Találat a #Gyerekeket célzó marketing, #Megtévesztő reklám, #Reklám címkére
Cikkek rendezése
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
A televíziózás csökkenti a biztonságérzetet
Légy aktív résztvevője Te is a tv-kikapcsolási hétnek április 20-26. között! Próbáld ki, milyen, ha egy héten át nem kapcsolod be a varázsdobozt, és helyette inkább olvasol, sportolni, kirándulni mész vagy csak egyszerűen összefutsz a barátaiddal.
FOGYASZTÓ, SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
Megtévesztő L’Oréal reklámok
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 150 millió forint bírságot szabott ki a L’Oréal Magyarország Kozmetikai Kft-re. A kozmetikai világcég ugyanis egyes termékeiről, azok hatásáról megtévesztésre alkalmas állításokat tett közzé.
FOGYASZTÓ
A reklám helye?
Gondolkodunk rajta, hogy beengedjük-e reklámokat. Természetesen csak olyanokat, amik összhangban vannak a TudatosVásárló.hu és egyesületünk szellemiségével, alapelveivel.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Tiltakozz a gyerekeknek szóló reklámok ellen!
A Fogyasztók Világszervezete kezdeményezést indított egy nemzetközi kódrendszer megalkotásáért, amely egyértelmű szabályokat teremtene a kormányok és vállalatok számára, a gyermekeknek szóló egészségtelen élelmiszerek marketingje terén.
FOGYASZTÓ
A világ teste mintegy átfúródik
Hogyan rántsuk le az utolsó bőrt is pusztuló Földről és profitáljunk mások elszegényedéséből? Az útmutatót egy mellesleg társadalmi felelősségvállaláson alapuló ökobefektetési csomagot is kínáló banktól kaphatjuk meg.
FOGYASZTÓ
Tájékoztatás vagy zaklatás? Direktmarketing spam-formában
Mit tehet a célba vett fogyasztó, ha szeretne a kéretlen emailes reklámoktól megszabadulni? Van lehetőség kézbesítésük megelőzésére?
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
A csapvíz nem árt az egészségnek
A vezetékes ivóvíz és az ásványvíz fogyasztása árt az egészségnek – állította a Nap Háza Kft. víztisztító berendezésének reklámozásakor. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint azonban nem csak ezen állítások alaptalanok, de a nem megfelelő használat esetén éppen a hirdetett víztisztító berendezés lehet veszélyes az egészségre.
FOGYASZTÓ
10 milliós bírság az FHB-nek
A GVH 10 millió forintra bírságolta a FHB Jelzálogbank Nyrt -t, mert a bank lakáshitel termékeihez nyújtott hitelfedezeti életbiztosításról 2004 és 2006 között adott egyes tájékoztatásai alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére.
BABA-MAMA, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
A tavalyi év legrosszabb vállalatai
- #Baba, gyerek
- #Bírság és megtévesztés
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Felelőtlen marketing
- #Megtévesztő reklám
- #multik
- #Nagylátószög
Hat nagy cégnek ítélte „Az év rossz vállalata” címet 2008-ban a Fogyasztóvédelmi Világszervezet. A „díjazott” multik – köztük a Tesco, a Samsung és a Toyota – kirívó felelőtlenségük miatt részesültek az „elismerésben”.
FOGYASZTÓ
Reklámkampányt vállalt a Raiffeisen
Kötelezettségvállalással zárult a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Raiffeisen ellen indított versenyfelügyeleti eljárása. A bank vállalta, hogy ismeretterjesztő kampányt folytat annak érdekében, hogy a fogyasztók tájékozottabbak legyenek a lakás- és egyéb hiteltermékekkel kapcsolatban.