• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

4 trükk, hogy elejét vedd a gyermek bolti hisztijének

2016.05.09. /

Gyerekkel, gyerekekkel vásárolni nehéz, nem véletlenül: rájuk, feléjük is marketingtrükkök tömkelege zúdul, nem csak a felnőttekre. Most néhányat kiemeltünk, hogy könnyebben el tudjuk kerülni a hisztit.

Mit tehetünk? Mindenekelőtt törődjünk bele: világunk fogyasztásorientált. Segítsük őket, hogy tudatosan tudjanak dönteni, hiszen aki ismeri jogait, és harsány, exhibicionista panaszkodás helyett már fiatalon is nyugodt és határozott hangnemben, felkészült kommunikációval reklamál a boltban - ha kell.

Milyen rendszerességgel visszük vásárolni?

Mert az is fontos, hogy a jó példát lássa, így néha nem árt magunkkal vinni a gyerekeket is. Az sem mindegy, hogy a sarki kisboltba küldjük-e, ahol jól ismerjük az eladót és tudjuk, hogy nem fog mindenféle felesleges holmit sózni a gyerekre vagy a nagyobb szupermarketbe, ahol kicsit más helyzet vár rá: nagyobb termékválaszték, hosszabb sor, több impulzus.

Az is fontos, hogyan kommunikálunk otthon a vásárlásról - nyűgnek, az élethez tartozó szükséges teendőnek vagy a hétvégi programok csúcsának láttatjuk-e előtte a vásárlást? 

Ha úgy döntünk magunkkal visszük, íme néhány lehetőség, amik megkönnyíthetik a vásárlás menetét. Korábbi anyagunkban a bolti trükkökre hívtuk fel a figyelmet, ezeket is jó szem előtt tartani.

További cikkeink a témában:
A kicsik és a reklámok

 

Éhesen ne!

Alap, a fejünkben is van, aztán mégis nagyon könnyű úgy elindulni, hogy mindenki éhes. Messze túlmutat azon a dolog, hogy esetleg megeszik a gyermek egy kiflit vagy megiszik egy üdítőt és a pénztárnál már csak a csomagolást mutatva magyarázkodunk, az a helyzet, hogy éhesen sokkal könnyebb mindenfélét összevásárolni, ráadásul az éhes gyerek pedig egyáltalán nem tudja türtőztetni magát s előfordulhat, hogy inkább beadjunk a derekunk, csak ne kelljen a boltban vitázni. Sokan épp ezért tartanak az autóban, a táskában némi nehezen romló harapnivalót, hogy elejét tudják venni az ilyen típusú helyzeteknek. 

 

 

A bűvös bevásárlólista

A lista a felnőtteknek is nagy segítség, hiszen ha gyerekkel megyünk vásárolni, szétszóródik a figyelmünk. Érdemes az elején átgondolni, mit mondunk következetesen, miért ragaszkodunk a listához (erre van keret; ha csak ezeket vesszük meg, belefér egy közös szórakozás stb.), nagy eséllyel idővel működni fog a dolog. A listán szereplő dolgok keresése lehet kincsvadászat, pipálhatnak a gyerekek vagy ha már akkorák, hogy szabadon is mászkálhatnak a boltban, lehet a gyorsítás része az, hogy elmennek egy-egy dologért, amiért esetleg egy pici jutalmat is kapnak (nem feltétlenül a boltban). Meglepően segítőkészek tudnak lenni, ha hagyjuk őket, bár ennek az ellenkezője sem ritka, lényeg, hogy találjunk motivációt a segítésre.

 

 

 

Adjunk feladatot!

A keresés szintén jó feladat lehet, bár kétségkívül kell rá készülni: a rendszeresen vásárolt termékekről készítsünk kártyát, ami alapján a gyerekek meg tudják találni a boltban a kiválasztott dolgokat, még testhezállóbb, ha a kedvenc élelmiszereik szerepelnek a képeken. A feladat szépsége, hogy egész kicsi gyerekek is részt tudnak benne venni és a sikerélmény sem marad el, ha megtalálják azt bujkáló konzervet, rejtőzkődő gyümölcslevet. A figyelemelterelés jó kis módszere lehet ez úgy, hogy közben tényleg segítenek is a kicsik. 

 

A választás varázsereje

Sokszor olvashatunk gyermeknevelési tanácsadás ügyében a zárt választási lehetőségekről, ezzel magunkat is sok nehézségtől megkímélhetjük és a gyermekek is úgy érzik, dönthettek valamiről. Például: ha sikerül mindent kipipálni a bevásárlólistáról és fegyelmezetten segít vagy legalábbis nincs hiszti, akkor az előre megbeszélt 2 dolog közül választhat, melyiket szeretné. Ezzel kivédhetjük, hogy valami olyasmiért ácsingózzon, amit úgysem veszünk meg, viszont tényleg megvan a választás lehetősége, a zárt lehetőségeken belül.

 

Grafika: Szalay György

 

Ez nem fair!

Nem a gyerekek megszólítása az egyetlen probléma a szupermarketek tevékenységével kapcsolatban. A Tudatos Vásárlók Egyesülete évek óta foglalkozik a szupermarketek fenntarthatósági hatásaival, a tisztességtelen forgalmazói magatartással, és a Méltányos gyümölcsöt! kampány keretében a szupermarketek méltányos gyümölcskínálatának alakulásával. Olvass többet a tisztességtelen forgalmazó magatartásról itt:

 

 

 

Hallgasd meg, mit üzennek a banánmunkások!

 

 

Tetszett a cikk, szeretnél még több akciót? Nyomd meg a lenti gombot és támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással.  Köszönjük!

Legyél Te is a Tudatos Vásárlók Egyesülete büszke támogatója!

A TVE éves támogatói díja 3000 forint. És ezért kapsz egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is.

 

Kattints ide, ha szeretnél 5-15% kedvezménnyel vásárolni a TVE által minősített helyeken.

  Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – a fogyasztók érdekében. A cikk a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium FV-I-15. 15-2015-00014 jelű pályázat keretében frissült 2016-ban.  

 A videó a Földművelésügyi Minisztérium Zöld Forrás PTKF/1230/2015 jelű pályázat keretében készült.

  

Ezt a projektet az Európai Unió finanszírozza.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében