fbpx

| TGJ

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Olvasónk írta: Lehúzták a redőnyt!

Nem jönnek a szerelők a megbeszélt időpontra? Aztán meg inkább sörért mennénk a boltba? Végül lyukat hagynak maguk után a falban? Olvasónk és az új redőny esete.



Lakásunk ablakára készíttettünk 1 db redőnyt. Azért 1 db-ot, mert minigarzonban lakunk, s 1 db ablakunk van. Mielőtt kiválasztottuk volna a céget, az interneten keresgéltünk és több helyről árajánlatot kértünk. Végül meghoztuk döntésünket és egy vidéki cég mellett döntöttünk.

Az ügyvezető kijött felmérni a helyszínt (szeptember 27-én), s meg is írtuk a megrendelőt, amire konkrét dátum nem került a megrendelőlapra, de úgy állapodtunk meg, hogy 2-3 nappal a szerelési időpont előtt telefonon egyeztetünk a pontos időpontról. Kértem, hogy mindenképpen 2-3 nappal a szerelés előtt szóljanak, mert mind a férjem, mind jómagam a munkánk miatt igen elfoglaltak vagyunk és ha néhány nappal korábban szólnak, úgy van esély arra, hogy valamelyikünk jelen tud lenni a szerelés időpontjában.

Meglehet, hogy az első probléma felmerülése után meg kellett volna szakítani a munkakapcsolatot a céggel, ugyanis én árajánlat kérésekor jeleztem, hogy a szolgáltatásról számlát fogok kérni (általában amíg nem kapok választ, nem írom le a számlacímet – egyrészt fölösleges, másrészt jobb, ha az ember óvatos), azonban ezt vagy nem vette figyelembe, vagy nem vette komolyan az ügyvezető és amikor személyes találkozásunkkor jeleztem a számlaigényt, akkor közölte, hogy ha számla is kell, akkor az általa árajánlatként leírt összeghez számoljuk hozzá az ÁFÁ-t… Az árajánlatkérésre érkezett árajánlat tehát nem felelt meg a végső összegnek és ezt nem befolyásolta semmilyen extra tényező. Természetesen nem lett sokkal nagyobb így az összeg, de itt főleg az elvről van szó és ez nem csak erkölcsi, de jogi kategória is (feketegazdaság), ha nem tévedek. Az sem hangzott el sem a felmérésnél, sem a szerelés alkalmával, de írásban sincs feltüntetve, hogy mennyi időre vállalnak garanciát a felszerelt termékre. Erről is kellett volna tájékoztatást kapnunk. A felmérésnél elhangzott, hogy az ablakkeretünk egy része útban lesz a redőnynek, ezért le kell venni majd egy lécet (régi típusú fa ablakkeretünk van).

Október 13-án vagy 14-én (hétfőn vagy kedden) egyeztetett velem a redőnyszerelő (akkor már nem az ügyvezető), hogy október 16-án (csütörtökön) 9-10 között jönnek. Érkezésükre várva úgy alakítottam a munkahelyi programjaimat, hogy csütörtök délelőtt nem mentem be, de délutánra be voltam táblázva, sok elintéznivalóm lett volna, többek között egy nagyon fontos megbeszélés.

Csütörtökön 11-kor még sehol sem voltak és nem jelezték, hogy késnek. Felhívtam az ügyvezetőt, hogy megtudjam, miért késnek a kollegái, mire ő azt mondta, hogy hagytak üzenetet a kollegái, hogy egy másik időpontban jönnek. Hogyan? Nem hittem a fülemnek! Az üzenetrögzítőmmel beszélték meg az új időpontot? Csakhogy ez nem így működik!

Ezek után az ügyvezető egyeztetett a szerelővel (azaz kollegájával vagy beosztottjával), aki ezek után felhívott és mondta, hogy egyszer hívott engem szerdán és mivel nem ért el, ezért hagyott üzenetet. Mondtam, hogy nem tudom leolvasni az üzeneteimet, nincs kódom a “rögzítőhöz” (munkahelyi telefon, egyik kollegámtól a munkakörével együtt örököltem meg), különben is az üzenetrögzítőm nem tudja mondani, hogy megfelel-e az időpont nekem vagy sem. Másfelől napi 20-30 hívásom van általában, minden hívást nem tudok felvenni és aki nagyon akar közölni valamit, akkor többször szokott keresni – egészen addig, míg el nem ér. Harmadfelől alapvető illemszabály, hogy nem várjuk, hogy visszahívjon a hívott fél (akit nem tudtam elérni), hanem a hívó próbálja meg újabb időpontban keresni. Summa summárum: a szerelő közölte, hogy ők márpedig nem tudnak jönni, csak délután. Végül 12-13 közötti időpontot beszéltem meg velük, akkorra ígérkeztek. Mondanom sem kell, hogy majdnem 14 órára értek a lakásunkhoz…

Ekkor újra az ügyvezetőt hívtam, hogy az egész napomat elszúrták és miattuk a munkámat nem tudom normálisan elvégezni (miattuk egy megbeszélésemet is át kellett szerveznem, amit ha nem tudtam volna átszervezni, lehet, hogy pár 100ezres támogatástól elesik a munkahelyem; jeleztem, ha így lesz, ők az okozói). Az ügyvezető közölte, hogy minden csak rajtam múlik… Az a probléma, hogy rajtam nem múlik, hiszen előre lefixáltuk az időpontot, s ehhez alkalmazkodva osztottam be a napomat, amit ők önkényesen átszerveztek, anélkül, hogy ezt megbeszélték/egyeztették volna velem. Elég érdekes és diktatórikus hozzáállás, hogy ők osztják be az időmet, ehhez egyáltalán nincs joguk. Gyakorlatilag kétszer csaptak be időponttal, tekinthetem annak, hogy szerződést szegtek.

A férjemet haza kellett hívnom a munkahelyéről, mert amikor a szerelők a megbeszélt 12-13 óra közötti időpontban sem jöttek, akkor aggódtam, hogy további gondok lesznek a szerelőkkel.

2 szerelő jött, az egyik állandóan inni akart, folyton le akart menni a közeli boltba sörért…

A szerelők nem hoztak magukkal létrát a szereléshez, és tőlünk kértek, ám mivel nekünk nincs ilyen eszközünk, ezért fintorogni kezdtek…

A vakolatból 2 helyen 1-1 óriási darabot kiszedtek a szerelők anélkül, hogy ezt az előzetes felmérésnél közölte volna az ügyvezető (ő vette fel az adatokat). Ráadásul nem volt indokolt a vakolat leverése, egyszerűen lefűrészelhették volna a falba beékelődött fadarabot (egy vékony lécet). Ha már rongáltak, akkor kötelességük lett volna kijavítani a hibát. Ott tátongott 2 ronda lyuk az ablakunknál (fotó mellékelve). Nem fújt be a szél, de kilátszottak a téglák, borzalmas látvány volt az egész. Ezt nekik kellett volna kijavítani vagy közölni előre, hogy erre készüljünk fel… A férjem időközben kijavította a hibát.

Az ügyvezetővel való beszélgetés közben kiderült, hogy azért mondta le a szerelő a 9-10 közötti érkezést, mert közbejött egy 3 redőnyös munka (1 helyen 3 redőnyt kértek, több pénz folyt be ebből, nyilván), ezért a mi megrendelésünk háttérbe tolódott – ez el is hangzott a telefonos beszélgetéskor is. Amikor a szerelőkre várva felhívtam az ügyintézőt, ő közölte velem, hogy szerinte nekünk kell megértőnek lenni, hogy egy redőnyért nem rohangálnak, de 3 redőnyért érdemes…  Ez egyszerűen negatív diszkrimináció. Azt sajnálom, hogy nem vettem fel diktafonra a beszélgetéseimet a céggel, de szükség esetén a T-Mobile-tól ki tudom kérni a beszélgetések anyagát.

Azért választottuk őket, mert gondoltuk, minőséget jelent mindhárom dolog:

  • olcsóbbak voltak a többi cég árajánlatához képest;
  • vidékiek voltak, s nem kértek kiszállási költséget;
  • honlapjukon találtunk egy olyan titulust, ami számunkra a minőséget és a megbízhatóságot jelentette: „cégvezetőnk az …….. etikai bizottság tagja.”

Tudják, miért vannak kevésbé kiszolgáltatott helyzetben a faluban élők? Azért, mert amelyik mester megbízhatatlan, az nem kap több megbízást, mert szájról-szájra jár a híre.

Itt, a mi esetünkben a megbízhatóságról és a szóbeli szerződés megtartásáról van alapvetően szó. Mindkettőben megbuktak. Ráadásul bocsánatot sem kértek, sőt még engem okoltak azzal, hogy milyen türelmetlen vagyok, mintha nekem csak annyi dolgom lenne, hogy egész nap szerelőkre várjak… mintha én szabtam volna át önkényesen a napjukat…

Tanultunk az esetből: többé nem írunk olyan megrendelést, melyben nincs konkrét dátum és szállítási/szerelési időpont, ha még egyszer valaki ilyet akar aláíratni, akkor azonnal felbontom a szerződést, azaz meg sem kötöm. Nehéz bármit is bizonyítani, mert a másik fél azt mond, amit akar – és nyilván menteni próbálja majd magát. Azonban ha nettó árakat adott volna meg e-mailjében, akkor oda kellett volna írnia, hogy nem tartalmazza az ÁFA-t az ajánlata. Ugyanígy a garanciáról is kellett volna írnia a megrendelőlapra. Vagy arról is, hogy a keletkezett hibákat javítják-e vagy sem. Nem hangzott el, nem lett leírva, ezért nem mi vagyunk a hibásak, na de mi sem gondolhatunk mindenre, pláne olyan dologra nem, ami nem a mi kötelességünk. Nekik kellett volna – kérdéseink nélkül – tájékoztatást adni, hiszen ők adnak egy szolgáltatást… Kár, hogy minőségről nemigen lehet beszélni. Tehát bizonyítani csak a felsoroltakat tudom, a hozzáállást nem (ha szükséges a hangfelvétel és kiadják, akkor azt is tudom – részben – bizonyítani.)

Nagyon nehéz és a szerelők által kiszolgáltatott helyzetben vagyunk mi, emberek, akik nem vagyunk pl. redőnyszerelők. Kevesen vannak a szakik és még megbízhatatlanok is, vagy inkább visszaélnek a helyzetükkel, úgy érzik, bármit megtehetnek a megrendelővel. Ez nem nevezhető korrekt, vásárlóbarát hozzáállásnak.

 

Lehuztak_a_redonyt-nfh_vegzes

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Válasza

2008. december 8.: A panaszt, illetve az ügy kivizsgálását a hozzánk eljutott dokumentum szerint a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskör hiányában elutasította. Azért aki akar, tanulhat az esetből. – a szerk.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás