fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Zöldség-gyümölcs: koncentrált fogyasztásösztönző akció

A Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) az elkövetkező években 100-200 grammal szeretné növelni a napi zöldség és gyümölcs fogyasztást Magyarországon.




Mártonffy Béla, a FruitVeB
ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta, a FruitVeB és a Spar Magyarország
Kft. október 1-jétől-december 31-ig a cég 200 magyarországi üzletében
koncentrált zöldség-gyümölcs fogyasztásösztönző akciót tervez az Agrármarketing Centrum támogatásával.

Az akció célja az, hogy Magyarországon a jelenleginél több
zöldséget és gyümölcsöt egyenek az emberek. Az átlagos hazai fogyasztás jelenleg
évente 140-150 kilogramm. Ha azonban 100 grammal sikerülne növelni az emberek
zöldség-gyümölcs fogyasztását naponta, úgy az évente mintegy 360-370 ezer
tonnával emelné meg a magyar zöldség-gyümölcs termesztés mennyiségét [feltéve,
ha az emberek nem importárut vásárolnak, többek között a fent említett
szupermarket lánc kereskedelmi gyakorlatának köszönhetően (ld. pl. a Homár
egyik kapcsolódó bejegyzését
) – a szerk.]. Így a FruitVeB ügyvezető
igazgatója szerint reális célként lehetne kitűzni azt, hogy a jelenlegi átlagos
2,7-2,8 millió tonnás éves termelési szintet rövid időn belül a
rendszerváltozás előtti 3,5 millió tonnás éves mennyiségre lehessen növelni. A
fogyasztásösztönző akció azért is fontos – jelentette ki Miháldy Kinga, az Országos Élelmezéstudományi Intézet (OÉTI)
szervezési koordinátora, a fogyasztásösztönző akció beharangozó
sajtótájékoztatóján -, mert a gyümölcs és a zöldség korlátlan mértékben
fogyasztható és az emberek így vihetik be szervezetükbe azokat a
nélkülözhetetlen vitaminokat a legtermészetesebb módon, amire az életvitelhez
elengedhetetlenül szükség van.

A zöldség-gyümölcs közösségi marketingjére tavaly mintegy
35-40 millió forintot fordítottak, az idén ez várhatóan mintegy 45 millió
forint lesz Mártonffy Béla szerint. A koncentrált fogyasztásösztönző akció,
amely az „Egyen naponta 3×3-féle zöldséget és gyümölcsöt az egészségéért” mottóval
fut, mintegy 8 millió forint konkrét támogatást kap az Agrármarketing Centrumtól.
A Spar Magyarország Kft. ezt a forrást további mintegy 40 millió forinttal
egészíti ki.

A magunk részéről ehhez annyit tennénk hozzá, hogy még
örvendetesebbnek tartanánk, ha a hangsúly a helyi – s lehetőleg bio – termelésű
zöldség- és gyümölcsfogyasztásra, az idénynövények előtérbe helyezésére, valamint a helyi sajátosságok és tájfajták
megismertetésére és megkedveltetésére kerülne. –  szerk.

 

Forrás: MTI

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás