| Tudatos Vásárló
Az autógyártók nem teljesítik a szén-dioxid kibocsátására vonatkozó uniós előírásokat
Az autógyártók nem tesznek eleget azért, hogy megfeleljenek a széndioxid – kibocsátásra vonatkozó uniós előírásoknak. Nagy kihívás előtt állnak a német és a japán márkák gyártói egyaránt.
Az Európai Bizottság azt akarja, hogy az összes autógyártó
kilométerenként 120 grammra csökkentse az átlagos kibocsátást 2012-re. Az uniós
tervek szerint a gyártóknak olyan motorokat kellene gyártaniuk, amelyek
kilométerenként 130 grammnál nem juttatnak több szén-dioxidot a légkörbe, a
maradék 10 gramm csökkentés pedig a tisztább üzemanyagok felhasználásából
származna.
Tavaly az átlagos kibocsátás 158 gramm volt kilométerenként
– derül ki a tanulmányból,
amelyet az Európai Közlekedési
és Környezetvédelmi Szövetség (European Federation for Transport and
Environment, EFTE) készített. A gyártók tavaly 17%-kal maradtak el a
célkitűzéstől, és a korábbi évhez képest mindössze két százalékkal tudtak
javítani a kibocsátáson. A legnagyobb mértékű javulás a német BMW-nél volt
megfigyelhető (7,3%). A rivális francia gyártók (Peugeot-Citroen és a Renault),
valamint az olasz Fiat által gyártott kisebb kocsik kibocsátása azonban jobban
közelített tavaly a 2012-es előirányzathoz, noha a javulás mértéke kisebb volt
náluk, mint az BMW-nél. A jelentés szerint ez utóbbiak állnak legközelebb
ahhoz, hogy teljesíteni tudják a 2012-es szabványokat. A japán Toyota és Honda
a negyedik-ötödik helyen állnak az alacsony kibocsátású autók gyártóinak
rangsorában, viszont a Suzuki, a Nissan és a Mazda a sor végén kullognak.
A német autók az Európában gyártott legnagyobb teljesítményű
modellek, és a német gyártók attól tartanak, hogy az új szabványok őket jobban
sújtanák, mint Franciaországot vagy Olaszországot, ahol több kisebb gépkocsit
gyártanak.
Forrás: MTI