Berobbantotta a telekocsi forgalmat a szegedi vonatpótlás
Kiugró, több mint 51%-os növekedést tapasztalt a Szeged- Budapest vonalon az Oszkár telekocsi szeptember 11 és 13 között, akkor, amikor pályakarbantartó munkálatok miatt vonatok helyett pótlóbuszok kezdtek el közlekedni Szeged és Kiskunfélegyháza vonalán.
- A megelőző hét első három napjához képest 1,5-szeresére nőtt a foglalások száma.
- Több mint 1500 utas választotta az átszállás nélküli megosztott autózás lehetőségét a vonatpótlás helyett.
- A hivatalos menetrend szerint kiskunfélegyházi átszálással 2 óra 40 perc a menetidő annak, aki Szegedről Budapestre akar eljutni vonattal.
- A Oszkár az utasszám további növekedésére számít ezen a szakaszon az elkövetkező 2 hónapban.
Pályakarbantartás miatt vonatpótló buszok közlekednek Kiskunfélegyháza és Szeged között 2023 szeptember 11-től. A munkálatok várhatóan két hónapig tartanak, így az utasok azonnal más, regionálisan elérhető alternatív utazási módszerek felé fordultak.
„A pótlóbuszok Szeged-Rókus állomásról indulnak és oda is érkeznek, a legtöbb Szegedre igyekvőnek ez további kényszerű utazási időt jelent, így érthető, hogy sokan egyéb utazási lehetőségeket is számításba vesznek. Telekocsival például Szeged belvárosából legtöbbször két órán belül elérhető a legnépszerűbb budapesti ki- és beszállóhely, a Népliget”
– mondta Prácser Attila, az Oszkár telekocsi alapítója.
Legutóbb a 2019-es Budapest-Hatvan-Miskolc vonatpótlás alatt volt ilyen mértékű hirtelen forgalomnövekedés a belföldi telekocsizás életében.
Az utasok visszajelzései alapján a kiemelkedően magas foglalásszám oka akkor is az átszállás nélküli utazás lehetősége volt.
Az Oszkár telekocsi adatai alapján a 2007-es kezdetektől szinte folyamatosan a Szeged és Budapest közötti útvonal a legforgalmasabb, csak a már korábban említett miskolci vonatpótlás alatt csúszott a második helyre ez az útszakasz.
Szegeden és Miskolcon kívül Budapest és Pécs, Debrecen, valamit Nyíregyháza között telekocsiznak a legtöbben Magyarországon.
A lakosságszám alapján talán meglepő lehet, de Mátészalka, Fehérgyarmat és Vásárosnamény is előkelő helyen végzett a forgalmi toplistán.
“Az egyre növekő üzemanyagárak mellett a szabad helyek megosztása elsősorban gazdasági döntés az autósok részéről, hiszen az autónk helyeinek megosztásával egy-egy utazás ára akár negyedére is csökkenhet.”
Felméréseink és tapasztalatink szerint szintén fontos ösztönző a közösségi vetülete a telekocsizásnak, sokszor kellemes társaságban, jó hangulatban gyorsabban eltelik az utazási idő” – vélekedik Prácser Attila.
Hogyan működik az oszkar.com Telekocsi?
Az oszkar.com Telekocsi szolgáltatást 2007 november végén indította el két egyetemista, Gyürüs Máté és Prácser Attila. Az Oszkár mára közel 1 millió felhasználóval Magyarország kedvelt telekocsi szolgáltatása. A rendszer célja, hogy összehozza az egy irányba tartó autósokat és utasokat. A hosszabb útra induló autósok meghirdethetik az autóban lévő szabad helyeiket, így csökkentve útiköltségüket, míg az utasok egy megfizethető, gyors és rugalmas utazási formát választhatnak.