Találat a #Bírság és megtévesztés, #Megtévesztő reklám, #Reklám címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ
A gigabírságtól nem lesz jobb a Vodafone ügyfeleinek
Száztízmilliós bírságot kapott a Vodafone a Gazdasági Versenyhivataltól. A döntés alapján azonban nem jár automatikus kártérítés az érintett fogyasztóknak. A Hivatal tanácsai a cikkben.
FOGYASZTÓ
Belopakodtak a natív reklámok
A tavalyi évben újdonságként robbant be a natív reklám az online média világába. Azóta már biztos mindenki találkozott vele az interneten böngészve csak épp nem tudtuk, hogy így hívják. Nézzük mi is ez.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Szappanos ízű, vegyszeres szagú kókuszreszeléket vont ki a forgalomból a NÉBIH
A Lacikonyha Magyarország Kft. etette a Trafik Jam Kft. által előállított gyanús kókuszreszelékkel az embereket. A laborvizsgálaton lebukott terméket azonnal visszahívták. Akinek ilyen van otthon, ne egye meg!
BOLYGÓ, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Termékteszt: Öko tisztítószerek
- #Bio
- #Környezetvédelem, környezetszennyezés
- #Megtévesztő reklám
- #Takarítás, tisztítás
- #Tesztek
- #Vegyi anyagok
Egy öko tisztítószertől elvárás, hogy ne tartalmazzon irritatív anyagokat, viszonylag sok természetes összetevő legyen benne, mentes legyen bármilyen szintetikus színezéktől, illatanyagtól. Lehetőleg legyen valamilyen minősítése, mert a fogyasztót leginkább ez tájékoztatja. Tesztünkben 13 öko általános tisztítószert vizsgáltunk.
FOGYASZTÓ
Nem volt korlátlan a korlátlan beszélgetés
Megtévesztő reklámozásért 10.000.000 Ft-ra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal a Telenor Magyarország Zrt.-t, mivel úgy hirdette Családi Csomag szolgáltatását „korlátlan beszélgetéssel”, hogy a szolgáltatás feltételei között 1000 perces időbeli korlát szerepelt.
FOGYASZTÓ
Élelmiszernek tulajdonítottak gyógyhatást
A Gazdasági Versenyhivatal megbírságolta Biropharma Első Magyar Biotechnológiai Kft.-t és a Bizalom Expressz Kereskedelmi és Csomagküldő Kft.-t, mert az Avemar termékekről jogsértő módon állították, hogy a készítmények alkalmasak betegségek gyógyítására.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Versenykorlátozó megállapodás miatt bírságolt a GVH
Egyedi értékesítési és árbevételi adatokat osztott meg egymással 4 kontaktlencséket és ápolószereik forgalmazásában piacvezető cég. A hatóság összesen 100 millió forint bírságot osztott ki.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Savanyúságot vizsgált a NÉBIH: 52 termékből 27 ellen indult hatósági eljárás
- #Bírság és megtévesztés
- #E-számok
- #Termékcímkézés
- #Vegyi anyagok
- #Veszélyes termékek
- #Zöldség-gyümölcs
Savanyúságokat tesztelt a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH). Az 52 vizsgált termékből 27 esetben kellett hatósági eljárást indítani. Gond volt többek között a szacharin és a kén-dioxid tartalommal, valamint az esetek harmadában jelölési hibákat is találtak. Ezután országos ellenőrzést rendeltek el.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Csak egy kicsit lett zöldebb a vébé
A szervezők több mint 3,6 millió turistát várnak Brazíliába a világbajnokság idejére. Az esemény 2,7 millió tonna szén-dioxid kibocsátásának fele ezektől a látogatóktól származik majd, a maradék pedig magától az eseménytől. Milyen környezetterhelése lesz, és mivel próbálják ellensúlyozni?
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Reklámtrükkök ABC-je: a szokásaink alapján bombáznak
Hol vannak már azok a napok, amikor csak óriásplakátokkal vagy újsághirdetésekkel bombázták a nagyérdeműt! Hol vannak már azok az idők, amikor kedvenc internetes oldalainkon találomra szórtak ránk mindenféle általános hirdetést! A jövő, sőt a jelen az ún. viselkedésalapú reklám, amely kitapogatja online viselkedésünket, és személyes érdeklődésünkre szabottan próbál minket meggyőzni valamiről.