Találat a #Gyerekeket célzó marketing, #Megtévesztő reklám, #Reklám címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ
Megtévesztően hirdette életjáradék konstrukcióit az FHB
Két egymástól lényegesen különböző életjáradék konstrukciót hirdetett ugyanazokkal a szlogenekkel az FHB Életjáradék Zrt., ami megtévesztő volt a fogyasztók számára – a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 19 millió forintos bírsággal büntette.
FOGYASZTÓ
Csalás és ámítás a plakátokon, de mégis ezt szeretjük?
„Figyeljék a kezemet, mert csalok” – mondhatja minden reklámtervező, médiafotós, reklámmal foglalkozó szakember. Megszokhattuk, és talán kezdjük megtanulni, hogy nem minden az, aminek látszik. Pontosabban, lassan eljutottunk oda, hogy semmi sem az, aminek látszik.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
A Magyar Telekom és az Invitel is megtévesztette a fogyasztókat
Két távközlési vállalkozást marasztalt el a fogyasztókat megtévesztő hirdetéseik miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Közülük a Magyar Telekom 5 millió forintos bírságot kapott. Az Invitelt kisebb súlyú jogsértése miatt ezúttal csak elmarasztalta a versenyhatóság.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Megtévesztő Penny Market
Egy akciós termékből nem rendelkezett megfelelő készlettel, egy másik terméket pedig nem a meghirdetett áron árusított a Penny Market Kft. – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A kiskereskedelmi láncnak így a fogyasztók megtévesztése miatt egymillió forint bírságot kell fizetnie.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Áruházi hangosbemondó
Vadász Gáspárral, egy multinacionális kereskedelmi cég munkatársával folytatott beszélgetésünk arról, hogyan is kerül a kosarunkba egy-egy termék.
BOLYGÓ, FOGYASZTÓ
Zöldre festés: Ki visz be a zölderdőbe?
Terepjáró a virágos réten, zöldmezős beruházásként felhúzott madárfüttyös „öko” lakópark, természetvédelmi szervezetet szponzoráló (s közben az őt terhelő tengerszennyezésért kirótt bírósági büntetést pofátlanul „lealkudó”) olajipari multi – néhány példa abból, mit is nevezünk „zöldre mosás”-nak.
FOGYASZTÓ
Nemcsak a fogyasztóit, de még a GVH-t is megtévesztette a Pannon Medisana
A Medinose allergiaellenes készülékről adott, de nem kellően alátámasztott állításokat tartalmazó hirdetéseiért a Pannon Medisana Kft. másodszor kapott bírságot a Gazdasági Versenyhivataltól (GVH). Az is kiderült, hogy a korábbi eljárásban valótlan tényeket állított, ezért eljárási bírságban is részesült.
BABA-MAMA, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Reklám, család, tanár: ki befolyásolja leginkább a gyerekek étkezési szokásait?
- #Baba, gyerek
- #Ép test
- #Étel-ital
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Gyerekeket célzó marketing
A GfK legutóbbi egészségügyi felmérésének tanulsága szerint a szülők és a reklámok vannak legnagyobb hatással az általános iskolás korú gyermekek étkezési szokásaira.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Visszacseng: Uniós lépések a mobiltelefonos csengőhangokkal kapcsolatos csalások ellen
Meglena Kuneva, az Európai Unió fogyasztóvédelmi biztosa tegnap ismertette a mobiltelefonos szolgáltatásokat – például csengőhangokat és háttérképeket – kínáló honlapokra irányuló, az Unió egészére kiterjedő vizsgálat eredményeit.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Szivatós páraelszívó
Kötelezettségvállalással zárult a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a páraelszívókat forgalmazó, s a fogyasztók megtévesztésével gyanúsított Teka elleni eljárása.