fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Reklámkampányt vállalt a Raiffeisen

Kötelezettségvállalással zárult a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Raiffeisen ellen indított versenyfelügyeleti eljárása. A bank vállalta, hogy ismeretterjesztő kampányt folytat annak érdekében, hogy a fogyasztók tájékozottabbak legyenek a lakás- és egyéb hiteltermékekkel kapcsolatban.



A GVH észlelte, hogy a Raiffeisen Bank Zrt. lakáscélú felhasználásra kínált „jelzáloghitel jövedelemigazolás nélkül” elnevezésű termékével kapcsolatos tájékoztatásaival valószínűsíthetően a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást folytatott. A vizsgálat elindulását követően a Raiffeisen kötelezettséget vállalt. Ennek értelmében: a lakáshitel, illetve egyéb hiteltermékekkel kapcsolatos fogyasztói tájékozottság javítása érdekében oktató célú, a fogyasztók számára közérthető formában megfogalmazott ismeretterjesztő kampányt folytat továbbá ennek részeként az ügyfelek szerződéskötés előtti tájékoztatását átalakítja.

A versenytörvény értelmében, ha az eljárás alá vont kötelezettséget vállal arra, hogy magatartását összhangba hozza a versenytörvény rendelkezéseivel és a közérdek hatékony védelme e módon biztosítható, akkor a GVH az eljárást végzéssel kötelezővé teheti a vállalás teljesítését, anélkül, hogy végzésben megállapítaná a törvénysértés megvalósulását vagy annak hiányát. Mivel a GVH szerint a Raiffeisen vállalásai ezen elvárásoknak megfelelnek, a versenyhatóság az eljárást jogsértés megállapítása nélkül végzéssel lezárta.

A vállalatl ismeretterjesztő kampány fő témái:

  • Melyek a lakáshitelekhez, illetve egyéb hiteltermékekhez kapcsolódó legfontosabb fogalmak? Melyek ezen fogalmak lényegi elemei? Mi a jelzáloghitel, milyen típusai vannak?
  • Melyek lakáshitelek, illetve egyéb hiteltermékek esetén a pénzügyi intézmények által jellemzően felszámításra kerülő díjtételek?
  • Mit jelent a teljes hiteldíj mutató? Mi a célja a teljes hiteldíj mutató fogyasztó részéről történő megismerésének? Melyek a teljes hiteldíj mutató számításának, közzétételének alapvető szabályai?
  • Mi a futamidő, a kamatperiódus és a türelmi idő? Mit kell mérlegelnie a fogyasztónak kedvezménnyel érintett (akciós) termékek választásánál?

Az oktató kampány üzeneteit a bank több úton is igyekszik eljuttatni a fogyasztókhoz – így a nyomtatott sajtón keresztül terjesztett „Hitel kisokos” elnevezésű kiadvánnyal; az online médiában és fiókos megjelenések révén egyaránt. A Raiffeisen továbbá az ügyfelek szerződéskötés előtti fogyasztóbarát tájékoztatása érdekében vállalta, a hirdetett terméktulajdonságokhoz kapcsolódó feltételek beépítésével bővíti a költségmentesen elérhető internetes és fióki előszűrő alkalmazásokat és rendszereket oly módon, hogy a módosított alkalmazásokban feltüntetésre kerül az első és a második kamatperiódusra vonatkozóan is a kamat, kezelési költség, és havi törlesztőrészlet.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás