fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

A GVH a Te véleményedre is kiváncsi!

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) nyilvánosságra hozta a tisztességtelen befolyásolás esetén kiszabható bírságok meghatározásának szempontjairól szóló tervezetet. A te véleményedre is kíváncsiak: milyen szempontok alapján bírságoljon a GVH a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolása esetén?

A GVH elnöke valamint a GVH Versenytanácsának elnöke közleményben kívánja összegezni az ilyen ügyekben kiszabandó bírság meghatározásának szempontjait.

A tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény rendelkezik a GVH által kiszabható versenyfelügyeleti (érdemi) bírságról, a szabályozás nevesít néhány, a bírság meghatározásakor figyelembe veendő szempontot. A tényleges gyakorlat azonban az, hogy a törvényi felsorolásnál több szempontot is figyelembe vesznek egy -egy eljárás során. A versenytanács az egyes ügyekben azok sajátosságaira tekintettel, a tervezetben ismertetett gyakorlatot rugalmasan alapul véve határozza meg a bírság mértékét, mindvégi megmaradva a törvényi keretek között.

A tervezet bemutatja a bírság kiszabásának menetét, szempontjait, azok tartalmát, megadva a bírság kiszámításának módszerét. A tervezethez az észrevételeket, megjegyzéseket 2007. június 30-ig várja a hivatal a fogybirsag@gvh.hu címre.

A GVH a beérkezett észrevételek feldolgozását követően a végleges anyagot a honlapján hozza nyilvánosságra.

A vitaanyag letölthető pdf formátumban innen:

http://www.gvh.hu/domain2/files/modules/module25/pdf/ elemzesek_vitaanyagok_fogybirsag_2007_05_30.pdf

 

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Greenwashing? Erre figyelj a boltokban!

Greenwashing? Erre figyelj a boltokban!

Ne dőlj be a zöldre festési praktikáknak és a hangzatos marketing szövegeknek! Összegyűjtöttünk néhány tipikus ál-zöld állítást, amik mögött a leggyakrabban nem áll valós fenntarthatósági törekvés. Pörgesd végig, kerüld el őket Te is. Nem igazán tiszta számodra, mit tekinthetünk zöldre festésnek? Itt leírtuk, mi az a greenwashing, a zöldre festés, és mi a baj vele?, itt […]

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok