fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Tiltakozz a gyerekeknek szóló reklámok ellen!

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A Fogyasztók Világszervezete kezdeményezést indított egy nemzetközi kódrendszer megalkotásáért, amely egyértelmű szabályokat teremtene a kormányok és vállalatok számára, a gyermekeknek szóló egészségtelen élelmiszerek marketingje terén.

 

 

 

 

 

2007-ben a 60. Egészségügyi Világkonferencián az Egészségügyi Világszervezet (World Health Organization – WHO) égisze alatt a tagállamok ajánlásban rögzítették a gyermekeknek szóló élelmiszerreklámokkal kapcsolatos globális stratégia kidolgozását. Ugyanis felismerték hogy az egészségtelen táplálkozás és a fizikai aktivitás hiánya állhat a legtöbb halálos betegség hátterében – kialakítója lehet a szív- és érrendszeri betegségeknek, cukorbetegségnek, illetve a rák egyes fajtáinak.

A szegényes táplálkozás és az elhízás a világ számos országában jelent súlyos problémát. Ahhoz, hogy a kérdést megfelelően kezeljük, fontos, hogy gyermekeink úgy nőjenek fel, hogy tudják, az egészséges táplálkozásnak milyen összetevői vannak. A magas zsír-, cukor- és sótartalmú élelmiszerek gyerekeket célzó marketingje aláássa a szülőktől és szakemberektől érkező pozitív üzeneteket. A gyermekek különösen befolyásolhatóak a reklámok által – éppen ezért szükséges a védelmük.

A civil társadalom fontos szerepet játszik az egyéni magatartás befolyásolásában, a különböző szervezetek és intézmények nagyban hozzájárulhatnak az egészséges étrend és az aktív élet kialakításához. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) a Fogyasztók Világszervezetének (Consumers’ International – CI) tagjaként a CI kezdeményezését.

A szervezők várják mindazok csatlakozását, akik támogatni szeretnék egy hatásos nemzetközi kódrendszer kialakítását, amely:

  • magában foglalja a marketing minden formáját, beleértve a csomagolást, rádiót, televíziót és új médiát;
  • vonatkozik minden gyermekre 16 éves korig;
  • nemzetközileg elfogadott táplálkozási kritériumokon alapul.

 

Támogatással kapcsolatos információ: domolki[kukac]ofe.hu, Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

 

Forrás: OFE

Kép [cc] who

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

2022 tavaszán a tavaszi Tiszta otthon és ÖkoKör Kamra csoportok lezárultát és a közösen elért eredményeket egy zártkörű workshoppal ünnepeltük meg. Harmincan gyűltünk össze, hogy a fenntarthatóság jegyében vegán szendvicskrémeket készítsünk a Közöshely dolgozóinak vezényletével, valamint Vászonzsákoslány, azaz Antal Évi a melt&pour szappankészítés rejtelmeibe avatott be minket. Mi az az ÖkoKör? Itt megmutatjuk!

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok