Találat a #CCC, #esélyegyenlőség, #fast fashion, #Gazdasági egyenlőtlenségek, #sweatshopok címkére
Cikkek rendezése
BOLYGÓ, Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Mi a bajunk a divattal?
Abszurd, de oda jutottunk, hogy kökemény belső küzdelem és önmegtartóztatás éveken, nem adj isten évtizedeken át hordani ruháinkat. Nagy a csábítás, hogy az új szezonnal új darabokat szerezzünk be. Mielőtt belevetnéd magad a nyári készülődésbe, fusd át ezt a néhány infót arról, milyen hatással van vásárlásod a környezetre és az emberekre. Ha pedig elkerülhetetlen, 4 tipp arra, hogyan vásárolj okosan!
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Nem teljesíti ígéretét, nem biztosítja a beszállító gyárakban dolgozók fair bérét a H&M
A H&M ruházati óriás nemrég tette közzé 2017-re vonatkozó Fenntarthatósági Jelentését. A cég a jelentésben elégedett teljesítményével, a Clean Clothes Campaign-ban részt vevő civil szervezetek szerint viszont a H&M a saját vállát veregeti, a semmiért.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Rizs – több mint nyolcezer éve esszük
Míg Ázsiában már közel 8000 éve a rizs a legfontosabb táplálék, az utóbbi időben az egész világon nagyon népszerűvé vált. Az előrejelzések szerint a hántolt rizs iránti igény 2035-re 25%-kal nő a jelenlegihez képest, a népességnövekedés és a magasabb kalóriabevitel miatt.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Akciók, ahol számított az aláírásotok
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Gazdasági egyenlőtlenségek
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Nagylátószög
- #Zöldség-gyümölcs
A szakszervezetek munkájának ellehetetlenítése, az emberi jogok megsértése gyakori jelenség a déligyümölcs-termesztő országokban. A Méltányos gyümölcsöt! nevű együttműködés rendre visz sikerre olyan akciókat, amelyekben egy-egy konkrét esetben a Ti petícióitokkal gyakorol nyomást a kereskedőre.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
A „Made in Europe” nem garancia a humánus munkakörülményekre
Embertelen munkakörülmények az európai ruha és cipőiparban – újabb bizonyítékok Szerbiából, Ukrajnából és Magyarországról.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Egyesül két minősítő óriás, a Rainforest Alliance és az UTZ
A két fenntarthatóságot minősítő szervezet másban erős: a Rainforest Alliance ismert név a környezetvédelemben, az UTZ-nek kiterjedt kapcsolatrendszere van a kereskedelemben. A két szervezet 2019-től Rainforest Alliance néven él tovább.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Írj a legnagyobb banánkereskedőnek!
A Méltányos gyümölcsöt! online felületén egy petíció aláírásával kifejezheted szolidaritásodat és segíthetsz azoknak a gyümölcstermesztőknek, akik a világ másik felén méltatlan helyzetbe kerültek és segítséget kérnek. Küldj levelet a legnagyobb európai banánimportáló cég elnökének!
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
A hazai ruhagyárakban pokoli hőségben dolgoznak, minőségi élelmiszerre nincs pénzük
A Tudatos Vásárlók Egyesülete 2016-ban kutatást végzett a magyarországi felsőruházati szektorban dolgozók munkakörülményeiről és a bérviszonyokról. Három nagy gyár összesen 30 dolgozójával készítettünk interjút, ahol nagy világmárkákat gyártanak.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Se ivóvíz, se orvos nem jut annak, aki a banánodat szedte
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Étel-ital
- #Gazdasági egyenlőtlenségek
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Nagylátószög
2 millió ember, napi 11 óra megfeszített munka az ültetvényen, rendszeres mérgezésnek kitéve, ivóvíz- és orvosi ellátás nélkül. A nálunk kapható banán nagy része ecuadori, ezért nem mellékes a magyar fogyasztóknak, milyen körülmények között élnek és dolgoznak azok, akik a gyümölcsöt termesztik.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
„Made in Europe” vagy „Made in China” – melyiket válasszam?
A fogyasztók gyakran úgy gondolják, hogy a „Made in Europe” jelölés garancia arra, hogy a termék jobb munkakörülmények között készült, mintha valamelyik ázsiai országban gyártották volna. A Clean Clothes Campaign legújabb kutatása sajnos azt mutatja, hogy a fenti bűvös szócska nem garancia semmire, sőt.