
| Tudatos Vásárló
Mégsem a legolcsóbb a Taxi Plusz
A GVH 2 millió forintra bírságolta a Taxi Plusz-t, mert tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor reklámjaiban taxi-szolgáltatását Budapest legolcsóbb telefonos díjszabású szolgáltatásaként hirdette.
A TAXI PLUS Kft. 2009. november 1. és 2010. december 31. között alkalmazott kereskedelmi kommunikációiban piacelsőségi állítást tett, amikor taxi-szolgáltatásának 150 Ft/km-es, telefonos rendelés esetén alkalmazandó viteldíját Budapest legolcsóbb tarifájaként jelenítette meg. A Taxi Plus Kft. az eljárás során nem tudta teljes körűen igazolni, hogy szolgáltatásának díja az érintett időszakban valamennyi Budapesten elérhető taxi-társaság telefonos tarifájával összehasonlítva a legolcsóbb lett volna.
A GVH jogsértőnek találta továbbá, hogy a Taxi Plus Kft. a gépjárműre ragasztható fényvisszaverő matricáin a teljes vizsgált időszakban (2009. június 9. és 2011. március 25. között) elrejtette a 150 Ft/km-es viteldíj alkalmazásának – a vizsgált időszak során változó – feltételeit. A fényvisszaverő matrica úgy került kialakításra, hogy annak főüzenete szerint a viteldíj 150 Ft/km, ugyanakkor a tarifa alkalmazásának feltételeit (telefonos rendelés, törzsutas kártya használata) megjelenítő kiegészítő tájékoztatás – jelentősen eltérő kialakítása miatt – nem vált a fogyasztók által ténylegesen észlelt reklámüzenet részévé.
A cég 2011. február 3. és március 25. között megjelent kereskedelmi kommunikációiban a 150 Ft/km-es kedvezményes viteldíj alkalmazási feltételei vonatkozásában valótlan üzenetet közvetített. Ebben az időszakban a 150 Ft/km-es viteldíj csak törzsutas kártyával rendelkezőknek volt elérhető, míg a reklámok üzenete az volt, hogy a szolgáltatást telefonon megrendelők „akár” 150 Ft/km-es tarifával is utazhatnak.
A GVH a fenti jogsértések elkövetéséért 2.000.000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra, és megtiltotta a törvény rendelkezéseibe ütköző magatartás további folytatását.
Forrás: GVH