fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Ismét megtévesztette fogyasztóit a Danone

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A Danone 2006 első felében a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon népszerűsítette „Könnyű és Finom” joghurtjait – állapította meg a GVH.

10 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Danone Tejtermékgyártó és Forgalmazó Kft-t. A Versenyhivatal azért marasztalta el a Danone-t, mert az a termékek csomagolásán és eladóhelyi reklámjaiban olyan előnyös tulajdonságokkal (például: „Magas tápanyagtartalma viszonylag alacsony kalória bevitellel párosul”, vagy „Könnyen emészthető és részleges laktóz érzékenyek is fogyaszthatják”) ruházta fel a „Könnyű és Finom” joghurtokat, mintha azokkal más gyártók joghurtjai nem rendelkeznének.

Az élelmiszertörvény a gyártók számára tiltja az olyan csomagolási jelzéseket és reklámokat, amelyekből az szűrhető le, hogy az adott termék különleges, amikor a piacon felelhető többi termék is hasonló tulajdonságokkal rendelkezik. Az ilyen magatartás alkalmas a fogyasztók megtévesztésére és ellentétes a versenytörvény rendelkezéseivel.

Forrás: Gazdasági Versenyhivatal

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Greenwashing? Erre figyelj a boltokban!

Greenwashing? Erre figyelj a boltokban!

Ne dőlj be a zöldre festési praktikáknak és a hangzatos marketing szövegeknek! Összegyűjtöttünk néhány tipikus ál-zöld állítást, amik mögött a leggyakrabban nem áll valós fenntarthatósági törekvés. Pörgesd végig, kerüld el őket Te is. Nem igazán tiszta számodra, mit tekinthetünk zöldre festésnek? Itt leírtuk, mi az a greenwashing, a zöldre festés, és mi a baj vele?, itt […]

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok