fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Megvezető társkereső

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A versenytörvény szerint kiszabható lehető legmagasabb, éves nettó árbevételének 10 százalékát kitevő versenybírságot kapott egy társkereső szolgáltatásban utazó cég a Gazdasági Versenyhivataltól (GVH).

A Pannon GSM-t is birtokló norvég Telenor tulajdonában álló, elsősorban tartalomszolgáltatással foglalkozó Digitánia Zrt. 2006 júniusában kezdte különböző újságokban reklámozni „SMS magic” fantázianevű SMS-társkereső szolgáltatását. A hirdetésekben jellemzően több hölgy fényképe látható, mellettük 1-2 mondatos bemutatkozó szöveggel („vidéken élő nem független nő diszkrét barátot keres”, „vidéki óvónő biztos társat keres, nem szeretne újra csalódni” stb.) A szolgáltató ezen túl arról tájékoztatta még a fogyasztókat, hogy hogyan válaszolhatnak SMS-ben a hirdetésre, és mennyit kell fizetni egy ilyen üzenetért (240 forint+áfa).

A GVH vizsgálata megállapította, hogy a reklámokban megjelent hölgyek fotói nem minden esetben voltak valósak, azokat gyakran reklámügynökségek készítették. Ugyancsak nem mindig volt valós a hölgyek bemutatkozó üzenete, mert azokat sokszor a szolgáltató a „kreatív kampány részeként” alakította ki. Ügyfelei számára a Digitánia Zrt. nem biztosította, hogy minden esetben a fényképen szereplő hölgyekkel léphessenek kapcsolatba vagy a szöveges ismertetőkben megjelölt személyekkel ismerkedjenek, hiszen a képek illusztrációk, a szövegek pedig a szolgáltató reklámüzenetei voltak.

A GVH megállapította, hogy a szolgáltatás működését a Digitánia erősen manipulálta. A vállalkozás azt sem bizonyította, hogy a létező hölgyek valóban hozzájárultak-e ahhoz, hogy saját fotójuk helyett más kép jelenjen meg. Ám ezen esetek igazolása sem változtatott volna azon a helyzeten, hogy sem a hirdetések szövegei, sem a megjelent képek nem valóságosak, így a Digitánai megtévesztette a fogyasztókat.

Mivel a társaság hirdetései nagy számú fogyasztóhoz jutottak el és hosszú időn keresztül voltak elérhetők, ráadásul az „SMS magic” elnevezésű társkereső szolgáltatásának egész üzletpolitikája a jogsértő magatartásra épült, a GVH a lehető legsúlyosabb bírságot szabta ki a Digitánia Zrt-re. A vállalkozásnak az utolsó hitelesen lezárt üzleti éve nettó árbevételének 10%-át, azaz 63 millió 990 ezer forintot kell bírságként befizetnie.

 

Forrás: GVH

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

2022 tavaszán a tavaszi Tiszta otthon és ÖkoKör Kamra csoportok lezárultát és a közösen elért eredményeket egy zártkörű workshoppal ünnepeltük meg. Harmincan gyűltünk össze, hogy a fenntarthatóság jegyében vegán szendvicskrémeket készítsünk a Közöshely dolgozóinak vezényletével, valamint Vászonzsákoslány, azaz Antal Évi a melt&pour szappankészítés rejtelmeibe avatott be minket. Mi az az ÖkoKör? Itt megmutatjuk!

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok