Találat a #Felelőtlen marketing, #Ital címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Reklámkritika: kihalás előtt a jegesmaci még lenyom egy kólát
Konzervált gyermekkorunk globális szimbóluma az elnyűtt, de elnyűhetetlen, szeretnivaló teddybear. Nem véletlen, hogy a jegesmedve lett a Coca-Cola és a WWF közös klímavédelmi kampányának arca, amelynek plakátjaival pár hónapja még tele voltak a fővárosi busz- és metrómegállók. Klímavédelem vagy kólareklám?
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Ételmarketig: célkeresztben a gyerekek
Sok gyerek nő fel mikrózott mirelit ételeket és porkajákat eszegetve. Nem csoda: az élelmiszeripar kifinomult trükkjei szinte beleédesgetik a kosarakba az egészségtelen ételeket.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Honnan jön a narancs a Coca Cola termékeibe?
Drótkerítés mögött tüzek égnek: lángoló műanyagpalackok, papír és egyéb hulladék füstje marja a szemet. Sátrak között fekete alakok járnak-kelnek. A helyszín nem Afrika valamely polgárháborús övezetének menekülttábora. Dél-Olaszországban járunk. Itt, így élnek azok, akik éhbérért szedik Európa egyik legkeresettebb gyümölcsét, az olasz narancsot.
FOGYASZTÓ
Elektrohullámokkal a jó reklámokért
A manapság nagyon menő neuromarketing kedvenc vizsgálati eszköze az EEG (elektroenkefalográfia), amely az agy elektromágneses hullámait vizsgálja. Hogyan használják fel az EEG-t? Íme, néhány példa.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Termékteszt: Kávézók
A legnagyobb kávézóláncokat teszteltük. Arra voltunk kíváncsiak, hogy találkozhatunk-e minősített fair trade termékekkel, mennyire környezettudatosak ezek a helyek, illetve extraszolgáltatás-e a laktózmentes- vagy biotej. Nem állunk olyan rosszul.
KONYHA ÉS KERT
Hogyan enyhítsük édesség iránti vágyunkat?
A boltok polcain sorakozó finomságok, és a kamrában halmozódó édességhegy, nap mint nap próbára teszi akaraterőnket. Adunk néhány tanácsot, amelyek segíthetnek a nehéz pillanatokban.
FOGYASZTÓ
A végső fegyver: az anti-reklám reklám
Madártávlatból nézve a reklám és a fogyasztó együtt „nevelkednek”. A fogyasztó folyamatosan reagál a reklámra, a reklám és a marketing igyekszik ráhangolódni a fogyasztóra, még annak a reklámot elutasító hozzáállására is. Így vált a rendszerkritikát megtestesítő street-art is a reklámcégek eszközévé.
FOGYASZTÓ
Túl hangosak a reklámok
Habár a médiatörvény szerint, a reklámok hangereje nem lehet nagyobb a környező műsorszámok hangerejénél, a hatóságok öt televíziós csatornánál rendszeresen mértek kritikus hangerőugrást.
BABA-MAMA, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Fáradtságűzőnek: mozgás, gyümölcs, nevetés!
Hányást, mellkasi fájdalmat, nyugtalanságot, álmatlanságot, esetenként pánikrohamot is okozhat a túlzott koffeinbevitel. A fiatalok körében oly népszerű energiaitalokban akár 4-5 csésze kávénak megfelelő koffein is lehet.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Védekezés a kéretlen elektronikus reklámok ellen
Óvatossággal és odafigyeléssel megúszhatjuk, hogy szélhámos adatvadászok hálójába kerüljünk, vagy hogy kéretlen elektronikus reklámüzenetek (spamek) árasszanak el minket. Végső esetben a médiahatóságot is csatasorba állíthatjuk.