Találat a #esélyegyenlőség címkére
Cikkek rendezése
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Ezt üzenitek a méltányos kereskedelemről
- #Emberi jogok
- #esélyegyenlőség
- #Étel-ital
- #Fair Trade
- #gyerekmunka
- #Kereskedelem
- #Nagylátószög
- #sweatshopok
“Bármilyen érző lény kihasználása méltánytalan. Ébredj, rajtad is múlik, tedd hozzá a picike részedet, mert igenis számít!” Idén a Facebookon kértünk Benneteket, mondjátok el, miért fontos Nektek, hogy egy termék méltányos kereskedelemből származzon. Válaszaitok akár karácsonyi üzenetnek is beillenének – most egy kicsit büszkélkedünk Veletek.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
A Zara-fölső RESPECT felirata a ruháit varró munkásokra nem vonatkozik
A Zara márkát is tulajdonló divatóriás, az Inditex állítja magáról, náluk a vásárlók és a ruháit gyártó textilipari munkások elégedettsége egyaránt fontos. Egy friss vizsgálatból azonban az látszik, hogy a nemrég a boltokba került RESPECT-feliratú Zara-felsők eladásán a gigacég kétszer annyit szakít, mint amennyi az összes, az előállításban résztvevő munkás bevétele az indiai gyapotföldektől a török kayseri fonodákon át az izmiri ruhagyárakig – állítja a Public Eye tanulmányában.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Éhbér és nők elleni erőszak: szerte a világban demonstráltak a H&M-ek előtt
Az év végén a Turn Around, HM!, azaz Fordulj meg, HM! kampány részekén a világ számos városában demonstráltak Belgiumtól Törökországon át Srí Lankáig, hogy tisztességes béreket követeljenek a svéd ruhaipari óriás 850 ezer bedolgozójának. Azt állítják: a H&M-nek beszállító cégeknél dolgozó munkások nagyrésze nő, akik az erőszak számtalan formájának vannak kitéve a gyárakban.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Év végi jó hír: hasít a méltányos kereskedelem Magyarországon
Sosem látott növekedést produkált 2017-ben a méltányos kereskedelmi, azaz fairtrade termékek forgalma hazánkban. A növekedés közel nyolcszoros az előző évhez képest. A Fairtrade védjegy a világ legszélesebb körben ismert etikus minősítő védjegye, termékeivel ma már drogériákban, élelmiszerkereskedelmi láncokban, de még vasúti büfékocsiban is találkozhatunk. Karácsonyra is választhatjátok a méltányos kereskedelmet.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Kimerültek, ájuldoznak a munkások a H&M-nek beszállító gyárakban
A végsőkig túlóráznak, olykor 16 órán át folyamatosan dolgoznak, hogy megkeressék a létminimumot, ezért mindennapos az ájulás a H&M-nek dolgozó gyárakban – állítja a Clean Clothes Campaign. A cég 5 éve ígéretet tett a tisztességes bérekre.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
A hazai ruhagyárakban pokoli hőségben dolgoznak, minőségi élelmiszerre nincs pénzük
A Tudatos Vásárlók Egyesülete 2016-ban kutatást végzett a magyarországi felsőruházati szektorban dolgozók munkakörülményeiről és a bérviszonyokról. Három nagy gyár összesen 30 dolgozójával készítettünk interjút, ahol nagy világmárkákat gyártanak.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
“Made in Europe” vagy “Made in China” – melyiket válasszam?
A fogyasztók gyakran úgy gondolják, hogy a „Made in Europe” jelölés garancia arra, hogy a termék jobb munkakörülmények között készült, mintha valamelyik ázsiai országban gyártották volna. A Clean Clothes Campaign legújabb kutatása sajnos azt mutatja, hogy a fenti bűvös szócska nem garancia semmire, sőt.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Épp elájul, aki a pólódat varrta
Zara, Tesco (F&F), H&M, Armani – egy átfogó kutatás megmutatta, mennyire érdekli a világ 50 legnagyobb ruházati cégét az, hogy a termékeiket varró, ázsiai gyárakban dolgoztatott százezrek keresete elérje a létminimumot.