| Tudatos Vásárló
Ismét megtévesztette fogyasztóit a Danone
A Danone 2006 első felében a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon népszerűsítette „Könnyű és Finom” joghurtjait – állapította meg a GVH.
10 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Danone Tejtermékgyártó és Forgalmazó Kft-t. A Versenyhivatal azért marasztalta el a Danone-t, mert az a termékek csomagolásán és eladóhelyi reklámjaiban olyan előnyös tulajdonságokkal (például: „Magas tápanyagtartalma viszonylag alacsony kalória bevitellel párosul”, vagy „Könnyen emészthető és részleges laktóz érzékenyek is fogyaszthatják”) ruházta fel a „Könnyű és Finom” joghurtokat, mintha azokkal más gyártók joghurtjai nem rendelkeznének.
Az élelmiszertörvény a gyártók számára tiltja az olyan csomagolási jelzéseket és reklámokat, amelyekből az szűrhető le, hogy az adott termék különleges, amikor a piacon felelhető többi termék is hasonló tulajdonságokkal rendelkezik. Az ilyen magatartás alkalmas a fogyasztók megtévesztésére és ellentétes a versenytörvény rendelkezéseivel.
Forrás: Gazdasági Versenyhivatal