Találat a #Emberi jogok, #esélyegyenlőség, #Fair Trade, #Szupermarket címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ
Tippelj, mi az a márka, amit a legtöbbször vesznek meg a világon!
- #életmód
- #Fogyasztás
- #fogyasztás pszichológiája
- #Ital
- #kisbolt
- #multik
- #Nagylátószög
- #piac
- #Szupermarket
- #Testápolás
- #tisztálkodás
Nyilvánosságra hozta a napi fogyasztási cikkek márkáinak globális teljesítményét a Kantar Média. A leggyakrabban már 7. éve ugyanannak a márkának a termékét vesszük le vásárláskor a polcról Újdelhitől Nagykanizsáig – tavaly közel 6 milliárd alkalommal.
FOGYASZTÓ
Eladási trükkök a pénztárzónában
„Csak még ezt a kólát, ha már itt van!” Ismerős mondat a kasszánál kígyózó sorra gondolva?
KONYHA ÉS KERT, KÖZÖSSÉGI MEZŐGAZDÁLKODÁS
YouTyúk: bérelj tyúkot a fővárosból! – interjú az alapítóval, Balogh Ákossal
Emlékszel még, milyen volt a nagyi tyúkudvarából a tojás? Na, a YouTyúk pont olyat szállít kéthetente, ha tőlük rendelsz. Az ötlet pofon egyszerű, a vevők imádják: gyógyszer és szintetikusanyag-mentes tojások szabadtartású tyúkoktól, a fővárosiak serpenyőjébe. Az alapító-tulajdonost, Balogh Ákost kérdeztük a motivációról az indulásról és a tervekről.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Új csomagolásmentes bolt nyílt Budán – megnéztük a Ligeti Boltot a Karinthy úton
- #csomagolásmentes
- #életmód
- #Étel-ital
- #Fogyasztás
- #fogyasztás pszichológiája
- #Helyi élelmiszer
- #Hulladék
- #hulladékmentes
- #kisbolt
- #piac
- #Szupermarket
Közel egy év leforgása alatt a harmadik csomagolásmentes bolt nyílt meg Budapesten. A hulladékmegelőzés mint téma egyre népszerűbb a közösségi oldalakon, de a hétköznapi szokások átalakulásában és a lehetőség bővülésében is megnyilvánul. A Ligeti bolt Karinthy Frigyes úti megnyitóján jártunk, vásároltunk, majd gyorsan kiszámoltuk, drága-e az itteni kínálat a szupermarketekhez képest.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Éhbér és nők elleni erőszak: szerte a világban demonstráltak a H&M-ek előtt
Az év végén a Turn Around, HM!, azaz Fordulj meg, HM! kampány részekén a világ számos városában demonstráltak Belgiumtól Törökországon át Srí Lankáig, hogy tisztességes béreket követeljenek a svéd ruhaipari óriás 850 ezer bedolgozójának. Azt állítják: a H&M-nek beszállító cégeknél dolgozó munkások nagyrésze nő, akik az erőszak számtalan formájának vannak kitéve a gyárakban.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Év végi jó hír: hasít a méltányos kereskedelem Magyarországon
Sosem látott növekedést produkált 2017-ben a méltányos kereskedelmi, azaz fairtrade termékek forgalma hazánkban. A növekedés közel nyolcszoros az előző évhez képest. A Fairtrade védjegy a világ legszélesebb körben ismert etikus minősítő védjegye, termékeivel ma már drogériákban, élelmiszerkereskedelmi láncokban, de még vasúti büfékocsiban is találkozhatunk. Karácsonyra is választhatjátok a méltányos kereskedelmet.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Kimerültek, ájuldoznak a munkások a H&M-nek beszállító gyárakban
A végsőkig túlóráznak, olykor 16 órán át folyamatosan dolgoznak, hogy megkeressék a létminimumot, ezért mindennapos az ájulás a H&M-nek dolgozó gyárakban – állítja a Clean Clothes Campaign. A cég 5 éve ígéretet tett a tisztességes bérekre.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
A franciák büntetnek, az olaszok pakolnak, hogy ne legyen élelmiszerhulladék
- #életmód
- #Étel-ital
- #Fogyasztás
- #fogyasztás pszichológiája
- #kisbolt
- #piac
- #Szupermarket
- #Zöldség-gyümölcs
Franciaországban és Olaszországban elsőként hoztak törvényt az élelmiszerhulladék megállítására. Előbbiek büntetik a pazarlást, utóbbiak ösztönzik a mentést és igyekeznek megváltozni – két döcögve működő, de mindenképpen előremutató példa Európából.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Stockholm: ahol a csapból is Fairtrade folyik
Habár már nálunk is egyre több helyen találkozunk Fairtrade termékkel, még van hova fejlődnünk, ha a stockholmi Fairtrade termék kínálatot vesszük alapul. Képes összeállításunk következik.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Itt vásárolhatsz Fairtrade kávét
Összegyűjtöttük, hol juthatunk hozzá jó minőségű, etikus termelésből és kereskedelemből származó kávéhoz.