Találat a #CCC, #esélyegyenlőség, #fast fashion, #Gazdasági egyenlőtlenségek, #sweatshopok címkére
Cikkek rendezése
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Nőtt a ruhaipari kizsákmányolás a koronavírus-járvány miatt
A világot sújtó koronavírus-járvány a turizmus után a ruhaipart és –kereskedelemet érinti a legsúlyosabban. A ruházati óriások pedig nem nyelik le a veszteséget, hanem tovább hárították a ruhaiparban dolgozó munkásokra. A fashionchecker oldalán most megnézheted, kedvenc márkád mennyire törődik azokkal, akik a ruháidat varrják.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
A tisztességes megélhetést biztosító bér alapvető emberi jogunk
A tisztességes megélhetést biztosító bér az a pénz, amely elég ahhoz, hogy a dolgozó és családja alapvető szükségleteit fedezze, és ezen felül valamennyi megtakarítást is lehetővé tesz. A tisztességes megélhetést biztosító bérhez való jog az ENSZ Emberi Jogok Nyilatkozatában rögzített alapvető emberi jog, amit a cégeknek biztosítaniuk kell. Ennek ellenére a textil- és ruhaipar munkásai […]
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Indonéz munkások ezrei fordultak a Uniqlóval és az s.Oliverrel szembe
Miután a Uniqlo és az s.Oliver tulajdonosai évek óta nem hajlandóak komolyan tárgyalni velük, az indonéz Jaba Garmindo gyárcsoport dolgozói panaszt nyújtottak be a Fair Labor Association (FLA) munkajogi szervezetnél. A két világmárka tulajdonosait arra próbálják rávenni, hogy vállalják a felelősséget, és legalább részben kompenzálják a veszteségét annak a több ezer ruhaipari dolgozónak, akik egyik napról a másikra váltak munkanélkülivé – adta hírül a Clean Clothes Campaign (CCC).
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Ezt üzenitek a méltányos kereskedelemről
- #Emberi jogok
- #esélyegyenlőség
- #Étel-ital
- #Fair Trade
- #gyerekmunka
- #Kereskedelem
- #Nagylátószög
- #sweatshopok
„Bármilyen érző lény kihasználása méltánytalan. Ébredj, rajtad is múlik, tedd hozzá a picike részedet, mert igenis számít!” Idén a Facebookon kértünk Benneteket, mondjátok el, miért fontos Nektek, hogy egy termék méltányos kereskedelemből származzon. Válaszaitok akár karácsonyi üzenetnek is beillenének – most egy kicsit büszkélkedünk Veletek.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
A Zara-fölső RESPECT felirata a ruháit varró munkásokra nem vonatkozik
A Zara márkát is tulajdonló divatóriás, az Inditex állítja magáról, náluk a vásárlók és a ruháit gyártó textilipari munkások elégedettsége egyaránt fontos. Egy friss vizsgálatból azonban az látszik, hogy a nemrég a boltokba került RESPECT-feliratú Zara-felsők eladásán a gigacég kétszer annyit szakít, mint amennyi az összes, az előállításban résztvevő munkás bevétele az indiai gyapotföldektől a török kayseri fonodákon át az izmiri ruhagyárakig – állítja a Public Eye tanulmányában.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
A divat és ami mögötte van
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) két, egymásra épülő kerekasztal-beszélgetéssel jelentkezett április 23-án, amelyek témája a méltányos munkakörülményeket támogató, etikus és fenntartható divatipar.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Hogyan lehet etikusabb a ruhatárad? – Gyere el a Fashion Revolution-re és beszéljük meg!
A Fashion Revolution részeként rendhagyó eseménnyel és két, egymásra épülő beszélgetéssel jelentkezik április 23-án a Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE). Gyere el és beszélgess velünk a méltányos munkakörülményeket támogató, etikus divatipar lehetőségeiről!
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Éhbér és nők elleni erőszak: szerte a világban demonstráltak a H&M-ek előtt
Az év végén a Turn Around, HM!, azaz Fordulj meg, HM! kampány részekén a világ számos városában demonstráltak Belgiumtól Törökországon át Srí Lankáig, hogy tisztességes béreket követeljenek a svéd ruhaipari óriás 850 ezer bedolgozójának. Azt állítják: a H&M-nek beszállító cégeknél dolgozó munkások nagyrésze nő, akik az erőszak számtalan formájának vannak kitéve a gyárakban.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Év végi jó hír: hasít a méltányos kereskedelem Magyarországon
Sosem látott növekedést produkált 2017-ben a méltányos kereskedelmi, azaz fairtrade termékek forgalma hazánkban. A növekedés közel nyolcszoros az előző évhez képest. A Fairtrade védjegy a világ legszélesebb körben ismert etikus minősítő védjegye, termékeivel ma már drogériákban, élelmiszerkereskedelmi láncokban, de még vasúti büfékocsiban is találkozhatunk. Karácsonyra is választhatjátok a méltányos kereskedelmet.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Kimerültek, ájuldoznak a munkások a H&M-nek beszállító gyárakban
A végsőkig túlóráznak, olykor 16 órán át folyamatosan dolgoznak, hogy megkeressék a létminimumot, ezért mindennapos az ájulás a H&M-nek dolgozó gyárakban – állítja a Clean Clothes Campaign. A cég 5 éve ígéretet tett a tisztességes bérekre.