fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Vásárlók Könyve

| dr. Haraszti Anikó

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Ha helyesen használják, a Vásárlók Könyve kulturált vitarendezési mód, ami segíti a vásárló és kereskedő közötti kommunikációt, a problémák megoldását hatóság bevonása nélkül, valamint a megfelelő kiszolgálást.

Amennyiben vásárlással, kiszolgálással kapcsolatban panaszod, megjegyzésed, javaslatod merül fel, s nem kívánsz hatósághoz fordulni, kérheted a Vásárlók Könyvét. Valamennyi vásárlókkal kapcsolatban álló kereskedőnek, szolgáltatónak, árusnak (még a piacokon is) rendelkezni kell Vásárlók Könyvével, amit kérésre köteles átadni. A nyomtatványt a fogyasztó számára jól látható és hozzáférhető helyen kell elhelyezni, használható íróeszközről is a kereskedőnek kell gondoskodnia. A Vásárlók Könyvét az önkormányzat jegyzője pecséttel és zsinórral hitelesíti.

A bejelentés 2 példányban készül, szerepelni kell rajta a bolt pecsétjének, a bejelentő nevének, címének, a probléma leírásának, a kereskedőnek a bejelentéssel kapcsolatos észrevételének, a bejelentés időpontjának, és annak, hogy milyen módon (írásban vagy szóban) orvosolták a problémát. A bejelentőlap sorszámozott. A bejelentésre a bolt vezetőjének érdemben válaszolnia kell – ezt írásban vagy szóban is megteheti –, azonban sajnálatos módon elintézési határidőt már nem ír elő jogszabály (a korábbi 30 napot megszüntették).

Érdemes tudni azonban, hogy hatóságok (jegyző, fogyasztóvédelmi felügyelőségek) két évre visszamenőleg vizsgálhatják a Vásárlók Könyvét, és szabálytalan kezelése miatt jelentős pénzbírság is kiszabható.

A cikk a Tudatos Vásárló magazin 5. számában jelent meg.

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Greenwashing? Erre figyelj a boltokban!

Greenwashing? Erre figyelj a boltokban!

Ne dőlj be a zöldre festési praktikáknak és a hangzatos marketing szövegeknek! Összegyűjtöttünk néhány tipikus ál-zöld állítást, amik mögött a leggyakrabban nem áll valós fenntarthatósági törekvés. Pörgesd végig, kerüld el őket Te is. Nem igazán tiszta számodra, mit tekinthetünk zöldre festésnek? Itt leírtuk, mi az a greenwashing, a zöldre festés, és mi a baj vele?, itt […]

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok