fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Igazolatlan gyógyhatás miatt bírságolták meg az Üstökit

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Valótlanul gyógyhatást tulajdonított egyes termékeinek az Üstöki Kft., amelyeket ráadásul nem valóságos kedvezménnyel, éveken át akciós áron kínált. A GVH 13 millió forint bírságot szabott ki a cégre.

Az Üstöki Kereskedelmi, Szolgáltató és Ügynöki Kft. az
általa forgalmazott Tahiti Noni Juice és a Forever 365 Aloe Vera termékek
népszerűsítésére megjelentetett tájékoztatásaiban gyógyhatást tulajdonít ezeknek
a termékeknek. A hirdetések szerint azok alkalmasak betegségek, illetve az
emberi szervezet működési zavarainak vagy rendellenességeinek gyógyítására.

A GVH eljárása során az Üstöki Kft. nem nyújtott be olyan
iratot, amely az élelmiszer kategóriájába tartozó Tahiti Noni Juice és a
Forever 365 Aloe Vera termékekről közzétett betegségmegelőző, gyógyító,
regeneráló tulajdonságokra vonatkozó állításait tudományos igénnyel
alátámasztaná. Azáltal, hogy a tájékoztató anyagok kiemelik, miszerint orvosok,
tudósok vizsgálják a termékek alapanyagát, a televíziós reklámban
természetgyógyász fül-orr-gégész beszél az egyik termékről, a Noni-t
áttételesen gyógyszernek aposztrofálja („szedhető más
gyógyszerkészítményekkel”), tovább erősítik az említett termékek esetleges
gyógyhatására vonatkozó meggyőződés kialakulását.

A GVH szerint az Üstöki Kft. reklámjai több mint három éven
keresztül azt a látszatot keltették a fogyasztókban, hogy a termékekhez alkalmi
áron, 50, 36, 38%-kal olcsóbban lehet hozzájutni egyszeri akció alkalmával,
miközben az „akciós” ár folyamatosan érvényesült.

A GVH szerint jogsértőnek minősül, hogy a vállalat a
2007-től kezdődően meghirdetett 36 és 38%-os árkedvezményt nem a 2006-2007
években alkalmazott 50 százalékkal csökkentett árhoz, hanem az eredeti árhoz
viszonyította. A kezdetben alkalmazott nagyobb árkedvezményt (50%) követően a
kiindulási árhoz képest kisebb árkedvezmény (36%, ill. 38%) a fogyasztó számára
az árak emelkedését jelenti ahhoz képest, amit ugyanazért a termékért az
„akciót” közvetlenül megelőző időszakban – 2006-2007-ben – fizetnie kellett.

Az GVH szerint jogsértő, hogy az Üstöki Kft. egyes
hirdetéseiben a „most”, a „soha vissza nem térő alkalom” és „a készlet erejéig”
kifejezéseket használata. Ezzel ugyanis valótlanul állította, hogy a hirdetett
termékek a kedvezményes áron csak nagyon korlátozott ideig állnak
rendelkezésre. A reklám üzenetének ellentmond az a tény, hogy a készlet nem
fogyott el.

Mivel fenti magatartásával 2006 és 2008 között
megtévesztette a fogyasztókat, a GVH az általa maximálisan kiszabható, a
vállalkozás előző évi nettó árbevételének legfeljebb 10%-át kitevő maximumhoz
közeli bírságot szabott ki az Üstöki Kft-re.

A GVH a bírságon felül helyreigazító nyilatkozat
közzétételére is kötelezte a vállalkozást. Ebben a GVH határozatának egy részét
kell megismételnie változtatások nélkül, a Bors című lapban két alkalommal,
korábbi reklámjaival azonos méretben.

 

Forrás: GVH

Kép [cc] kevinlabianco

 

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

2022 tavaszán a tavaszi Tiszta otthon és ÖkoKör Kamra csoportok lezárultát és a közösen elért eredményeket egy zártkörű workshoppal ünnepeltük meg. Harmincan gyűltünk össze, hogy a fenntarthatóság jegyében vegán szendvicskrémeket készítsünk a Közöshely dolgozóinak vezényletével, valamint Vászonzsákoslány, azaz Antal Évi a melt&pour szappankészítés rejtelmeibe avatott be minket. Mi az az ÖkoKör? Itt megmutatjuk!

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok