fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Javul a roaming július 1-jétől az Unióban

telefon roaming EU

A július 1-jén hatályba lépő új uniós barangolási szabályoknak köszönhetően a fogyasztóknak két tekintetben is jobb szolgáltatást kell kapniuk a távközlési szolgáltatóktól, amikor egy másik uniós országba utaznak.

Eddig jellemző volt például, hogy a távközlési társaságok barangoláskor alacsonyabb sebességű hálózatra kapcsolták a fogyasztókat, mint amilyen sebességű hálózatot otthon kapnak. Július 1-jétől az új uniós szabályok értelmében ez nem lesz lehetséges, kivéve, ha a szolgáltató számára technikailag lehetetlen ugyanolyan minőségű szolgáltatást nyújtani.

A roamingdíjakra vonatkozó jelenlegi tilalom kiterjesztésén túl, amely a fogyasztók szemében az EU egyik legelismertebb sikere, az új szabályok nagyobb védelmet nyújtanak a fogyasztóknak arra az esetre is, ha véletlenül nem uniós mobil- vagy műholdas hálózatra csatlakoznak – például ha hajón vagy repülőn utaznak, vagy ha egy nem uniós országgal közös határ közelében tartózkodnak.

A roamingdíjak (ami a hálózaton kívüli percdíjakkal egyezik meg) megújítása nem kérdéses, mert a fogyasztók számára valódi sikert hozott. Elmúltak azok az idők, amikor a fogyasztók nem használták telefonjukat egy másik uniós országban, mert féltek a hazaérkezéskor felmerülő számlától.

Ezek az új szabályok további előrelépést jelentenek: nem fordulhat elő például, hogy a fogyasztók gyengébb minőségű szolgáltatást kapnak roaming alatt, mert a szolgáltató például 4G helyett 3G hálózatra helyezi őket. A fogyasztókat figyelmeztetni fogják a lehetséges magas költségekre is, ha nem uniós országgal közös határ közelében utaznak, vagy ha hajón vagy repülőn vannak, és telefonjuk nem uniós mobil- vagy műholdas hálózatra csatlakozik.

Következő lépés: az EU-n belüli tarifák rendezése

A jogszabály-frissítésben még mindig maradt egy megoldatlan kérdés, amellyel az EU-nak foglalkoznia kell: az EU-n belüli hívások költségei.

A fogyasztók még mindig aránytalanul magas díjakkal szembesülnek, ha egy másik uniós országban élő személyt hívnak vagy sms-t küldenek

– mutatott rá Ursula Pachl, az Európai Fogyasztók Szervezete (BEUC) főigazgató-helyettese, hozzátéve: a fogyasztók még mindig borsos árakat fizetnek, ha otthonról hívnak fel valakit, aki egy másik uniós országban él. Az európai egységes piacon semmi sem indokolja ezeket az aránytalan költségeket. A fogyasztók által fizetett árnak jobban kellene igazodnia a belföldi hívások költségeihez, és tükröznie kellene a távközlési szolgáltatóknak az EU-n belüli hívások összekapcsolásának tényleges költségeit.


FV-19 pályázat logoEz a tartalom az Innovációs és Technológiai Minisztérium FV-I-21/C jelű pályázata keretében készült.

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Greenwashing? Erre figyelj a boltokban!

Greenwashing? Erre figyelj a boltokban!

Ne dőlj be a zöldre festési praktikáknak és a hangzatos marketing szövegeknek! Összegyűjtöttünk néhány tipikus ál-zöld állítást, amik mögött a leggyakrabban nem áll valós fenntarthatósági törekvés. Pörgesd végig, kerüld el őket Te is. Nem igazán tiszta számodra, mit tekinthetünk zöldre festésnek? Itt leírtuk, mi az a greenwashing, a zöldre festés, és mi a baj vele?, itt […]

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok