fbpx

Tarts velünk, legyél tagjaa Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Rászoktunk a mélyhűtött pizzára a karantén alatt

| Tudatos Vásárló

pizza karantén

Tarolt a mélyhűtött pizza a karantén idején: értékben negyedével, mennyiségben közel egytizedével többet vásároltunk belőle a 2019. július és 2020. június között az előző év azonos időszakához képest. A fogyasztás márciusban ugrott meg, majdnem duplájára. Ha már így alakult, mi abban tudunk segíteni, miben süsd ropogósra.

A mélyhűtött pizza fogyasztását Budapest és Pest megye vezeti, a megvásárolt pizzák közel egyötöde szalámis – derült ki a Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexéből.

Az olasz nemzeti étel fagyasztott változatának forgalmában 24%-os emelkedést regisztrált a Nielsen 2019 júliusa és 2020 júniusa között az előző év azonos időszakához képest, 11 milliárd forint fölött költöttek rá a magyarok. Máshogy fogalmazva, ez közel 6700 tonnánnyi, 19 millió darab pizzút jelent.

Az íz-slágerlista élén a szalámis végzett, ezt követi a sonkás, míg a harmadik helyre a négysajtos mélyhűtött pizza került. A nagy klasszikus, a Margherita az ötödik helyre kéredzkedett fel

Ami a kiszereléseket illeti, az eladott pizzák mintegy fele 300-349 grammos, de a nagyobb, 350-399 grammos verziót sem vetjük meg: a mennyiségi eladások 30%-a ilyen. „A pizza télen-nyáron népszerű, értékben és mennyiségben is egyenletesen nő a forgalma. A márciusi, koronavírus miatti kijárási korlátozások ugyanakkor még erőteljesebb kiugrást hoztak:

45%-kal ugrott meg az értékbeli forgalom az előző év márciusi hónapjához képest a járványkamra feltöltésének részeként”

– mondta Rausch Tamás, a Nielsen piackutató ügyfélkapcsolati igazgatója.

A legtöbbet (44 százalékot) Budapesten és környékén költünk fagyasztott pizzára, míg a dél-nyugati régióban a legkevésbé kelendő a kategória: a piaci részesedés 11 százalékát hozza. Fagyasztott pizzáért leginkább a diszkontba vagy hiper- és szupermarketbe ugrunk le: az értékbeli forgalom 60 százaléka itt realizálódik, és 100-ból mintegy 70 terméket itt helyezünk a kosárba. A gyártói márkák mellett combosan teljesítenek a sajátmárkák is: értékben egyenlően, 50-50 százalékban oszlik meg részesedésük – olvasható a Nielsen közleményében.

Miben tudunk egy jó pizzát sütni?

Teljesen érthető, ha egy nehezebb, dolgosabb időszakban kevesebb időnk jut a főzésre, és nagyobb arányban kerül a családi asztalra mélyhűtött alapanyagokból készült étel. Viszont, ha hosszabb távon rendezkedik be a család mélyhűtött pizzára, hozzuk ki belőle a legjobbat!

Mirelit pizzát egy átlagos, alsókategóriás mikróban is megmelegíthetünk, de az eredmény messze áll majd attól, amit a jó pizzáról gondolunk. A mikrók új generációja már lényegesen többet tud: az ún. kombinált mikrohullámú sütők az alapokon kívül légkeveréses és grill funkcióval is rendelkeznek, így lényegében ugyanúgy tudunk sütni velük, mint egy hagyományos sütővel. Nemrég mikrókat, köztük 85 grill funkciós mikrót teszteltünk. Ezek ára 24.000 és 308.000 Ft között mozog.

mikrohullámú sütő teszt

Ha épp mimkróvásárláson töröd a fejed, érdemes megnézni eredményeinket, mert simán lehet találni a piacon olyan készüléket, amely kacsalábon forog, jól teljesít, és nem a legdrágább árkategóriába tartozik. Mirelit pizzát emellett természetesen is ropogósra süthetünk.

Ha beépíthető sütőt választanál, tesztünk segít, hogy megtaláld a legjobbat sütési hatékonyság, használhatóság, energiafogyasztás, zaj és ár szemontjából.


FV-19 pályázat logo

Innovációs és Technológiai Minisztérium – a fogyasztók érdekében. Ez a tartalom az ITM FV-I-19-18-C jelű pályázata keretében készült.

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek