Találat a #Szupermarket címkére
Cikkek rendezése
KONYHA
Mi fán terem? Sárgadinnye
- #Étel-ital
- #Helyi élelmiszer
- #idénynövény
- #kert
- #kisbolt
- #piac
- #szezonális
- #Szupermarket
- #Zöldség-gyümölcs
Jellegzetes illatáról akár csukott szemmel is felismerhető. Június végétől szeptember elejéig kapható, de próbálkozhatunk saját termesztéssel is.
KONYHA
Mi fán terem? Görögdinnye
Ha a perzselő napsütésben megszomjazunk, kanyarítsunk egy hűs görögdinnyeszeletet – nemcsak szomjunkat oltja, de egészséges is! A tökfélék családjába tartozó gyümölcsöt júliustól szeptember elejéig fogyasztjuk.
KONYHA
Olíva-, dió-, lenmag- és társaik – melyik olaj mire jó és mire ne használd?
Ma már egyre népszerűbbek a különféle olajok a hagyományos napraforgó- és olívaolaj mellett. Összeszedtük, hogy melyiket ajánlott sütésre és melyiket inkább hidegen használni, és hogy milyen jótékony hatásuk vannak a szervezetünkre.
MÉLTÁNYOS KERESKEDELEM
A TVE Kedvezménykártyával a járvány alatt sem kell lemondani a tudatos vásárlásról
- #Bio
- #Étel-ital
- #Helyi élelmiszer
- #Hús
- #kisbolt
- #piac
- #Szupermarket
- #Testápolás
- #tisztálkodás
- #vegetáriánus
- #Vegyi anyagok
- #Zöldség-gyümölcs
A koronavírus elleni védekezés meghatározza a mindennapjainkat, a korlátozások miatt a boltok egy része is bezárt. Mindez mégsem jelenti azt, hogy ne törekedhetnénk a tudatos, fenntartható, helyi vagy bio fogyasztásra. Megkerestük néhány kedvenc beszerzési helyünket, és megkérdeztük, hogyan működnek a mostani helyzetben. Tagjainknak a Tudatos Vásárló Kedvezménykártyára ezek a helyek árengedményt adnak.
KONYHA
Hiába a kampány, egyre népszerűbb a kapirgálós tojás, és nem ok nélkül
- #Állatvédelem
- #betegség
- #Bio
- #Egészség
- #Étel-ital
- #GMO
- #gyógyulás
- #Helyi élelmiszer
- #kisbolt
- #piac
- #Szupermarket
Számos helyen jelent meg a Tojásszövetség üzenete arról, hogy mi, magunkat tudatosnak vélő fogyasztók tévedésben élünk a tyúkokkal és a tojással kapcsolatban: a szabadtartásban élő tyúkok nem egészségesebbek és nem boldogabbak, tojásuk nem finomabb, mint ketrecben nevelt társaiké, a szabadtartásos gazdálkodás pedig nem környezetbarátabb. Először elrohantunk a szövetség által rendezett kerekasztal beszélgetésre, de kiderült, hogy a meghirdetett asztal inkább féloldalas, mint kerek. Ezért mentünk tovább, és kikérdeztük Zámbó Sándor bio-ellenőrt és Lengyel Zoltán biogazdát, hol az igazság tojás ügyben. Ők elmondták, mitől lehet sötétebb a tojássárgája, miért nem kell csonkolni a tyúkok csőrét, és miért nem baj, hogy egy kapirgálós tyúk többet eszik.
KLÍMAVÁLTOZÁS, KONYHA, MÉLTÁNYOS KERESKEDELEM
Pirospont a SPAR-nak: olyan logót vezettek be, ami segít nekünk pálmaolajmentes terméket választani
2019-re tervezték és meg is csinálták: teljesen pálmaolajmentesek lettek a SPAR bizonyos saját márkái, amit – hogy könnyebben megtaláljuk őket az üzletekben – külön logóval jelölnek. Bár TVE célja az, hogy a bio és különféle mentes termékekhez hasonlóan külön polcot kapjanak a PO-mentes termékek, a SPAR logóját örvendetes első lépésnek tartjuk.
KÖZÖSSÉGI MEZŐGAZDÁLKODÁS
Így működnek a közösségi gazdaságok
Az alábbiakban bemutatjuk nektek, hogyan is működnek a hazánkban egyre népszerűbb közösségi gazdaságok. Most megtudhatod, hogyan válhatsz taggá és mit kell tudnod a működésről.
FOGYASZTÓ, KLÍMAVÁLTOZÁS, KONYHA
A Lidl is válaszolt levelünkre, hogy nyissanak pálmaolajmentes polcokat
Frissítés: az Aldié és a Sparé után megérkezett a Lidl válasza is. Nyílt levelet írt a TVE a Szókimondóka készségfejlesztő programmal, a Humusz Szövetséggel, a Jane Goodall Intézettel és a Felelős Gasztrohőssel első körben az Aldinak, Sparnak, Lidlnek, felszólítva őket arra, hogy árulják külön polcokon a pálmaolajmentes termékeiket, így állva ki az esőerdők irtása ellen. Azt akarjuk elérni, hogy a magyarországi áruházláncok üzleteiben ne kelljen a vásárlóknak órákat tölteni minden egyes árucikk összetevőinek böngészésével, hogy van-e benne pálmaolaj, vagy sem.
FOGYASZTÓ
Tippelj, mi az a márka, amit a legtöbbször vesznek meg a világon!
- #életmód
- #Fogyasztás
- #fogyasztás pszichológiája
- #Ital
- #kisbolt
- #Multicégek
- #Nagylátószög
- #piac
- #Szupermarket
- #Testápolás
- #tisztálkodás
Nyilvánosságra hozta a napi fogyasztási cikkek márkáinak globális teljesítményét a Kantar Média. A leggyakrabban már 7. éve ugyanannak a márkának a termékét vesszük le vásárláskor a polcról Újdelhitől Nagykanizsáig – tavaly közel 6 milliárd alkalommal.
FOGYASZTÓ
Eladási trükkök a pénztárzónában
„Csak még ezt a kólát, ha már itt van!” Ismerős mondat a kasszánál kígyózó sorra gondolva?