Túl kicsi a hamburger, beperelték a Burger Kinget
Egy amerikai bírói döntés után tovább folytatódhat az a per, amely szerint a Burger King becsapta az éhes vásárlókat azzal, hogy a Whopper szendvicsét, a benne lévő zöldségeket és a húspogácsát is nagyobbnak tüntette fel a reklámokban, mint amekkora valójában. Ugye, volt már ilyen érzésünk nekünk is?
Roy Altman miami kerületi bíró szerint a Burger Kingnek meg kell védenie magát az ellen az állítás ellen, hogy a Whopper üzletekben elhelyezett étlapokon való ábrázolása megtévesztette a vásárlókat, ami szerződésszegésnek minősül – adta hírül a Reuters.
A csoportos keresetben a vásárlók azzal vádolták a Burger Kinget, hogy
- a hamburgereket olyan összetevőkkel ábrázolja, amelyek “túlcsordulnak a zsemlén”,
- azt a látszatot keltik, hogy a hamburgerek 35%-kal nagyobbak és
- több mint kétszer annyi húst tartalmaznak, mint amennyit az üzletlánc valójában felszolgál.
“Mit gondolnak a józan eszű emberek”
A Burger King azzal védekezett, hogy nem köteles olyan hamburgereket szállítani, amelyek “pontosan úgy néznek ki, mint a képen”, de a bíró szerint az esküdtekre van bízva, hogy “megmondják, mit gondolnak a józan eszű emberek”.
A pénteken nyilvánosságra hozott döntésében Altman azt is megengedte, hogy a vásárlók gondatlanságon alapuló és jogalap nélküli gazdagodáson alapuló követeléseket érvényesítsenek. Elutasította ugyanakkor a televíziós és online hirdetéseken alapuló állításokat, mivel nem talált olyan hirdetést, amelyben a Burger King egy hamburger “méretét” vagy a pástétom súlyát ígérte volna, és azt nem tartotta volna be.
Ebben a videóban az amerikai Consumer Reports fogyasztói szervezet gyűjtött képeket arról, hogyan néznek ki a hirdetetésekben és hogyan a valóságban a gyorséttermi szendvicsek:
“A felperesek állításai hamisak” – áll a Burger King keddi közleményében. “A reklámjainkban bemutatott lángon grillezett marhahúspogácsák ugyanazok a pogácsák, amelyeket a Whopper szendvicsek millióiban használunk, amelyeket országszerte kiszolgálunk vendégeinknek.”
A McDonald’s (MCD.N) és a Wendy’s (WEN.O) hasonló perrel szemben védekezik a New York-i Brooklyn-i szövetségi bíróságon. A felperesek ottani ügyvédje hétfőn Altman véleményére hivatkozott, hogy indokolja, miért hagyják ezt az ügyet folytatódni.
A Taco Bell-t a múlt hónapban perelték be a brooklyni bíróságon, mert olyan Crunchwrap-et és mexikói pizzát árult, amelyek állítólag csak feleannyi tölteléket tartalmaznak, mint amennyi a reklámban szerepel.
Mindegyik per legalább 5 millió dolláros kártérítést követel.
Nyitókép: canva.com