Találat a #Gyerekeket célzó marketing, #Reklám címkére
Cikkek rendezése
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
2009 legrosszabb vállalatai
A Fogyasztóvédelmi Világszervezet 2009-ben öt zöldre mosott cégnek ítélte oda a „Rossz vállalat” díjat. A kitüntetettek között van az Audi, a BP, az easyJet és a Microsoft – mindegyik félrevezető zöld reklám miatt.
BOLYGÓ, FOGYASZTÓ
Kell-e a villamosnak reklám?
A közösségi közlekedés is termék. Olyan, amelyet nem elég fejleszteni, vonzóbbá tenni, el is kell tudni adni. Rövid körkép arról, milyen hívószavakkal kampányolnak a tömegközlekedés mellett más országokban.
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Önkorlátozás a reklámokban, reform az iskolai büfékben?
Az iskolai büfékre és az italautomatákra vonatkozó jogszabály-módosítás hatására, 2006 óta csökkent ugyan az egészségtelen élelmiszerek és italok árusítása az iskolákban, de a helyzet korántsem rózsás.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
A televíziózás csökkenti a biztonságérzetet
Légy aktív résztvevője Te is a tv-kikapcsolási hétnek április 20-26. között! Próbáld ki, milyen, ha egy héten át nem kapcsolod be a varázsdobozt, és helyette inkább olvasol, sportolni, kirándulni mész vagy csak egyszerűen összefutsz a barátaiddal.
FOGYASZTÓ
A reklám helye?
Gondolkodunk rajta, hogy beengedjük-e reklámokat. Természetesen csak olyanokat, amik összhangban vannak a TudatosVásárló.hu és egyesületünk szellemiségével, alapelveivel.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Tiltakozz a gyerekeknek szóló reklámok ellen!
A Fogyasztók Világszervezete kezdeményezést indított egy nemzetközi kódrendszer megalkotásáért, amely egyértelmű szabályokat teremtene a kormányok és vállalatok számára, a gyermekeknek szóló egészségtelen élelmiszerek marketingje terén.
FOGYASZTÓ
A világ teste mintegy átfúródik
Hogyan rántsuk le az utolsó bőrt is pusztuló Földről és profitáljunk mások elszegényedéséből? Az útmutatót egy mellesleg társadalmi felelősségvállaláson alapuló ökobefektetési csomagot is kínáló banktól kaphatjuk meg.
FOGYASZTÓ
Tájékoztatás vagy zaklatás? Direktmarketing spam-formában
Mit tehet a célba vett fogyasztó, ha szeretne a kéretlen emailes reklámoktól megszabadulni? Van lehetőség kézbesítésük megelőzésére?
FOGYASZTÓ
Új reklámtörvény – négy szemmel
Több más, fogyasztóvédelemmel kapcsolatos jogszabály módosítása mellett átalakították az úgynevezett „reklámtörvényt” is. Az újítások előnyeiről és hátrányairól kérdeztük a reklámszakma és a fogyasztóvédelem képviselőit.
FOGYASZTÓ
Le tudunk számolni a zöldre mosással, mielőtt még az számol le velünk?
Az Exxon Mobil Angliában új televíziós reklámkampánnyal jelentkezett. Az ebben felbukkanó szélturbinák azt sejtetik, hogy a társaság tiszta energiatechnológiákra összpontosít. Az atom-óriás EDF internetes reklám animációját kísérő dal pedig a világba kiáltja: „Zöld vagyok, és ez jó. Oly gyönyörű!” Úgy tűnik, elmos minket a zöldre mosás.