fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Leginkább ruhát és kiegészítőt vásárolunk karácsonyra

| Tudatos Vásárló

A legújabb felmérések szerint Magyarországon a lakosság háromnegyede legfeljebb 28 000 ezer forintot tervez ajándékra költeni az idei karácsonyi szezonban. Más európai országhoz hasonlóan mi is elsősorban ruházatot és kiegészítőt veszünk ajándékba.

A GfK Csoport és a Wall Street Journal Europe 2010 szeptemberében 16 országban – köztük Magyarországon – végzett felmérést arról, hogy a 15 év feletti lakosság mennyit tervez idén karácsonyi ajándékokra költeni, milyen ajándékokat vásárol, és hol szerzi be azokat. A felmérésben részt vett országok: Belgium, Brazília, Bulgária, Csehország, Egyesült Királyság, Franciaország, Hollandia, India, Kolumbia, Magyarország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország és az USA.

 

Mennyit költünk el ajándékokra?

Közép-Kelet-Európában éppúgy, mint Magyarországon az emberek háromnegyede legfeljebb 100 eurót (kb. 28 ezer forintot) tervez ajándékokra költeni az idei karácsonyi szezonban. Ellenben a felmérésben résztvevő európai országok többségében nagyobb összeget szánnak ajándékokra: 47%-uk kevesebb, mint 100 eurót, egynegyedük 100 és 250 euró közötti összeget, 28%-uk pedig 250 eurónál is többet tervez költeni.

A válság által még nem sújtott 2007-es szezonhoz képest a magyarok nagyobb mértékben fogják vissza karácsonyi vásárlásaikat, mint általában az európaiak. Hazánkban a megkérdezettek közel fele várhatóan kevesebbet fog majd költeni, mint 3 évvel ezelőtt, míg Európa egészében 38% ez az arány. Egy szűk kör pedig többet tervez költeni, az európaiak 14,5 a magyaroknak mindössze 7%-a.

 

Hol szerezzük be az ajándékokat?

Az eredmények tanúsága szerint szeretünk mindent egy helyen elintézni, és ha valamit nem sikerül megvenni (vagy valamilyen speciális ajándékot keresünk), akkor választjuk a kisebb szaküzleteket.

A leggyakrabban választott helyszínek a bevásárlóközpontok, áruházak, szuper- és hipermarketek, tízből hat európai itt szerzi be az ajándékokat, és ez nem változott 2007-hez képest sem. Ezek után leggyakrabban kisebb szaküzletbe, butikba, ajándékboltba térünk be – az európai, köztük a magyar

válaszadók egyötöde sorolta magát ide – és ez is szinte változatlan 2007-hez képest.

Az online vásárlás tekintetében megosztott az európai lakosság. A kontinens nyugati felén hajlandóbbak az emberek ezt a csatornát választani (Európa egészében 5%, egyes országokban a 10%-ot is eléri az online vásárlók aránya). Hazánkban mindössze 2% él ezzel a lehetőséggel. Figyelemre méltó viszont, hogy a magyarok 9%-a szívesen vásárol utcai kereskedőktől, illetve a különböző karácsonyi vásárokban.

 

Milyen ajándékot választunk?

Messze a legnépszerűbb ajándék a ruházat és kiegészítők, minden második európai – köztük magyar – ezzel ajándékozza meg szeretteit. Európai szinten a második legkedveltebb ajándék a játék, ezt követik a könyvek, majd szorosan következnek a szépségápolási termékek. Élelmiszer, ital kevésbé szerepel az ajándékok között, mindössze a válaszadók 16%-a vásárol ilyen jellegű ajándékokat. 

Európa egészében

Magyarországon

Ruházat és kiegészítők

50

Ruházat és kiegészítők

53

Játék

31

Szépségápolás

43

Könyv

24

Könyv

36

Szépségápolás

21

Játék

30

Élelmiszer, ital

16

Élelmiszer, ital

21

 

 

 

 

 

 

 

Milyen ajándékot választunk? (a válaszadók százalékában kifejezve)

Magyarországon ettől eltérően alakul a preferencia sorrend. Szintén a ruházati cikkek a legnépszerűbbek, de második helyen a szépségápolási termékek szerepelnek, tízből négy honfitársunk vásárol ilyen cikket. A könyv szerepel a harmadik helyen, a játék a negyedik, és szintén az élelmiszerek, italok állnak az ötödik helyen.

 

Forrás: Gfk

Kép [cc] stylezoomer

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

2022 tavaszán a tavaszi Tiszta otthon és ÖkoKör Kamra csoportok lezárultát és a közösen elért eredményeket egy zártkörű workshoppal ünnepeltük meg. Harmincan gyűltünk össze, hogy a fenntarthatóság jegyében vegán szendvicskrémeket készítsünk a Közöshely dolgozóinak vezényletével, valamint Vászonzsákoslány, azaz Antal Évi a melt&pour szappankészítés rejtelmeibe avatott be minket. Mi az az ÖkoKör? Itt megmutatjuk!

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok