fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

A GVH a fogyasztók megtévesztéséért 100 millió Ft bírsággal sújtotta a Tesco-t

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

100 millió Forintos büntetést kapott a Tesco a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas viselkedéséért.

Egyes tavalyi akciós reklámkiadványaiban több termékére vonatkozóan nem a valóságnak megfelelő adatokat közölt a Tesco-Global Áruházak Zrt. – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2006. július 6-án megtartott tárgyalásán. A GVH ezért a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartás címén 100 millió Ft versenyfelügyeleti bírságot rótt az áruházláncra. A kimagaslóan magas büntetés kiszabásánál súlyosító körülmény volt, hogy a vállalkozással szemben ez már a kilencedik elmarasztaló határozat.

A GVH határozatában a következőket kifogásolja:

  1. a „Fuji FinePix” digitális fényképezőgéppel kapcsolatban a 2005. július 27-től augusztus 9-ig érvényes reklámújságban a Tesco azt közölte, hogy a termék megvásárlása esetén a fogyasztók ajándékba kapnak egy 16 MB xD kártyát, illetőleg azt az ígéretet tette, hogy a termék megvásárlásával „több mint 35%-os megtakarítás érhető el”, holott ezek az állítások nem voltak a valóságnak megfelelőek;
  2. a „Cindarella-kastély” elnevezésű termék esetében a 2005. november 23-tól december 24-ig érvényes reklámújság nem a ténylegesen megvásárolható termék képét tartalmazta, hanem egy olyan termékét, amely a forgalmazott terméknél kedvezőbb tulajdonságokkal bírt;
  3. a 2005. november 30-tól december 24-ig érvényes reklámújságban („Műszaki katalógusban”) meghirdetett „Bosch HSF44K32NO” gáztűzhely a közzétett tájékoztatással ellentétben az akció első napjaiban nem volt a fogyasztók számára elérhető a Tesco valamennyi áruházában;
  4. a 2005. december 14-től 24-ig érvényes reklámújságban meghirdetett „Sony S60″ digitális fényképezőgép a közzétett tájékoztatással ellentétben az akció első napjaiban nem volt a fogyasztók számára elérhető a Tesco valamennyi áruházában.

 

A GVH mindazonáltal nem elsősorban a fogyasztók, hanem az egyenlő feltételek között folyó gazdasági verseny védelme érdekében ítélkezett. A tisztességes befolyásolás ugyanis nem csak a fogyasztókat károsítja, hanem a többi piaci szereplő kárára befolyásolhatja a fogyasztói döntéseket, amikor a félrevezetésük révén az „elkövető” gazdasági előnyhöz juthat. Épp ezért a gazdasági vállalkozásokkal szemben általános versenyjogi követelmény, hogy a magukról vagy termékeik tulajdonságairól adott fogyasztói információk és tájékoztatás mindenkor igaz és pontos legyen.

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

2022 tavaszán a tavaszi Tiszta otthon és ÖkoKör Kamra csoportok lezárultát és a közösen elért eredményeket egy zártkörű workshoppal ünnepeltük meg. Harmincan gyűltünk össze, hogy a fenntarthatóság jegyében vegán szendvicskrémeket készítsünk a Közöshely dolgozóinak vezényletével, valamint Vászonzsákoslány, azaz Antal Évi a melt&pour szappankészítés rejtelmeibe avatott be minket. Mi az az ÖkoKör? Itt megmutatjuk!

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok