fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Megújult a Reklámetikai Kódex

| Gulyás Emese

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A reklámnak jogszerűnek, tisztességesnek és igaznak kell lennie. A megújult Reklámetikai Kódex ezt a célt hivatott szolgálni, azonban betartása és betartatása nehézségekbe ütközik.

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) megújította a legutoljára 2001-ben aktualizált Reklámetikai Kódexet. A változtatásokat a Szövetség közleménye szerint elsősorban az Európai Unióhoz való csatlakozás tette szükségessé. A korábbihoz képest új, illetve pontosabb ajánlásokat fogalmaztak meg az élelmiszerek és más konkrét árukörök reklámozásával, valamint az internetes, és a társadalmi célú reklámokkal kapcsolatban. Az új Kódexet 2005. szeptember 29-én írta alá huszonkét szakmai szervezet.

A Kódex a reklámszakma önszabályozásának eszköze, azonban számonkérése, betartatása is nehézségekbe ütközik. A Kódex csupán ajánlásokat fogalmaz meg, normagyűjtemény, amelynek előírásai nem kötelező jellegűek, még azon szervezetek számára sem, amelyek aláírásukkal jelezték a dokumentumban szereplő elvek elfogadását. Emellett a számonkérést nehezíti az is, hogy számos olyan rugalmasan értelmezhető „gumifogalom” található a Kódexben, mint a „jó ízlés határa” vagy az „átlagos képességű, általános tájékozottságú fogyasztó”.

A fogyasztó, ha úgy véli, egy-egy reklám etikai problémákat vet fel, sérti a közízlést, vagy nem felel meg a Kódexben megfogalmazott elvárásoknak, az MRSZ Reklámetikai Bizottságához fordulhat panaszával. A Bizottság kivizsgálja a bejelentéseket, azonban – általában meglehetősen elnéző – állásfoglalásai semmilyen kötelezettséget nem jelentenek a reklám megrendelőjére vagy közzétevőjére nézve.

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

2022 tavaszán a tavaszi Tiszta otthon és ÖkoKör Kamra csoportok lezárultát és a közösen elért eredményeket egy zártkörű workshoppal ünnepeltük meg. Harmincan gyűltünk össze, hogy a fenntarthatóság jegyében vegán szendvicskrémeket készítsünk a Közöshely dolgozóinak vezényletével, valamint Vászonzsákoslány, azaz Antal Évi a melt&pour szappankészítés rejtelmeibe avatott be minket. Mi az az ÖkoKör? Itt megmutatjuk!

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok