Találat a #Megelőzés, tudnivalók, panasztétel címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ
A veszélyes termékekről
A veszélyes termékek listáját a piacfelügyeleti hatóságok teszik közzé – érdemes ezt rendszeresen áttanulmányozni.
FOGYASZTÓ
Autóbiztosítás: amikor a KGFB többet jelent, mint egy rövidítés
Ha valaki éppen „rossz helyen és rossz időben van”, minden összeesküszik ellene, és a féltett családi gépjármű összetörik, akkor és ott nyerhet értelmet a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás mögött rejlő tartalom. Praktikus összefoglaló az autózás kevésbé napfényes oldaláról.
FOGYASZTÓ
Tisztességtelen szerződések és kereskedelmi gyakorlatok
Egy 2007 májusában készült felmérés szerint a magyar válaszadók többsége (63%) úgy vélte, hogy a kereskedők Magyarországon kevésbé tartják tiszteletben a vásárlók jogait, mint az Európai Unió más tagállamaiban.
FOGYASZTÓ
Tudnivalók karácsonyi hitelfelvétel előtt
Az év utolsó két hónapjában, novemberben és decemberben sokkal több fogyasztási hitelt veszünk igénybe, mint az év más időszakaiban. A karácsony előtti vásárlás hevében az akciós ajánlatok igen vonzónak tűnhetnek, érdemes azonban áttanulmányozni a kiválasztott hiteltermék kondícióit, és összehasonlítani más szolgáltató hasonló ajánlataival!
FOGYASZTÓ
Fordulj a GVH-hoz!
Ha tisztességtelen piaci magatartással, a fogyasztók félrevezetésével, a vásárlási döntések korlátozásával, vagy megtévesztő reklámokkal kapcsolatos problémákat észlelsz, bejelentést tehetsz, vagy panasszal fordulhatsz a Gazdasági Versenyhivatalhoz.
FOGYASZTÓ
A fogyasztók döntési szabadságának védelme
A törvény tiltja a gazdasági élet szereplőinek olyan magatartását, amely tisztességtelenül befolyásolja a fogyasztókat döntéseikben, s ezáltal torzítja a fennálló piaci versenyt. Ennek értelmében tilos a fogyasztó megtévesztése, de a fogyasztó választási szabadságának indokolatlan korlátozása is.
FOGYASZTÓ
Ismerd meg fogyasztói jogaidat!
Meglena Kuneva, az Európai Bizottság fogyasztóvédelemért felelős tagja ma kampányt indított Magyarországon, mely a magyar állampolgárokat tájékoztatja az itthon és más uniós tagállamokban megillető fogyasztói jogaikról.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
A zöldségeket és gyümölcsöket ellenőrző hatóságok
Amennyiben gondod, problémád van a vásárolt zöldség, gyümölcs minőségével, a higiéniai körülményekkel, az áru környékén feltüntetett információkkal, vagy akár a mérleg, a mérőeszköz hitelességével, ellenőrizhetőségével, több intézményhez is fordulhatsz.
FOGYASZTÓ
Utasbiztosítás – mire érdemes odafigyelni?
Az iskolai vakáció kezdetével ismét százezrek kelnek útra, hogy külföldön pihenjék ki az elmúlt időszak fáradalmait. Megfelelő utasbiztosításról azonban jó, ha harmaduk gondoskodik, pedig az utazás költségeihez képest elhanyagolható összegért, már napi néhány száz forintért igen komoly kellemetlenségektől tudnák magukat megóvni. De nem elég az utasbiztosítást megkötni, a feltételekre is érdemes odafigyelni!
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Spamszűrő teszt az NHH honlapján
A spam-ek, azaz kéretlen elektronikus üzenetek elleni védekezés egyre nagyobb feladat. A Nemzeti Hírközlési Hatóság egy spamszűrő teszt publikálásával próbálja segíteni az otthoni Internet-felhasználókat.