Találat a #Bírság és megtévesztés, #Megtévesztő reklám, #Reklám címkére
Cikkek rendezése
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Békéltető testület: a cégek többsége együttműködő
A békéltető testületeket arra találták ki, hogy a bonyolult és sokszor hosszú bírósági macera helyett gyors és egyszerű eljárással vizsgálják ki fogyasztói panaszainkat. 2018-ban 5 százalékkal több esetben keresték meg a Budapesti Békéltető Testületet, mint 2017-ben. A cégek többsége együttműködő az ilyen ügyekben.
FOGYASZTÓ
A vevők három típusa – kit mivel vesznek rá a vásárlásra
Zsugori, pazarló vagy inkább átlagvásárló vagy? A vásárlás-pszichológiájában jártas marketingesek téged is megtalálnak az üzeneteikkel, mindegyik típust másképp.
DIVAT, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Aláírásgyűjtésbe kezdtek a Magyar Természetvédők a tervezett elavulás ellen
- #Aktivista
- #Bírság és megtévesztés
- #Bútor, dizájn, dekor
- #Elektronika, számítástechnika
- #Fogyasztóvédelem
- #Kommunikáció
- #Ruházat
Aláírásgyűjtési kampányba fogott a Magyar Természetvédők Szövetsége (MTVSZ) és a Fenntarthatóság Felé Egyesület. Szigorúbb törvényeket követelnek azok ellen a cégek ellen, amelyek termékeikbe időzített bombaként építik be a meghibásodást.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Fekete Péntek: tavaly 27 milliárd forintot költöttünk el egyetlen napon
- #Elektronika, számítástechnika
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kommunikáció
- #Reklám
- #Ruházat
- #Televízió, média
Az Amerikából indult, hálaadást követő vásárlási láz két éve őrjítette meg igazán a magyarokat, 2017-ben az utolsó három hónap online költésének több mint ötödét szórtuk el ezen a napon.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Itt a pálmaolaj-ellenes reklámfilm, amit betiltottak Angliában
- #Étel-ital
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kommunikáció
- #Reklám
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Televízió, média
- #Természetvédelem, biodiverzitás
Az Egyesült Királyságban nemrég nagy vihart kavart, hogy betiltották az Iceland szupermarkethálózat zseniálisan aranyos, orángutános tévéreklámját, ami a pálmaolaj-ipar pusztításait mutatja be. A hirdetés online viszont megnézhető, és tarol a közösségi médiában is.
FOGYASZTÓ
Békéltetők: itt a 2018. évi pozitív és negatív céges lista
A Budapesti Békéltető Testület minden évben közzéteszi a fogyasztóbarát vállalkozások listáját, hogy segítse a fogyasztók döntését abban, hol érdemes vásárolni vagy szolgáltatást igénybe venni, ha probléma esetén el akarják kerülni a pereskedést.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Online marketing a gyerekszobában
- #Felelőtlen marketing
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Gyerekeket célzó marketing
- #Reklám
A mai gyerekek több időt töltenek online, mint tévézéssel. Ezt a tendenciát a hirdetéspiac is követi, ami a kicsikre nézve nem jó hír. Hogyan hatnak rájuk az online reklámok?
FOGYASZTÓ
Békéltetők: itt az idei első pozitív és negatív céges lista
A Budapesti Békéltető Testület nyilvánosságra hozta pozitív listáját azokról a vállalkozásokról, akik együttműködtek a testülettel, és akikről a fogyasztók igazolták, hogy teljesítették a testület döntését. A feketelista a testület ajánlásait nem teljesítő vagy együtt nem működő vállalkozások sora.
FOGYASZTÓ
90 millió forintra bírságolták a Vodafone-t jogsértő reklám miatt
A GVH döntése szerint a Vodafone lényeges feltételeket és kötöttségeket hallgatott el a Vodafone Family kedvező csomagdíjának igénybevételéhez kapcsolódó reklámfilmjében. A jogsértésért 90 millió forint bírságot szabtak ki a vállalkozásra.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
A szöveg fontos, nem a kép – egészséggel kapcsolatos állítások élelmiszereken
“Csökkentett zsírtartalmú” , “erősíti a csontokat”. Vajon mennyire hatnak ránk ezek a mondatok, ha az élelmiszer csomagolásán látjuk? Az egészséggel kapcsolatos állítások vásárlásösztönző hatását vizsgálta egy nemzetközi kutatócsoport. Az eredményekből szemezgettünk érdekes adatokat.