Találat a #Baba, gyerek, #Ital, #multik címkére
Cikkek rendezése
BABA-MAMA, Zöld Otthon mindenkinek
A ftalátok hatása
A vegyi anyagok szabályozása eleinte csak az akut hatások kivédésére koncentrált, majd a rákkeltő vegyületek kerültek a figyelem középpontjába. Az utóbbi évek vizsgálati eredményei szerint a kutatók egyre fontosabbnak tartják az egyes vegyületek hormonháztartásra gyakorolt hatását is. A hormonháztartást megzavaró vegyületek közül különös aggodalomra adnak okot a ftalátok, mivel hatásuknak folyamatosan ki vagyunk téve.
BABA-MAMA, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
“Így játszunk mi…”
Budapesten az Újlipótvárosban három játékbolt is van, amelyeknek nemcsak kínálata, de hangulata is más, mint a fröccsöntött termékekkel zsúfolt pláza-játékboltoké.
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Amerikai szülők perre mennek az egészségtelen ételek reklámjai ellen
Amerikai fogyasztóvédő szervezetek beperelték a Kellogg’s gabonapehely-gyártó céget és a gyerekműsorokat sugárzó Nickelodeon TV-csatornát, azzal a céllal, hogy a cégek szüntessék be a cukros ételek reklámjainak sugárzását. A pereskedők azt követelik, hogy a két cég a tévéből és az internetről is távolítsa el a gyerekeket célzó, egészségtelen ételeket népszerűsítő reklámokat.
BABA-MAMA, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
A Nestlét ismét a babatápszer szelleme kísérti
A Nestlé egyik terméke kapcsán Európán nemrég újabb élelmiszer-pánik söpört végig. A botrány a nyolcvanas évek egyik nagyszabású élelmiszer-bojkottjának emlékét idézte fel, amit a cég inkább feledtetni próbál.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Összefogás az elhízás ellen, itthon is
A néhány napos UNESDA (Európai Alkoholmentes Italgyártók Szövetsége) megállapodás – amely szerint a legnagyobb üdítőital gyártók ezentúl nem célozzák reklámjaikkal a 12 év alatti korosztályt – minden uniós országra kiterjed. A megállapodás magyarországi megvalósításáról kérdeztük a Magyarországi Üdítőital-, Ásványvíz- és Gyümölcslégyártók Szövetségét.
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Üdítőipar nyomás alatt: önszabályozással a gyermekkori elhízás ellen
Alig egy hete adtunk hírt arról, hogy az Európai Bizottság egészségügyi biztosa nemrégiben harcot hirdetett a gyermekkori elhízás és egészségtelen táplálkozás ellen. A kezdeményezés első jelentős sikere: az üdítőitalgyártók önszabályozásának köszönhetően az uniós országokban ezentúl nem jelenhetnek meg üdítőital hirdetések a 12 éven aluli gyermekeket megcélzó médiumokban.
BABA-MAMA, Zöld Otthon mindenkinek
Mobiltelefonok hatása a gyerekekre
Ausztráliában hosszú távú kutatás indult annak kiderítésére, hogy a gyerekek és a fiatalok jobban ki vannak-e téve a mobiltelefonok által kibocsátott sugárzások káros hatásainak, mint a felnőttek.
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Élelmes ígéretek
Tavaly januárban a túlsúlyos európaiak egyre növekvő számától megrettenő EU önszabályozásra szólította fel az élelmiszeripari cégeket. A folyamat mára hozzánk is begyűrűzött.
BABA-MAMA, Zöld Otthon mindenkinek
Lelket tápláló játékok – Beszélgetés Markó Krisztina egyedi játékkészítővel
Műanyag robotemberekkel és szörnyjátékokkal elárasztott világunkban nagy szükség van az esztétikai érzéket és a lelket egyaránt tápláló, fejlesztő játékokra – vallja Markó Krisztina, aki eredeti szakmáját feladva, 25 éve vágott bele a kézműves tevékenységbe. Kitanulván a kerámiakészítést, kosárfonást, famegmunkálást, saját kezűleg kezdett egyedi játékokat készíteni.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Ásványvizek fogyasztóvédelmi vizsgálata
A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség laboratóriumi vizsgálatok segítségével ellenőrizte, hogy a hazai piacon kapható ásványvizek megfelelnek-e a jogszabályoknak, azaz a a termék neve, illetve a címkén feltüntetett információk megegyeznek-e a termék valódi tartalmával.