fbpx
autó utazás barátok oszkar

Berobbantotta a telekocsi forgalmat a szegedi vonatpótlás

Kiugró, több mint 51%-os növekedést tapasztalt a Szeged- Budapest vonalon az Oszkár telekocsi szeptember 11 és 13 között, akkor, amikor pályakarbantartó munkálatok miatt vonatok helyett pótlóbuszok kezdtek el közlekedni Szeged és Kiskunfélegyháza vonalán.

  • A megelőző hét első három napjához képest 1,5-szeresére nőtt a foglalások száma.
  • Több mint 1500 utas választotta az átszállás nélküli megosztott autózás lehetőségét a vonatpótlás helyett.
  • A hivatalos menetrend szerint kiskunfélegyházi átszálással 2 óra 40 perc a menetidő annak, aki Szegedről Budapestre akar eljutni vonattal.
  • A Oszkár az utasszám további növekedésére számít ezen a szakaszon az elkövetkező 2 hónapban.

Pályakarbantartás miatt vonatpótló buszok közlekednek Kiskunfélegyháza és Szeged között 2023 szeptember 11-től. A munkálatok várhatóan két hónapig tartanak, így az utasok azonnal más, regionálisan elérhető alternatív utazási módszerek felé fordultak.

„A pótlóbuszok Szeged-Rókus állomásról indulnak és oda is érkeznek, a legtöbb Szegedre igyekvőnek ez további kényszerű utazási időt jelent, így érthető, hogy sokan egyéb utazási lehetőségeket is számításba vesznek. Telekocsival például Szeged belvárosából legtöbbször két órán belül elérhető a legnépszerűbb budapesti ki- és beszállóhely, a Népliget”

– mondta Prácser Attila, az Oszkár telekocsi alapítója.

Legutóbb a 2019-es Budapest-Hatvan-Miskolc vonatpótlás alatt volt ilyen mértékű hirtelen forgalomnövekedés a belföldi telekocsizás életében.

Az utasok visszajelzései alapján a kiemelkedően magas foglalásszám oka akkor is az átszállás nélküli utazás lehetősége volt.

Az Oszkár telekocsi adatai alapján a 2007-es kezdetektől szinte folyamatosan a Szeged és Budapest közötti útvonal a legforgalmasabb, csak a már korábban említett miskolci vonatpótlás alatt csúszott a második helyre ez az útszakasz.

Szegeden és Miskolcon kívül Budapest és Pécs, Debrecen, valamit Nyíregyháza között telekocsiznak a legtöbben Magyarországon.

A lakosságszám alapján talán meglepő lehet, de Mátészalka, Fehérgyarmat és Vásárosnamény is előkelő helyen végzett a forgalmi toplistán.

“Az egyre növekő üzemanyagárak mellett a szabad helyek megosztása elsősorban gazdasági döntés az autósok részéről, hiszen az autónk helyeinek megosztásával egy-egy utazás ára akár negyedére is csökkenhet.”

Felméréseink és tapasztalatink szerint szintén fontos ösztönző a közösségi vetülete a telekocsizásnak, sokszor kellemes társaságban, jó hangulatban gyorsabban eltelik az utazási idő”  – vélekedik Prácser Attila.

Hogyan működik az oszkar.com Telekocsi?

Az oszkar.com Telekocsi szolgáltatást 2007 november végén indította el két egyetemista, Gyürüs Máté és Prácser Attila. Az Oszkár mára közel 1 millió felhasználóval Magyarország kedvelt telekocsi szolgáltatása. A rendszer célja, hogy összehozza az egy irányba tartó autósokat és utasokat. A hosszabb útra induló autósok meghirdethetik az autóban lévő szabad helyeiket, így csökkentve útiköltségüket, míg az utasok egy megfizethető, gyors és rugalmas utazási formát választhatnak.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás