Találat a #biodiverzitás címkére
Cikkek rendezése
KLÍMAVÁLTOZÁS
Visszanyerni valamit a veszteségekből – tovább ültetik a 10 millió fát Magyarországon
Az utóbbi időben egyre több felhívás, hazai és nemzetközi kezdeményezés indult arra, hogy faültetéssel próbáljuk megállítani, vagy legalább lassítani a klímaváltozást. Itt a tavasz, a faültetési szezon, ők pedig ezévre 150 ezer fát terveztek, megkerestük hát a hazai 10 millió fa néven indult mozgalom vezetőjét, Bojár Iván Andrást, hogy kikérdezzük, hogyan állnak, folytatódik-e az ültetés most. Dr. Gálhidy László erdővédelmi programvezetőt pedig arról faggattuk, van-e értelme egyáltalán, számít-e bármit, ha az emberek egyesével fognak neki a faültetésnek.
KLÍMAVÁLTOZÁS, KONYHA, MÉLTÁNYOS KERESKEDELEM
Pirospont a SPAR-nak: olyan logót vezettek be, ami segít nekünk pálmaolajmentes terméket választani
2019-re tervezték és meg is csinálták: teljesen pálmaolajmentesek lettek a SPAR bizonyos saját márkái, amit – hogy könnyebben megtaláljuk őket az üzletekben – külön logóval jelölnek. Bár TVE célja az, hogy a bio és különféle mentes termékekhez hasonlóan külön polcot kapjanak a PO-mentes termékek, a SPAR logóját örvendetes első lépésnek tartjuk.
KLÍMAVÁLTOZÁS
A magyarok az EU átlagnál is jobban tartanak a klímaváltozástól
Az ENSZ éghajlat-politikai csúcstalálkozójára készülve az Európai Bizottság felmérést végzett arról, mit gondolnak az uniós állampolgárok éghajlat- és energiapolitika témában. Az eredmények szerint a magyarok az uniós átlagnál is súlyosabb problémának látják a klímaváltozást, és azt várják a vezetőktől, hogy még komolyabb célokat vállaljanak ezen a területen.
FOGYASZTÓ, KLÍMAVÁLTOZÁS, KONYHA
A Lidl is válaszolt levelünkre, hogy nyissanak pálmaolajmentes polcokat
Frissítés: az Aldié és a Sparé után megérkezett a Lidl válasza is. Nyílt levelet írt a TVE a Szókimondóka készségfejlesztő programmal, a Humusz Szövetséggel, a Jane Goodall Intézettel és a Felelős Gasztrohőssel első körben az Aldinak, Sparnak, Lidlnek, felszólítva őket arra, hogy árulják külön polcokon a pálmaolajmentes termékeiket, így állva ki az esőerdők irtása ellen. Azt akarjuk elérni, hogy a magyarországi áruházláncok üzleteiben ne kelljen a vásárlóknak órákat tölteni minden egyes árucikk összetevőinek böngészésével, hogy van-e benne pálmaolaj, vagy sem.