Találat a #Gazdasági egyenlőtlenségek címkére
Cikkek rendezése
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Rizs – több mint nyolcezer éve esszük
Míg Ázsiában már közel 8000 éve a rizs a legfontosabb táplálék, az utóbbi időben az egész világon nagyon népszerűvé vált. Az előrejelzések szerint a hántolt rizs iránti igény 2035-re 25%-kal nő a jelenlegihez képest, a népességnövekedés és a magasabb kalóriabevitel miatt.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Akciók, ahol számított az aláírásotok
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Gazdasági egyenlőtlenségek
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Nagylátószög
- #Zöldség-gyümölcs
A szakszervezetek munkájának ellehetetlenítése, az emberi jogok megsértése gyakori jelenség a déligyümölcs-termesztő országokban. A Méltányos gyümölcsöt! nevű együttműködés rendre visz sikerre olyan akciókat, amelyekben egy-egy konkrét esetben a Ti petícióitokkal gyakorol nyomást a kereskedőre.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Egyesül két minősítő óriás, a Rainforest Alliance és az UTZ
A két fenntarthatóságot minősítő szervezet másban erős: a Rainforest Alliance ismert név a környezetvédelemben, az UTZ-nek kiterjedt kapcsolatrendszere van a kereskedelemben. A két szervezet 2019-től Rainforest Alliance néven él tovább.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Írj a legnagyobb banánkereskedőnek!
A Méltányos gyümölcsöt! online felületén egy petíció aláírásával kifejezheted szolidaritásodat és segíthetsz azoknak a gyümölcstermesztőknek, akik a világ másik felén méltatlan helyzetbe kerültek és segítséget kérnek. Küldj levelet a legnagyobb európai banánimportáló cég elnökének!
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
A hazai ruhagyárakban pokoli hőségben dolgoznak, minőségi élelmiszerre nincs pénzük
A Tudatos Vásárlók Egyesülete 2016-ban kutatást végzett a magyarországi felsőruházati szektorban dolgozók munkakörülményeiről és a bérviszonyokról. Három nagy gyár összesen 30 dolgozójával készítettünk interjút, ahol nagy világmárkákat gyártanak.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Se ivóvíz, se orvos nem jut annak, aki a banánodat szedte
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Étel-ital
- #Gazdasági egyenlőtlenségek
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Nagylátószög
2 millió ember, napi 11 óra megfeszített munka az ültetvényen, rendszeres mérgezésnek kitéve, ivóvíz- és orvosi ellátás nélkül. A nálunk kapható banán nagy része ecuadori, ezért nem mellékes a magyar fogyasztóknak, milyen körülmények között élnek és dolgoznak azok, akik a gyümölcsöt termesztik.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Hogy készül a cipőd? – A „Made in Italy” termék lehetséges útja
A „Made in Italy” címkével ellátott olasz luxuscipők sem feltétlenül 100%-ban Olaszországban készülnek. Cikksorozatunk 9. részében azt mutatjuk be, hogy mit takar a „Made in Italy” jelölés.
BOLYGÓ, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Millenniumi Fejlesztési Célok: Mit értünk el, és mi jön ezután?
2000-ben az ENSZ tagországok képviselői összeültek, hogy megoldást találjanak a szegénységre és az abból adódó egészségügyi, környezeti és társadalmi problémákra. 8 átfogó célt fogalmaztak meg, amelyekben 2015-re változást szerettek volna elérni. A határidő most lejárt, nézzük mi változott, és hogy mi lesz a folytatás.
BOLYGÓ, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Egy fesztivál, ahol tízezer látogató csupán 21 gramm hulladékot termel fejenként
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Gazdasági egyenlőtlenségek
- #Helyi élelmiszer
- #Hulladék
- #Környezetvédelem, környezetszennyezés
Május végén 27. alkalommal rendezték meg a belgiumi Leuvenben a Wereldfeest-et. A Világfesztivál a szórakoztatás mellett kiemelten foglalkozik a fejlődő országok problémáinak bemutatásával, mindezt tudatosan zöld környezetben.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Kelet-Európában is kizsákmányolják a ruhaiparban dolgozókat
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Gazdasági egyenlőtlenségek
- #Ruházat
- #Shopping consciously
A Rana Plaza 2013-as tragédiája óta egyre többen tisztában vannak azzal, hogy a textilipar távol-keleti munkásai súlyos árat kénytelenek fizetni az európai divathóbortokért. A Clean Clothes Campaign napokban megjelent kutatása bebizonyítja, hogy Kelet-Európában sem rózsásabb a helyzet.