Találat a #Felelőtlen marketing, #Reklám címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ, SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
A szutyok fenomenológiája
Mosakodunk. Van, aki szappannal. Van, aki tusolókrémmel. Van, aki a sajtó nyilvánossága előtt. Van, akiről már soha senki le nem mossa…
FOGYASZTÓ
Célkeresztben: a kamasz
Gyermekeink beleszületnek fogyasztói társadalmunkba: kötelességünk megadni nekik a lehetőséget, hogy öntudatos, szabad akarattal rendelkező fogyasztókká váljanak.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Vegyszerek és reklámozás
Egy nap alatt akár 1500 hirdetés is kábíthatja érzékeinket. Rémítő mennyiség. Képzeld el, hogy 1500 embernek köszönsz naponta: Szia!
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
A baba: ürügy a fogyasztásra
Megadni mindent, amire csak szüksége van a kicsinek – ezt a szülői vágyat használják ki a bébitermékek iparágai. Babatestre, de felnőtt tudatra komponált fogyasztói igényeket generálnak.
FOGYASZTÓ
Valóságot a plakátra!
Úszunk az árral szemben, avagy van esély a mértéktelen reklámdömping ellen való harcra. Franciaországban az aktivisták igyekeznek minden módszert bevetni a reklámok ellen, így még mindig népszerű a jól bevált régi taktika: a plakátok felülírása és ezzel a megtévedt fogyasztó „felvilágosítása”.
BABA-MAMA, DIVAT, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Pocak és piac, avagy terhestanga és társai (“Kilenc hónap 2 in 1”)
Kettő helyett kell ennie – mondták régen. Ma már tudjuk, hogy nincs így. De vajon kettő helyett kell vásárolnia a kismamának? Évről-évre nő a célcsoportnak kínált választék.
FOGYASZTÓ
Márkás küzdelem
A Kanadában nevelkedett Naomi Klein hatéves korától a márkák és a vásárlás rabja volt. Megigézték a családi autó hátsó üléséről látott fényes cégtáblák: a McDonald’s, a Texaco, a Burger King és különösképpen a Shell fluoreszkáló sárga ragyogása.
FOGYASZTÓ
A Magyar Reklámetikai Bizottság
Magyarországon a reklámozás etikai kérdéseivel foglalkozó
legjelentősebb intézmények az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) és a
Magyar Reklámszövetség (MRSZ) Reklámetikai Bizottsága.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Összefogás az elhízás ellen, itthon is
A néhány napos UNESDA (Európai Alkoholmentes Italgyártók Szövetsége) megállapodás – amely szerint a legnagyobb üdítőital gyártók ezentúl nem célozzák reklámjaikkal a 12 év alatti korosztályt – minden uniós országra kiterjed. A megállapodás magyarországi megvalósításáról kérdeztük a Magyarországi Üdítőital-, Ásványvíz- és Gyümölcslégyártók Szövetségét.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Hogyan védekezzünk a címzett szemétposták ellen?
A tudatos vásárlók sajátosan működnek. Vásárlói döntéseiket saját értékrendjük szerint hozzák, beszerzéseiket a valós szükségleteikhez és anyagi lehetőségeikhez igazítják. Könnyedén kihagyják a kihagyhatatlan akciókat, a szemétpostát pedig a fogyasztói társadalom idétlenségének, felesleges zaklatásnak tartják.