fbpx
gyorskör mosópor vs. mosógél

Mosópor, folyékony mosószer vagy valami más – mit használ a tudatos vásárló?

Van, aki a porra, van, aki a folyékony mosószerre esküszik. Ha már ennyit teszteltük őket, tudni szerettük volna, melyik a népszerűbb követőink közt, melyiket és ha nem ezeket, milyen bolti terméket vagy saját készítésű szert használnak a tudatos vásárlók mosáshoz. Az eredmény egybevág a piaci trendekkel, de záporoztak a hozzászólások a zöld termékekről és az alternatív házi készítésű megoldásokról is.

A #gyorskör-ben a Facebookon időről időre szavazással kérdezünk meg Benneteket egy-egy fenntarthatósági dilemmáról, fogyasztási szokásról.

Amikor 2020 őszén mosóporok hatékonyságát és egyéb tulajdonságait teszteltük, majd pedig a mosógélek, azaz a folyékony mosószerek között kerestük a legjobbat, nem igazán láttuk, melyik kategória mennyire népszerű a tudatos vásárlók körében.

Mindkettőben öko-címkés termék bizonyult a legjobbnak: a mosóporok között a Müller drogéria sajátmárkás terméke, a Blink Ökomosópor végzett az első helyen, a mosógélek a Seventh Generation és a Denkmit nature folyékony mosószerei osztoztak az első helyen.

Mosóporok: kiderült, melyik a leghatékonyabb, melyik milyen foltra jó

Korábbi kézi mosogatószer tesztünk győztese is egy ökocímkés termék, a dm drogérialánc sajátmárkás ökocímkés terméke, Denkmit nature kézi mosogatószer lett.

A Tudatos Vásárlók termékcímke adatbázisában részletesen tájékozódhatsz az egyes címkékről, és azt is megtudhatod, mennyire megbízhatóak. Adatbázisukban az EU-Ecolabel, azaz az uniós ökocímke mellett más gyakori termékcímkék, köztük a nemzeti szinten szabályozott ökocímkék is szerepelnek.

Itt a nagy folyékony mosószer teszt. Az első helyen két ökomosószer végzett

Mi derült ki Rólatok?

Májusi #gyorskörünkben arról kérdeztük Facebook oldalunk követőit, melyiket használjátok szívesebben: a mosóport emotikon facebook szív mosópor mosógélvagy a mosógélt emotikon facebook like mosópor mosógél?

gyorskör eredmény mosópor mosógél

#gyorskörünk szerint lényegesen – majdnem 10-szer annyian – használtok mosógélt, mint mosószert. Mi nem számítottunk ekkora különbségre, bár az a több éves piaci trendekből látszik, hogy a folyékony és gél állagú mosószerek vezetik az eladási listát: a mosószerek értékbeli forgalmának több, mint fele (53%-a) ezekből termelődik.

A számtalan hozzászólásból az is kiderült, hogy

  • sokan készítetek otthon házilag folyékony mosószert pl. növényi mosószappanból,
  • sokan használtok mosókapszulát, ami egybevág a kereskedelemben megfigyelt trendekkel,
  • sokan használtok mosótojást,
  • többen írtátok a Biobubit, ami egy betétdíjas termékcsalád,
  • szintén visszatérő bejegyzés volt a jó öreg mosószóda és a szódabikarbóna.

Messze a legjobban egy öko-címkés mosogatószer mosogat

Nem kérdeztünk rá külön, nem volt a témája ennek a gyorskörnek, hogy milyen márkájú termékeket használtok – nem véletlenül. Mivel a Tudatos Vásárlók Egyesületénél a hitelességhez fontos a függetlenségünk, nem fogadjuk el a vállalatok adományait, és nem kérünk az általuk kínált reklámbevételekből. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a tudatosvasarlo.hu cikkeiben nem zavarnak meg reklámok, ilyen egyetlen oldalunkon, médiafelületünkön sem látsz. És azt is jelenti, hogy csak indokolt esetben írunk márkákról, ajánlunk kereskedőket, beszerzési helyeket.

De időről időre írunk például a hulladékmentes vásárlási lehetőségekről, nemrég össze is állítottuk azoknak a boltoknak a listáját, ahol kimérve tudtok tisztítószereket venni. A lista folyamatosan bővül, ha ilyen boltot vezetsz vagy ismersz ilyet, vedd fel velünk a kapcsolatot.

Országos boltlista – itt vehetsz kimérős tisztítószert

Nagyon köszönjük mindenkinek a szavazást és a hozzászólásokat is! A véleményetek nagyon sokat segít nekünk a tervezésben, abban, hogy milyen termékekkel, termék kategóriákkal foglalkozzunk behatóbban, akár további tesztek formájában.

Ha érdekel, miből mit használnak, miről mit mondanak a tudatos vásárlók, nézd meg korábbi #gyorskör szavazásainkról szóló bejegyzéseinket, iratkozz fel hírlevelünkre, kövess minket a Facebook-on!  

 

 

FV-19 pályázat logoEz a tartalom az Innovációs és Technológiai Minisztérium FV-I-20/C jelű pályázata támogatásával készült. A Green&Safe LIFE-styles projektet az Európai Unió LIFE alapja támogatja, az Agrárminisztérium társfinanszírozza. Azonosító: ENV GIE HU000622 Green&Safe LIFE-styles

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás