Találat a #Kommunikáció, #multik, #Otthon és Iroda címkére
Cikkek rendezése
Zöld Otthon mindenkinek
Formaldehid: a legfőbb beltéri levegőszennyező
Bútorvásárlásnál talán még kevésbé figyelünk annyira az összetevők esetleges veszélyeire, mint például a hétköznapi élelmiszer vagy kozmetikum vásárlásakor. Pedig a formaldehid kellemetlen lakótárs, bútoraink nagy részével kéretlenül költözik a lakásunkba, esetenként durva allergiát okozva.
FOGYASZTÓ
Nem volt korlátlan a korlátlan beszélgetés
Megtévesztő reklámozásért 10.000.000 Ft-ra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal a Telenor Magyarország Zrt.-t, mivel úgy hirdette Családi Csomag szolgáltatását „korlátlan beszélgetéssel”, hogy a szolgáltatás feltételei között 1000 perces időbeli korlát szerepelt.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Versenykorlátozó megállapodás miatt bírságolt a GVH
Egyedi értékesítési és árbevételi adatokat osztott meg egymással 4 kontaktlencséket és ápolószereik forgalmazásában piacvezető cég. A hatóság összesen 100 millió forint bírságot osztott ki.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Csak egy kicsit lett zöldebb a vébé
A szervezők több mint 3,6 millió turistát várnak Brazíliába a világbajnokság idejére. Az esemény 2,7 millió tonna szén-dioxid kibocsátásának fele ezektől a látogatóktól származik majd, a maradék pedig magától az eseménytől. Milyen környezetterhelése lesz, és mivel próbálják ellensúlyozni?
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
A megosztással mindenki jól jár
Egyre inkább terjed a világ nagyvárosaiban a javak közösségi megosztásán alapuló fogyasztás. A trend hazánkba is megérkezett, már több tucat megosztáson alapuló netes platform létezik, amelyek használatával a résztvevők szinte észrevétlenül válnak ökotudatos fogyasztókká. A kezdeményezéseket összefogó OuiShare magyar alapítójával, Berkovics Dalmával a fogyasztás új formájáról beszélgettünk.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Már letölthető a fogyasztóvédelmi applikáció
A mindennapok során számos alkalommal előfordul, hogy vitás kérdésekben azonnali válaszokra lenne szükség. Ebben segít az NFH új okostelefon-alkalmazása, amely a legfontosabb fogyasztóvédelmi ismeretanyagot adja a felhasználók kezébe, de lehetőséget teremt arra is, hogy vásárlásainkról és a termékhez kapcsolódó reklamációs határidőkről is nyilvántartást vezessünk.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Honnan jön a mangó? – Mindenkinek van feladata
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #multik
- #Shopping consciously
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
Megszerettük a mangót. De honnan érkezik Magyarországra és milyen körülmények között termesztik? Cikksorozatunkban most azt mutatjuk be, hogy milyen feladati vannak a szupermarketeknek és a döntéshozóknak.
Zöld Otthon mindenkinek
Ólom a csapvízben: Van rá esély?
Az ólomcső használata az ókor óta ismert, akárcsak az ólom mérgező hatása. A túlzott ólombevitel leginkább a fejlődő magzatra és a gyerekekre lehet veszélyes, de mindenkinek érdemes odafigyelnie, hogy milyen csőből érkezik az otthoni csapvíz.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Ahol helyi pénzért van az áram és a buszjegy
Közel két éves sikertörténetet tudhat maga mögött az angliai bristoli helyi pénz, ahol a lakosság nem csak kávézókban vagy a zöldségesnél használhatja a helyi bankót, de a villanyszámlát és a buszjegyet is Bristol fontban fizetheti. Az elektromos kütyük szerelmeseire is gondoltak a szervezők, ugyanis egy sms-sel is megoldható a fizetés.
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Azbeszt a házban: mit lehet tenni?
Sokáig népszerű építőanyag volt, ma inkább szabadulnánk tőle. Az ipari használat mellett lakó- és középületek tömegeiben lelhetők fel a tüdőrák kialakulásában vezető szerepet játszó szigetelőanyagok, a különböző azbesztszármazékok. Mit kell tudni róla, és hogyan szabaduljunk meg tőle?