fbpx

Cikkek

Cikkek rendezése

KONYHA, KÖZÖSSÉGI MEZŐGAZDÁLKODÁS

A bevásárlóközösségek felé fordultak a fogyasztók a járvány miatt

Mi az a három ok, ami miatt egyértelműen nőtt a népszerűsége a helyi élelmiszernek, melyek a legkedveltebb beszerzési formák a vészhelyzetben? Erre ad választ a Lo-Káli kutatócsoport és a Közgazdaság-és Regionális Tudományi Kutatóközpont kutatása. 

FOGYASZTÓ, ZÖLD OTTHON

Zuhanyozz, mint a nagyapád! Indul az Öko-zuhanyozás kihívás

Mi kell a tisztálkodáshoz? Nagyapáink idejében ez még nem volt kérdés: szappan és víz! Csatlakozz hulladékmentes zuhanyozás kihívásunkhoz, próbáld ki velünk, milyen környezetbarát szappannal vagy kevesebb tusfürdővel tisztálkodni. Ha egyesületünk támogató tagja vagy szupertagja vagy, a  környezetbarát szappant akár ajándékba is kaphatod!

FOGYASZTÓ

Rengeteg nyugdíjas gép van a háztartásokban – ennyit lehetne spórolni az újakkal

Javult a helyzet összességében, ám még van tér a fejlődésre a magyarországi otthonokban. Mennyivel fogyaszt többet egy 10 éves fagyasztós hűtőgép? Mennyivel egy régi porszívó?

KONYHA

Mi fán terem? Spárga

A tavasz beköszöntének csalhatatlan jele a lila, zöld, halványsárga vagy fehér, csokorba kötött spárga megjelenése. A spárga igen gazdag ásványi anyagokban, de számos további jótékony hatása van. Legalább akkor együk, amikor szezonálisan kapható.

FOGYASZTÓ

Hol hibázunk online használtcikk vásárláskor?

Mi mindent szoktunk a leggyakrabban használtan vásárolni? Tájékozódunk-e a termékek újkori áráról? Ki szoktuk-e próbálni vásárlás előtt a használt termékeket? Felmérés készült az online piactereken használt cikkeket vásárlók tudatosságáról.

ZÖLD OTTHON

Általános felülettisztítók tesztje – kiderült, jók-e bármire is 

Általános felülettisztítókat teszteltünk laboratóriumban. Az eredmények a vásárlói tájékoztatás hiányosságát és a termékek szabályozatlan sokféleségét mutatják. A tisztításban nem tudnak sokat, viszont plusz egy műanyag flakont jelentenek a háztartásban.

Uncategorized

Támogass minket adód 1%-ával, és mi megmérjük, kiderítjük, megírjuk!

Mit fogunk elérni az 1%-kal? Azt, hogy Magyarországon még több fiatal gazda vágjon bele a környezetkímélő és egészséges élelmiszert termelő közösségi mezőgazdálkodásba. Hogy további háztartási vegyszerekről derítsük ki, mennyire biztonságosak. Hogy megértessük a szupermarketekkel: a vásárlók nem akarnak erdőpusztítás árán pálmaolajat. Hogy olyan fogyasztóvédelmi hírekről írjunk, amikről máshol nem olvashattok.

FOGYASZTÓ, KLÍMAVÁLTOZÁS

Felmérték: a bőrükön érzik a környezeti problémákat a magyarok

A magyarok 80 százaléka egyet gondol arról, kinek a felelőssége a környezetvédelem. Kiderült az is, mit tartunk hazánkban a legsúlyosabb környezeti problémáknak – derül ki egy friss országos, reprezentatív kutatásból.

DIVAT, MÉLTÁNYOS KERESKEDELEM

A világmárkák megbirkóznak a járvánnyal, a ruhagyári munkások nem

A fast fashion márkákat gyártó ruhaipari dolgozók milliói élnek borzalmas helyzetben, ami a divatmárkák beszállítói láncaiban fizetett létminimum alatti bér következménye – írja Christie Miedema, Liana Foxvog és Scott Nova, három nagy munkásjogi szervezet képviselői a Thomson Reuters Foundation oldalán nemrégiben megjelent véleménycikkben.

KLÍMAVÁLTOZÁS, KONYHA

Az élelmiszeripar felel a globális üvegházgáz-kibocsátás több mint harmadáért

Az élelmiszer-ellátási láncok felelősek az emberi eredetű globális üvegházgáz-kibocsátás több mint harmadáért, ez az arány Magyarországon ugyanennyi: 34%. A közvetlen termelés mellett a csomagolás, szállítás és hűtés is komolyan terhelést jelent. Az Európai Unió világviszonylatban a 4. legnagyobb kibocsátó. Ezeket állítja egy a Nature Food című folyóiratban nemrég közzétett tanulmány.