Találat a #gyerekmunka címkére
Cikkek rendezése
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Megmutatjuk, hogy kerül a ruhánkba az ujgur kényszermunkások pamutja
2,6 millióra teszik azon ujgurok számát, akiket kényszermunka táborokban dolgoztatnak Kínában. A nyugat évek óta igyekszik bojkottálni az ujgurok kizsákmányolása árán készült termékeket. Mennyire sikerül?
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Ha emberibb világot akarsz: fairtrade banán
A banántermelő országokban számos gazda él teljes szegénységben a túlságosan alacsony bevétel miatt. Túlhajszoltság, egészségre ártalmas munkakörülmények, környezetpusztítás és gyerekmunka az ára annak, hogy mi Európában olcsó banánhoz juthassunk.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Most különösen fontos, hogy jól válasszunk csokit
A koronavírus-járvánnyal világszerte újból terjedésnek indult a gyerekmunka gyakorlata, aminek csak a fairtrade, a méltányos kereskedelem támogatásával lehet gátat vetni. Ha fairtrade termékeket veszünk le a polcról, segítünk, hogy a kakaó, cukor, tea vagy kávé-termesztők gyermekei iskolába járhassanak, legyen a faluban orvosi ellátás.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Ezt üzenitek a méltányos kereskedelemről
- #Emberi jogok
- #esélyegyenlőség
- #Étel-ital
- #Fair Trade
- #gyerekmunka
- #Kereskedelem
- #Nagylátószög
- #sweatshopok
“Bármilyen érző lény kihasználása méltánytalan. Ébredj, rajtad is múlik, tedd hozzá a picike részedet, mert igenis számít!” Idén a Facebookon kértünk Benneteket, mondjátok el, miért fontos Nektek, hogy egy termék méltányos kereskedelemből származzon. Válaszaitok akár karácsonyi üzenetnek is beillenének – most egy kicsit büszkélkedünk Veletek.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Éhbér és nők elleni erőszak: szerte a világban demonstráltak a H&M-ek előtt
Az év végén a Turn Around, HM!, azaz Fordulj meg, HM! kampány részekén a világ számos városában demonstráltak Belgiumtól Törökországon át Srí Lankáig, hogy tisztességes béreket követeljenek a svéd ruhaipari óriás 850 ezer bedolgozójának. Azt állítják: a H&M-nek beszállító cégeknél dolgozó munkások nagyrésze nő, akik az erőszak számtalan formájának vannak kitéve a gyárakban.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Kimerültek, ájuldoznak a munkások a H&M-nek beszállító gyárakban
A végsőkig túlóráznak, olykor 16 órán át folyamatosan dolgoznak, hogy megkeressék a létminimumot, ezért mindennapos az ájulás a H&M-nek dolgozó gyárakban – állítja a Clean Clothes Campaign. A cég 5 éve ígéretet tett a tisztességes bérekre.
BOLYGÓ, Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Mi a bajunk a divattal?
Abszurd, de oda jutottunk, hogy kökemény belső küzdelem és önmegtartóztatás éveken, nem adj isten évtizedeken át hordani ruháinkat. Nagy a csábítás, hogy az új szezonnal új darabokat szerezzünk be. Mielőtt belevetnéd magad a nyári készülődésbe, fusd át ezt a néhány infót arról, milyen hatással van vásárlásod a környezetre és az emberekre. Ha pedig elkerülhetetlen, 4 tipp arra, hogyan vásárolj okosan!
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Nem teljesíti ígéretét, nem biztosítja a beszállító gyárakban dolgozók fair bérét a H&M
A H&M ruházati óriás nemrég tette közzé 2017-re vonatkozó Fenntarthatósági Jelentését. A cég a jelentésben elégedett teljesítményével, a Clean Clothes Campaign-ban részt vevő civil szervezetek szerint viszont a H&M a saját vállát veregeti, a semmiért.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
“Made in Europe” vagy “Made in China” – melyiket válasszam?
A fogyasztók gyakran úgy gondolják, hogy a „Made in Europe” jelölés garancia arra, hogy a termék jobb munkakörülmények között készült, mintha valamelyik ázsiai országban gyártották volna. A Clean Clothes Campaign legújabb kutatása sajnos azt mutatja, hogy a fenti bűvös szócska nem garancia semmire, sőt.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Bangladesh a szomszédban van
Nem kell Ázsiába menni, hogy varrónőket találjunk, akik éhbérért egész nap a gép mellett görnyedve készítik márkás ruháinkat. A lengyel ruhaiparban dolgozók bére még túlórával és bónuszokkal sem éri el a nemzeti átlagbér 50%-át.