• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

Jöjjön a boldogság! – mikro-flow technikák gyakorlati alkalmazása

2018.07.12. /

Cikksorozatunk legújabb részében bemutatunk egy sor olyan technikát, amelyekkel a napi apró bosszúságokat pozitív élménnyé alakíthatjuk, és olyan tevékenységeket, amelyek nagy valószínűséggel a flow irányába lendíthetnek.

A flowban  boldognak és elégedettnek érezzük magunkat, határtalanul produktívak és koncentráltak vagyunk, mégis tökéletesen lazák. A flow alapjairól további részleteket a korábbi cikkünkben olvashatsz.

Csíkszentmihályi Mihály, a flow megálmodója szerint, nem kell valami különleges dolgot csinálnunk ahhoz, hogy elérjük a flowt, a tökéletes harmónia és elégedettség állapotát. Sokan hobbijuk művelése közben, mint például a kertészkedés vagy a főzés, élik át a flowt. Mások autóvezetés, ház körüli munkák, vagy akár egy baráti beszélgetés során. A kutatások azt mutatják, hogy azért van jó néhány tevékenység típus, melyek végzése közben nagyobb esélyünk van a flow átélésére.

Nagyszerű leírásokat, tanulmányokat, könyveket találunk a flow témakörében, köztük a Flow – az Áramlat, vagy Csíkszentmihályi előadásai.

A flow gyakorlati alkalmazásáról viszont általában kevés szó esik. Lehet, hogy a flowról való olvasás közben felismerjük, hogy mennyire igaz és remek dolog a flow, de csak  akkor élhetjük át igazán, ha alkalmazzuk is a gyakorlatban. Az alábbiakban a flow elérésének kipróbált, hatékony módszereit mutatjuk be. Hatásuk ereje pedig az alkalmazásukban rejlik. 

A stressz megszelídítése

Naponta számtalanszor kerülünk kisebb-nagyobb stresszhelyzetbe, amelyeket időben felismerve, nem csak a szelepet engedhetjük ki, hanem mikro-flow állapotba lendíthetjük magunkat.

Tipikus stresszforrások a nap során például a sorban állás, várakozás, a tömegben történő utazás vagy veszteglés a forgalmi dugóban. Ilyenkor ahelyett, hogy teret engedünk a negatív gondolatoknak, vagy  elkezdünk facebook-ozni (a felmérések szerint a közösségi média használata az utolsó helyen van a boldogság elérésében – részletek itt), vegyünk elő egy szuper eszközt, ami mindig nálunk van.

Ez nem más, mint a légzés, melynek különleges erejét az adja, hogy képesek vagyunk tudatosan (is) irányítani.  Nem képzelünk el semmit, nem kalandozunk a múltban, nem ábrándozunk a jövőn, nem rohanunk, nem aggódunk, hanem egyszerűen el kezdünk mélyen és egyenletesen lélegezni. A légzőgyakorlatok további részleteiről és konkrét módszerekről  itt olvashatsz.

Hogyan érhetjük el a flow megjelenését a mindennapokban?

De vajon milyen tevékenységek végzése közben élhetjük meg leginkább a flow élményt? Csíkszentmihályi szerint a flow bármikor felbukkanhat, ha létrejöttének feltételei adottak, de mégis van jó néhány tevékenység típus, melyek növelik a flow létrejöttének esélyét. Ezek közül mutatjuk be a legjobb hatot.

A teljes cikket elolvashatod a Fitt és most oldalon.

 

 


Ha te is egy vagy a több, mint egymillió olvasónkból, támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fejlesztését. Hozzunk létre együtt egy megújult tudatosvasarlo.hu-t.

 

Így tudsz hozzájárulni Te is, hogy összegyűljön a 3.000.000 forint 2018. július végéig.
 


Segíts kisösszegű rendszeres havi adománnyal. Most! 

Rendszeres havi 1.000FT adomány

   

 

Rendszeres havi 2.000FT adomány

   

 

Rendszeres havi 5.000FT adomány

   

 

Rendszeres havi 10.000FT adomány

   

 

Egyszeri 5000 forint - kevesebb mint két mozijegy ára, de nekünk fontos segítség, főleg ha rögtön jön. 

   

 

Bármennyi pénzt adhatsz, minden apró vagy hatalmas hozzájárulás számít.

   

 

Ha banki átutalással támogatnál:

Számlavezető: Tudatos Vásárlók Közhasznú Egyesülete

Bank neve:    Magnet Bank

Számlaszám:    16200106-00108490-00000000

IBAN szám: HU40 1620 0106 0010  8490 0000 0000

Swift: HBWEHUHB


 

Köszönjük az eddigi támogatásokat, a 2018 június 26-i állás szerint 310.400 forint támogatás érkezett a Tudatos Vásárló megújítására. 

 

Köszönjük, hogy velünk vagytok!

 




  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében