Találat a #élelmiszerhulladék, #fenntartható életmód, #Fogyasztás, #GoEAThical, #OurFoodOurFuture címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ
Így vásárolunk a koronavírus járvány 2. hullámában
A COVID-19 járvány megjelenése előtt megszokott vásárlási szokások valamelyest visszarendeződtek, de bizonyos változásokat megtartottunk. Kevesebb időt töltünk az élelmiszerboltokban, és kevésbé ötletszerűen vásárolunk. Nem bóklászunk: pakolunk és megyünk – ez derült ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) körképéből.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Most különösen fontos, hogy jól válasszunk csokit
A koronavírus-járvánnyal világszerte újból terjedésnek indult a gyerekmunka gyakorlata, aminek csak a fairtrade, a méltányos kereskedelem támogatásával lehet gátat vetni. Ha fairtrade termékeket veszünk le a polcról, segítünk, hogy a kakaó, cukor, tea vagy kávé-termesztők gyermekei iskolába járhassanak, legyen a faluban orvosi ellátás.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
A Fairtrade fogja túlélni a klímaváltozást
A klímaváltozás az egyik legnagyobb kihívás, amivel ma az emberiségnek szembe kell néznie. Frontvonalában a mezőgazdasági termelők állnak. A globális délen élő gazdák, családjaik és közösségeik milliói, akik számára a klímaválság már ma a mindennapi valóság. A Fairtrade rendszerében a gazdák felkészülhetnek arra, hogyan küzdjenek meg a jelenséggel.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Miért jobb a fairtrade rendszerében dolgozni?
Szomorú tény, hogy a fejlődő országokban gyártott termékek kereskedelme gyakran gyermekmunkával és a helyi lakosoknak súlyos egészségkárosodást okozó szennyezéssel jár együtt. Kiszolgáltatottságra, szegénységre, a szociális, a munkabiztonsági és a környezetvédelmi szabályozás hiányosságaira, és a mindezt kihasználó vállalati hatalomra épül. Ezzel szemben a Fairtrade Foundation a termeléstől az eladásig minden fél számára méltányos és környezettudatos rendszert […]
FOGYASZTÓ
Megváltozott vásárlási szokások, az akciók után az egészség a legfontosabb
Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte – derül ki az Ernst & Young több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából. A krízist követően a vevők egy meghatározó része visszatérne a megszokott életviteléhez, de ők se bíznak abban, hogy ez maradéktalanul megvalósulhat.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Mi a méltányos kereskedelem, a fairtrade?
Amióta világ a világ, a kereskedelem fogalmához az egyenlőtlenség társul. A két fél közül az egyik jól jár, a másik kevésbé. Szerencsére ez ma már nincs mindig így, létezik olyan kereskedelem is, amely egyensúlyi helyzetre épül. Az egyik szerződő fél figyelembe veszi a másik körülményeit, értékeit és érdemeit, tehát igazságos hozzáállást tanúsítanak egymással szemben. Vagyis: a folyamat a termeléstől a fogyasztásig méltányos.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
A pálmaolajipar nyomában eltűnik, ami valaha életet adott – egy indonéz falu története
Az indonéz Rukam falu lakói 2002-ben adták el földjeiket egy pálmaolaj-társaságnak. Azóta a tőzeggel borított területek, az erdők és a halállomány fokozatosan tűnnek el a vidékről. Csaknem két évtized telt el, és azóta nyögik a döntésük környezetre gyakorolt következményeit, és adják fel reményeiket a falu jövőjéről. A falu sorsáról a Deutsche Welle írt beszámolót.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Van már pálmaolajmentes termékjel az Aldiban, csak nehéz volt megtalálni
Az ALDI új jelölőrendszerrel segíti, hogy könnyebb legyen megtalálni boltjaikban a környezeti szempontból kímélőbb vegetáriánus, vegán, bio és pálmaolajmentes termékeket. Minket a PO-mentes téma kiemelten érdekel, ezért elmentünk és megnéztük, mennyire könnyű új jelöléssel ellátott árut találni.
DIVAT, FOGYASZTÓ
Zöld vásárlás kontra fogyasztáscsökkentés – melyiktől lesz boldog az Y-generáció?
Az Y-generáció, másnéven a millenniumiként is emlegetett, 1981-1995 között született nemzedék a fogyasztói társadalom húzórétege. Fogyasztási szokásai komoly hatással vannak bolygónkra. Miként befolyásolja a kulturálisan beépült anyagias szemléletmód az Y-generáció környezettudatos viselkedését? Boldogít-e a zero waste? Ezekre a kérdésekre keresték a választ az Arizonai Egyetem kutatói.