fbpx

| Tudatos Vásárló

Így eszünk mi – a 60-as nők főznek a legtöbbet, nem túl lelkesen

A 60-as nők fele főz naponta, de közülük minden másodiknak csak púp a hátán a főzés. A reggeli és az ebéd mindent visz. Az íz az első, utána jön az egészség. A hazai étkezési és főzési szokásokat valamint a konyhatechnológiához kapcsolódó attitűdöket mérte fel a GfK Hungária egy átfogó kutatásban. Az eredményből kirajzolódnak a magyarok étkezési szokásaira jellemző tendenciák.

Összesen 1400 embert kérdeztek meg online a GfK Hungária piackutató munkatársai. Kiderült, hogy a magyarok 71 százaléka inkább rendszeresen étkezik, a lakosság közel harmada állítja ennek ellenkezőjét, azaz, hogy az étkezésére a rendszertelenség a jellemző.

A legkevésbé a 30 év alatti fiatalok fordítanak figyelmet a rendszeres étkezésre, míg a leginkább kialakult rutinjuk a 60 év felettieknek van.

A legfontosabb étkezésnek a reggeli és az ebéd minősül. A magyarok közel háromnegyede nem hagyná ki a reggelit a napi rutinból, míg napi rendszerességgel ebédelni a lakosság 80 százaléka szokott. Az ebéd az az étkezés, ahol leginkább jellemző a meleg étel fogyasztása, rendszeresen hideg ebédet csak minden 15. magyar fogyaszt.

A vacsora esetében már fordul a sorrend: némileg többen vannak, akik a napi utolsó étkezésre inkább hideg ételt fogyasztanak, mint azok, akik meleget, de ők sincsenek kevesen: minden negyedik honfitársunk napi rendszerességgel fogyaszt meleg ételt vacsorára.


Iratkozz fel a Tudatos Vásárló Tesztek hírlevelére, hogy azonnal értesülj az újonnan megjelenő tesztjeinkről!

* indicates required


A magyarok kétharmada 3-4 alkalommal étkezik naponta. Minden 9. magyar viszont ennél ritkábban fogyaszt ételt. Vannak szép számmal ugyanakkor olyanok is, akik legalább 6 alkalommal étkeznek egy nap során, ők a vizsgált célcsoport 6 százalékát teszik ki.

Főzni meglehetősen sokan szoktak. A magyarok közel 70 százaléka bevallása szerint hetente több alkalommal is főzőkanalat ragad. Rendszeresség terén a 60 év feletti hölgyek járnak az élen, akik közel fele napi szinten készít meleg étel, míg ugyanez az arány a középkorú (30-49 éves) férfiak körében a legalacsonyabb: kevesebb, mint 10 százalék. A napi gyakorisággal főzők aránya Budapesten a legalacsonyabb, míg a vidéki városokban a legmagasabb.

Érdekes, hogy a gyakran főzők körében körülbelül ugyanannyian szeretik végezni ezt a tevékenységet, mint akik inkább nyűgnek és az idejük egy jelentős részét lefoglaló tevékenységnek élik meg.

Élelmiszervásárlás esetén a 4 legfontosabb szempontnak (sorrendben) az alábbiak bizonyultak: ízletes, egészséges, összetevők pontos feltüntetése és a megszokott, bevált termék, jó tapasztalatok.

A változó szokásokra utal, hogy már többen keresnek recepteket az interneten, mint ahányan szakácskönyvekből tájékozódnak. Minden harmadik válaszadó esetében a tévéműsorok is jelentős szerepet kapnak a tájékozódásban.

A jelenlegi kutatás újdonsága a konyhatechnológiákhoz kapcsolódó attitűdök vizsgálata. Kiderült, hogy egyre fontosabb tulajdonság a beépíthetőség, a több és hasznosabb innovatív funkciók, a smart-osodás és óriási kereslet mutatkozik a kisebb konyhai gépek iránt. Mára már az internet átvette az információszerzés vezető pozícióját, a válaszadók 76%-a nyilatkozott úgy, hogy konyhai gépek vásárlása esetén az interneten tájékozódik. A konyhai gépek vásárlásánál a fontossági sorrendet a gép elérhető funkciói és tudása vezeti, ami egyértelműen mutatja a tudatos vásárlási attitűdöt. Összességében a magyarok hatoda tekinthető nyitottnak a konyhatechnológiai újdonságok iránt.

Képek: pexels.com

Támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fejlesztését!

 

Rendszeres havi 1000 Ft adomány

   

 

Rendszeres havi 2000 Ft adomány

   

 

Rendszeres havi 5000 Ft adomány

   

 

Rendszeres havi 10 000 Ft adomány

   

 

Egyszeri 5000 forint – kevesebb mint két mozijegy ára, de nekünk fontos segítség. 

   

 

Bármennyit adhatsz, minden apró vagy hatalmas hozzájárulás számít.

   

 

Ha banki átutalással támogatnál:

Számlavezető: Tudatos Vásárlók Közhasznú Egyesülete
Bank neve:    Magnet Bank
Számlaszám:    16200106-00108490-00000000
IBAN szám: HU40 1620 0106 0010  8490 0000 0000
Swift: HBWEHUHB

Köszönjük!

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás