• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

Föld Napi fricska az Auchantól

2010.04.22. /
A Föld Napja alkalmából az Auchan környezetvédelmi rajzpályázatot hirdetett gyermekeknek. A helyzet elég cinikus tekintve, hogy a vállalat még mindig nem állt el a Dunakeszi láp beépítési tervétől.

A Föld Napja alkalmából az Auchan Magyarország Kft. környezetvédelmi rajzpályázatot hirdetett gyermekek számára, három korcsoportban, azt tudakolván, „Vajon milyennek képzelik gyerekeink a zöldebb világot?". A Tudatos Vásárlók Egyesülete üdvözli a vállalatok környezetvédelmi törekvéseit, azonban az Auchan akcióját cinikusnak és etikátlannak tartja. Az áruházlánc ugyanis miközben a „... mindannyian szebb és tisztább környezetben szeretnénk élni. Tegyünk érte minden nap!" jelmondattal kábítja a nyilvánosságot, továbbra sem lépett vissza a fontos természeti értékeket veszélyeztető áruház-bővítési terveitől.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete március elején 25 másik civil szervezettel hirdetett országos bojkottot az Auchan ellen, csatlakozva a helyi civil szervezetek, illetve az Élőlánc Dunakesziért! által kezdeményezett tiltakozáshoz. Fellépésük hátterében az Auchan Magyarország Kft. Dunakeszi áruházának bővítési tervei állnak, amelyek a természetvédelmi szempontból igen értékes, mindazonáltal nagyon érzékeny Dunakeszi-tőzegtavak élőhely-együttesét veszélyeztetik.

Bár a beruházási terveket több fontos közigazgatási és tudományos szerv - köztük a Jövő Nemzedékek Országgyűlési Hivatala és a MTA Biológiai Tudományok Osztálya - is kritizálta, illetve elítélte, a tiltakozáshoz pedig számos helyi és országos társadalmi szervezet csatlakozott, az Auchan továbbra sem lépett vissza felelőtlen terveitől.

Azzal, hogy mindeközben az Auchan környezetvédelmi témájú rajzpályázatot hirdet, nem más, mint a vállalat imidzsének zöldre festési kísérlete.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete különösen groteszknek találja ebben az összefüggésben a rajzpályázat egyik legtöbb szavazatot kapott alkotását, amelyen két gólya látható repülés közben. Elképzelhető, hogy épp élelem után kutatnak egy valaha bőséges táplálékot adó lápos terület felett?

Az egyesület gyakorlatban nem látja igazolni az áruházlánc által hangoztatott vállalati felelősséget. Félő, hogy ez nem is több, mint az áruházlánc egyik hangzatos PR szlogenjeinek egyike. A Tudatos Vásárlók Egyesülete továbbra is kitart állítása mellett: amennyiben az Auchan valóban felelős vállalat, mint ahogyan állítja magáról, nem építhet új áruházat sem érzékeny természeti területen, sem pedig bármilyen természetvédelmi érték veszélyeztetésével.

A rajzpályázat nyerteseinek mindazonáltal gratulálunk. Kívánjuk, hogy az általuk elképzelt és ábrázolt zöldebb jövő váljon valóra!

 









  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében