• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

Tasclr: posztolom és megoldom a feladatokat

2015.01.19. /

Ha nincs időnk, kedvünk vagy szakértelmünk a házimunkához, a tasclr.com-on kereshetünk segítséget. Vagy épp jelentkezhetünk feladatért. Kérdéseinkre Pócza Krisztián, a tasclr egyik alapítója válaszolt.

Volt már, aki villanyszerelőt keresett, de olyan is akadt, aki horgolni szeretett volna megtanulni már régóta. Mindkét feladatra jelentkezett valaki, aki szívesen segített nekik ezekben egy bizonyos összegért cserébe, tehát mindenki jól járt. A www.tasclr.com (ejtsd: tászkler) használatához pedig még regisztráció sem szükséges.

 

Honnan jött a név és mit jelent?

A tasc az angol task, mint feladat szóból ered. A név végén szereplő lr pedig az egyik, startupok körében elterjedt megnevezési divatot követi.

 

Kik a tasclerek, kik használják a szolgáltatást?

Elfoglalt vagy valamilyen szaktudással nem rendelkező modern gondolkodású fiatalok. Egy ilyen szolgáltatás, mint a Tasclr, leginkább nagyvárásokban életképes, ahol gyorsabb az élet. Olyan felhasználóknak szól, akik fontosabbnak tartják azt, hogy a hobbijukkal foglalkozzanak, vagy a barátaikkal találkozzanak, minthogy el legyenek mosogatva az edények.

 

Hogyan lehet csatlakozni a Tasclr-hez?

Az oldalhoz bárki csatlakozhat. Ennek technikai feltétele, hogy a csatlakozó rendelkezzen felhasználói fiókkal egy olyan közösségi oldalon, amelyet a Tasclr támogat. Ilyen a Facebook, Google, LinkedIn vagy a Microsoft Account. A Tasclr-en nincs klasszikus értelemben vett regisztráció, ugyanis a szükséges adatokat, úgy mint a név, email cím, fotó az említett közösségi oldalak szolgáltatják.

 

Mennyire elterjedt az országban?

Budapestieknek reklámoztuk az oldalt leginkább. Ebből következően itt lakik a legtöbb felhasználónk.

 

Hány felhasználó van a rendszerben?

Közel 1000 felhasználóval rendelkezünk.

 

Hogyan lehet használni a Tascler-t?

A weboldalon keresztül érhető el a szolgáltatásunk. Számítógépről és mobiltelefonról is kényelmesen lehet használni.  

 

Méritek a felhasználók elégedettségét? Mennyire elégedettek a felhasználók a szolgáltatással?

Van egy oldalunk, ahol a felhasználói visszajelzéseket várjuk. Számos értékes hozzászólás, javító kritikai megjegyzés érkezett, amelyeket figyelembe vettük az új funkciók fejlesztése során.

 

Mindenre van megoldás a tasclr-en

 

Lehet visszajelzést küldeni adott felhasználótársakról, lehet pontozni, ki hogy végezte a vállalt feladatokat?

Igen. Az elvégzett munka elfogadható vagy visszadobható, illetve egy rövid szöveges értékelés is rögzítendő.

 

Tudjátok, hogy milyen kételyeik vannak a felhasználóknak a szolgáltatással kapcsolatban?

Kaptunk olyan visszajelzéseket, hogy Magyarországon nem alkalmas a társadalom egy ilyen szolgáltatás megértésére, elfogadására, használatára. Elképzelhető, hogy valamilyen szinten a Tasclr megelőzi korát, de ha a sharing economy Magyarországon is elkezd terjedni nagyobb mértékben, akkor lépéselőnyben leszünk.

 

Honnan jött az ötlet? Kik csinálják a Tasclr-t?

Az ötlet személyes szituációkból és ismerősökkel folytatott beszélgetések alapján született. Megfigyeltük, hogy az elintéznivalók, a hétköznapi feladatok úgymond kvantumokban jönnek, azaz egy ideig nincs semmi eget rengető, de vannak olyan időszakok, amikor minden összejön. Megfigyeltük, hogy az így felhalmozódott feladatok elvégzéséhez nem szükséges a személyes közreműködésünk, jelenlétünk. Ezeket az élethelyzeteket több ismerősünk is megfigyelte és elmesélte nekünk és ők is hiányoltak egy ilyen szolgáltatást Magyarországon.

Én és Kovács Gábor vagyunk a szolgáltatást nyújtó Tasclr Kft. alapítói. Főállásban az egyik ismert startupból multivá vált cégnél dolgozunk.

 

Mi a célotok az oldallal?

A modern gondolkodású emberek támogatása, segítséget nyújtani azoknak, akik elúsztak a feladataikkal, illetve azoknak, akik rendelkeznek szabadidővel és/vagy szaktudással a mások feladatainak megoldásához. Az oldal célja, hogy ezt a két csoportot összekösse egymással.

 

 

Ismertek más hasonló hazai kezdeményezést? Mit gondoltok róluk?

Egy kicsit hasonló, azonban mégis teljesen más a miutcank.hu. Ők helyi közösséget építenek, megpróbálják összehozni a szomszédokat, kapcsolatokat erősítenek egy utcában, környéken lakók között. Céljuk, hogy így tegyék a lokális közösség tagjainak életét könnyebbé. Érdekes és hasznos kezdeményezésnek tartjuk a miutcank.hu-t.

 

Pénzügyileg mennyire fenntartható egy ilyen oldal működtetése? A befektetett pénz megtérül?

Az oldal működtetése gyakorlatilag ingyenes, ugyanis a Microsoft BizSpark program tagjaiként havi 150$ Azure felhő használatot is kapunk 3 évig.

 

Mennyire csökkenti a felhasználók ökológiai lábnyomát a szolgáltatás?
Alapvetően nem. Ha bele akarom magyarázni, akkor szaktudással rendelkezők úgy oldhatnak meg egy feladatot, hogy a létrejött megoldás kisebb energiafelhasználással üzemeltethető, illetve kevesebb szemetet termel. Vagy pl. egyszerre több bevásárlást intéz el valaki, amivel kevesebb üzemanyagot fogyaszt és kisebb a környezetszennyezés is.

 

TudatosVásárló.hu cikksorozatot indított olyan hazai vállalkozások bemutatására, amelyek segítik használati tárgyaink közösségi használatát és/vagy a közösség erejét felhasználva igyekeznek jobbá tenni az életünket és zöldebbé tenni a Bolygót. Sorozatunk hamarosan új kezdeményezés bemutatásával bővül. 

 

 

 

 

 

 

Tetszett a cikk? Támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással. Köszönjük!

 

   
 

 

Legyél Te is a Tudatos Vásárlók Egyesülete büszke támogatója!

A TVE éves támogatói díja 2500 forint. És ezért kapsz egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is.

Kattints ide, ha szeretnél 5-15% kedvezménnyel vásárolni a TVE által minősített helyeken.

 

 

 









  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében