fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A GVH a Te véleményedre is kiváncsi!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) nyilvánosságra hozta a tisztességtelen befolyásolás esetén kiszabható bírságok meghatározásának szempontjairól szóló tervezetet. A te véleményedre is kíváncsiak: milyen szempontok alapján bírságoljon a GVH a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolása esetén?

A GVH elnöke valamint a GVH Versenytanácsának elnöke közleményben kívánja összegezni az ilyen ügyekben kiszabandó bírság meghatározásának szempontjait.

A tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény rendelkezik a GVH által kiszabható versenyfelügyeleti (érdemi) bírságról, a szabályozás nevesít néhány, a bírság meghatározásakor figyelembe veendő szempontot. A tényleges gyakorlat azonban az, hogy a törvényi felsorolásnál több szempontot is figyelembe vesznek egy -egy eljárás során. A versenytanács az egyes ügyekben azok sajátosságaira tekintettel, a tervezetben ismertetett gyakorlatot rugalmasan alapul véve határozza meg a bírság mértékét, mindvégi megmaradva a törvényi keretek között.

A tervezet bemutatja a bírság kiszabásának menetét, szempontjait, azok tartalmát, megadva a bírság kiszámításának módszerét. A tervezethez az észrevételeket, megjegyzéseket 2007. június 30-ig várja a hivatal a fogybirsag@gvh.hu címre.

A GVH a beérkezett észrevételek feldolgozását követően a végleges anyagot a honlapján hozza nyilvánosságra.

A vitaanyag letölthető pdf formátumban innen:

http://www.gvh.hu/domain2/files/modules/module25/pdf/ elemzesek_vitaanyagok_fogybirsag_2007_05_30.pdf

 

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás