fbpx

Tarts velünk, legyéla tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz!

Az NHH 20 millió forintra bírságolta a Vodafone-t

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A Vodafone nem megfelelő tartalmú forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó kimutatásokat adott az előre fizető ügyfeleinek – állapította meg próbavásárlások, majd az ezeket követő piacfelügyeleti eljárás alapján a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).




Az elektronikus hírközlési törvény szerint a
mobilszolgáltatóknak az előre fizető (pre-paid, vagy feltöltő kártyát használó)
ügyfeleknek panasz esetén, az utólag fizetőknek pedig kérésére, olyan
hívásrészletező számlát (forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó
kimutatást) kell kiállítaniuk, amely tartalmazza a hívott számot, a hívás kezdő
időpontját és időtartamát, a hívásegység díját és a hívás díját.

Az NHH 2008 nyarán
ellenőrizte, hogy a Vodafone betartja-e a jogszabályokban és a korábbi
határozatokban előírtakat. 12 próbavásárló vett pre-paid kártyát, majd a
rendelkezésre álló összeg felhasználása után a szolgáltató felkeresésével számlareklamációt
tett, és igényelt egyben forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó
kimutatást. A megkapott kimutatásokban továbbra sem voltak feltüntetve a
hívások díjai és a hívásegységek díjai, ugyanakkor egyes esetekben Vodafone a
kimutatások értelmezéséhez mellékelt egy díjszabási táblázatot, amely alapján
az ügyfél maga számíthatta ki, hogy mennyibe került egy hívás.

Az NHH azonban nem tartja elfogadhatónak a Vodafone
gyakorlatát, mellyel az előfizető feladatává teszi az egyes hívások díjának
kiszámítását, állásfoglalása szerint ezzel ugyanis a szolgáltató megsértette a
forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó kimutatással kapcsolatos
jogszabályi rendelkezéseket és a hatóság határozataiban foglaltakat. Ezért
került sor a 20 millió forintos bírság kiszabására, amelynek megállapításakor
az NHH egyebek mellett azt is figyelembe vette, hogy a vizsgálat idején a
Vodafone-nak mintegy 1,3 millió pre-paid kártyás ügyfele volt és hogy a
kimutatás jogszabályoknak megfelelő kiállítása az előfizető szempontjából
garanciális jelentőségű. A kimutatás segíti a fogyasztót, hogy tényleges
kiadásainak ismeretében hozhasson tudatos döntéseket és így a kimutatás a piaci
verseny fenntartásának is lényeges eleme.

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek