fbpx

| Tudatos Vásárló, Nagy Melinda

Soha olyan jóízűen nem ittam sört előtte

A kézműves sörök között létezik egy, amelyik különlegesebb a különlegesnél. A SHARE közösségi sör, a társadalmi felelősségvállalásért jött létre. Egyik alapítóval, Alvégi Lócival beszélgettünk az indulásról, jelenről és jövőről.

Sört árultok, de van egy óriási hozzáadott értéke. Miért jótékony sör, a SHARE?

Abban vagyunk különlegesek, hogy a SHARE-ből befolyt profit 100 százalékát jótékony célra ajánljuk fel.

 

A SHARE inspirációt egy berlini sörözés adta…

2015-ben három hónapot Berlinben töltöttem. Egyik este lementem egy közeli kocsmába, és kértem egy sört. A pultos elém rakott vagy ötfélét. Mivel egyiket sem ismertem, megkérdeztem, melyiket javasolja. Erre azt mondja, várjál, itt egy hatodik, egy social beer. És akkor elém tette a SHARE mintájául szolgáló üveget. A neve magyarul Házmester, de ez ott inkább a kerületért, a közösségért felelős embert jelenti.

Én még soha olyan jóízűen nem ittam sört előtte. Összeállt a fejemben a kép, hogy nekem igazából csak annyit kell tennem, hogy ezt kérem, és máris segítettem, hogy szebb legyen a környék, vagy egy árvaház gyerekei kapjanak segítséget. Meg is formálódott a fejemben, hogy milyen jó lenne itthon egy ilyet megcsinálni.

 


Szívesen olvasnál még a témában? Tegyél érte Te is! Válaszd a Neked megfelelő formát.

Támogasd a TVE munkáját adománnyal, vagy fizess elő egy terméktesztünkre!

Legyél a TVE Támogató tagja vagy Szupertagja!

Ehhez még egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is adunk, amellyel több mint 70 jófej helyen vásárolhatsz kedvezményesen!


A magyarok szerinted szívesen adakoznak?

A civil  szervezeteknek most nagyon nehéz. Egyrészt itthon még nincs meg az adományozási kultúra az állampolgárokban, másrészt az állam sem támogatja megfelelően ezeket a szervezetek. A SHARE a  win-win-nek egyik legtökéletesebb módja. Nekem is jó érzés, hogy tudom, segítek, és az egész társadalomnak is, hisz társadalmilag hasznos szervezeteknek jut a belőle származó profit.

Azért mégiscsak alkoholról van szó

Pont ezért az adományozásnál kiemelten kezeljük ezt a területet. Az alkohollal összefüggő addikcióval foglalkozó szervezetek mindig dupla összeget kapnak.

 

Mi történt miután hazajöttél?

Hazajöttem februárban, és végiggondoltam, mi kellhet ahhoz, hogy ez sikeres legyen. Van egy tervezőcsapatom, a noppa, ahol grafikától belsőépítészetig sok mindent csinálunk, így a design része már megoldott volt. Az ottani két alapítótársammal kezdtük, de már sokkal többen vagyunk.

Fontos szerepe van két alapítótársamnak: Káldi Marci barátomnak, aki régóta viszi az Imagine Budapestet, és Ádám Isu barátomnak, aki 10 évig vendéglátózott. Ők hozták a SHARE-be az üzleti vonalat. Másfél év kellett, hogy felálljon a rendszer, meglegyen a sör.  Ehhez kellett egy sörfőző partner, mert azt a világért sem gondoltuk, hogy nekiállunk sört főzni.

 

Hogyan választottátok ki a sörfőzőt?

Nem volt könnyű, mert nem ment át az üzenet, azt gondolták, áron alul vagy ingyen szeretnénk a sört. Végighívogattuk az összes kis sörfőző manufaktúrát, és végül megtaláltuk Kovács Lászlót, egy szlovákiai magyar, regionális szinten is elismert sörfőzőt. Az utóbbi fél-egy évben már a Rekettye Sörfőzde is bekapcsolódott. Most háromféle sört árulunk, ebből az alkoholmentes citromos barnát és a Pilst Kovács László, a Pale Ale-t pedig a Rekettye főzi nekünk.

Mi alapján dől el, hogy ki kapja az adományt?

A kezdeti  cél az volt, hogy ne mi döntsünk a pénz sorsáról, pont azért, hogy fedhetetlen legyen. Létrehoztunk hat kategóriát, amibe gyakorlatilag mindene civil szervezet beleillik. Ezek a környezet és állatvédelem, szociális ügyek és jogvédelem, kultúra és művészet, sport és egészségügy, alkoholizmus és addikciók, oktatás és kutatás. A rendszer lényege, hogy minden terület élére felkértünk egy azon a területen működő ismert és elismert embert. Fontos volt, hogy tényleg rálásson az adott területre, illetve PR szempontból is tudja segíteni a SHARE-t.

Mi csak annyit csinálunk, hogy gyűjtjük a profitot a lehető legtranszparensebb módon. Attól függően, hogy megy az üzlet, meghatározunk egy limitet, ez most 100 ezer forint. A nagykövetek egy listát állítanak össze, a legfelső kap először, aztán lekerül a listáról, és jön a második, harmadik ésatöbbi.  A nagykövetek garantálják, hogy ún. business civilek ne jussanak be a listára, illetve van egy partnerünk, a Civil Kerék, ők is csinálnak egy szűrést, segítve ezzel a nagyköveteink munkáját.

Kiket támogattatok eddig?

Kovács Patrícia színésznő adta át az első 100 ezer forintot a Káva Kulturális Egyesületnek. A második adományt az Amnesty International adta át az Utcajogásznak. A harmadikat Kovács Kokó István a Szívbeteg Gyerekekért Alapítványnak. A negyedik a Megálló lesz, nekik Kiss Tibi, a Quimby frontembere adja át a dupla adományt, 200 ezer forintot.

 

Egy év alatt a Bánki-tó Fesztivál söre lettetek. Ez nagy eredmény, nem?

Ez volt az év nagy dobása. Azon kívül, hogy sikerült felállni és talpon maradni a nagy piaci szereplők mellett. Szerencsére a kézműves sörök aránya a piacon egyre inkább nő. 1-2 százalékra teszik ezt, de máshol, olyan piacokon ahol  ez a folyamat már lezajlott, 10-15 százalék közötti ez az arány. Ez már nagyon komoly pénz. A sörpiac nagyjából 100 és 200 milliárd forint között van. Ha annak a 10 százaléka jut csak a kézműves söröknek, és abból egy kis része nekünk, akkor abból nagyon sok fog az alapítványoknak jutni.

A nyár közepén forgalmazó nélkül maradtunk, ami nagyon visszavetette a dolgokat, de most sikerült megállapodnunk egy olyan új forgalmazóval, aki nagyobb láncokhoz is be tudja vinni a SHARE-t. A fesztiválon 6000 sört adtunk el, de annál jobb marketing, mint hogy az emberek kezében ott a sör, a poháron ott az infó, nem is kell.

 

Hány helyen lehet hozzájutni Budapesten?

Összesen 35-40 különböző helyen volt, de a váltás miatt most 10 körül van. Reményeink  szerint ez most fel fog pörögni újra.

Sokan dolgoztak már nektek. Önkéntesen?

Hárman alapítottuk, de komoly minőségű önkéntes munkát szerintem már több mint húszan beletettek. Szeretnénk, ha a jövőben pénzel is tudnánk őket honorálni.

 

Volt egy közösségi adománygyűjtésetek. Hogy sikerült?

Lényegében alapítói sört és kiegészítőket árultunk. 60 alapító közel 700 ezer forintot tudott összedobni. Nagyon nagy segítség volt az indulásban.  

Milyen cél lebeg most a szemetek előtt?

Rövidtávon abszolút a stabil cash flow. Szeretnénk, hogy az új forgalmazóval beinduljon a kiskereskedelmi értékesítés, és legyen meg újra a partneri kör, akik rendszeresen és mennyiségben tudják értékesíteni a SHARE-t. Hogy minél több pénzt tudjunk adni az alapítványoknak.


Szívesen olvasnál még a témában? Tegyél érte Te is! Válaszd a Neked megfelelő formát.

Támogasd a TVE munkáját adománnyal!

Fizess elő egy terméktesztünkre!

Legyél a TVE Támogató tagja vagy Szupertagja!

Ehhez még egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is adunk, amellyel több mint 70 jófej helyen vásárolhatsz kedvezményesen!

 


 

      ​ 
Készült a Nemzeti Kulturális Alap 201201/00196 jelü pályázat támogatásával. 

 

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás