Találat a #CCC, #fast fashion címkére
Cikkek rendezése
DIVAT, MÉLTÁNYOS KERESKEDELEM
A világmárkák megbirkóznak a járvánnyal, a ruhagyári munkások nem
A fast fashion márkákat gyártó ruhaipari dolgozók milliói élnek borzalmas helyzetben, ami a divatmárkák beszállítói láncaiban fizetett létminimum alatti bér következménye – írja Christie Miedema, Liana Foxvog és Scott Nova, három nagy munkásjogi szervezet képviselői a Thomson Reuters Foundation oldalán nemrégiben megjelent véleménycikkben.
DIVAT, KLÍMAVÁLTOZÁS
Eljött a fossil fashion kora – ruháink fele már kőolajból van
Ruházkodásunk az elmúlt két évtizedben szinte teljes mértékben átalakult, s mára minden második ruhadarab fosszilis tüzelőanyagból készül. Ez már nem csupán a fast fashion, sokkal inkább a fossil fashion kora.
BABA-MAMA, DIVAT, MÉLTÁNYOS KERESKEDELEM
A divatmárkák újra talpon, a ruhaipari munkások beleroppantak a járványba
Azok a ruhacégek, amelyek gyorsan kiheverték a járvány okozta veszteségeket, tudnák biztosítani, hogy ne a ruhaipari dolgozók fizessék meg a válság árát a saját, létminimum alatti bérükből – mutat rá a Clean Clothes Campaign. Most 200 civil szervezettel együtt petícióban követelhetjük a ruhaipari óriásoktól, tegyenek valamit a tönkretett ruhaipari dolgozókért.
DIVAT, MÉLTÁNYOS KERESKEDELEM
Meggyilkoltak egy munkásnőt, tömegek követelnek védelmet a H&M-től
Szexuálisan zaklattak és meggyilkoltak egy 20 éves ruhagyári dolgozót Indiában, majd a gyár emberei megfenyegették az áldozat családját. Az indiai női szakszervezet megállapodást követel a H&M-től, hogy a jövőben megrendelőként a fast fashion divatóriások vállalják a felelősséget az ilyen esetekben – állítja a Clean Clothes Campaign nemzetközi jogvédő szervezet.
DIVAT, MÉLTÁNYOS KERESKEDELEM
2022-re fenntartható pamutot ígér a Lidl
2022 végéig 100%-ban fenntartható forrásból szerzi be a pamutot saját márkás termékeihez – tűzte ki célul a Lidl. Ennek eléréséhez fontos lépés a Cotton made in Africa minősítő kezdeményezéssel való partnerkapcsolat. Örülünk a vállalásnak, fontos, hogy a gyapottermesztésben dolgozók végre tisztességes megélhetést biztosító bérhez jussanak.
DIVAT, MÉLTÁNYOS KERESKEDELEM
A divatipar tisztességes megélhetést biztosító bér nélkül nettó kizsákmányolás
Az elmúlt évtizedben, globális civil nyomásnak engedve, a ruháikat alacsony bérű országokban gyártató és világszerte jelen lévő divatmárkák papíron elismerték: olyan béreket kellene fizetniük a ruhagyári munkásoknak, amelyből fedezni tudják alapvető szükségleteiket. Sok ruhaóriás szóban mára el is köteleződött a tisztességes megélhetést biztosító bér megfizetése iránt. A CCC 2020-ban megnézte, mi vált valóra ebből.
DIVAT, MÉLTÁNYOS KERESKEDELEM
Nőtt a ruhaipari kizsákmányolás a koronavírus-járvány miatt
A világot sújtó koronavírus-járvány a turizmus után a ruhaipart és –kereskedelemet érinti a legsúlyosabban. A ruházati óriások pedig nem nyelik le a veszteséget, hanem tovább hárították a ruhaiparban dolgozó munkásokra. A fashionchecker oldalán most megnézheted, kedvenc márkád mennyire törődik azokkal, akik a ruháidat varrják.
DIVAT, MÉLTÁNYOS KERESKEDELEM
A tisztességes megélhetést biztosító bér alapvető emberi jogunk
A tisztességes megélhetést biztosító bér az a pénz, amely elég ahhoz, hogy a dolgozó és családja alapvető szükségleteit fedezze, és ezen felül valamennyi megtakarítást is lehetővé tesz. A tisztességes megélhetést biztosító bérhez való jog az ENSZ Emberi Jogok Nyilatkozatában rögzített alapvető emberi jog, amit a cégeknek biztosítaniuk kell. Ennek ellenére a textil- és ruhaipar munkásai […]
DIVAT, MÉLTÁNYOS KERESKEDELEM
Indonéz munkások ezrei fordultak a Uniqlóval és az s.Oliverrel szembe
Miután a Uniqlo és az s.Oliver tulajdonosai évek óta nem hajlandóak komolyan tárgyalni velük, az indonéz Jaba Garmindo gyárcsoport dolgozói panaszt nyújtottak be a Fair Labor Association (FLA) munkajogi szervezetnél. A két világmárka tulajdonosait arra próbálják rávenni, hogy vállalják a felelősséget, és legalább részben kompenzálják a veszteségét annak a több ezer ruhaipari dolgozónak, akik egyik napról a másikra váltak munkanélkülivé – adta hírül a Clean Clothes Campaign (CCC).
DIVAT, MÉLTÁNYOS KERESKEDELEM
A Zara-fölső RESPECT felirata a ruháit varró munkásokra nem vonatkozik
A Zara márkát is tulajdonló divatóriás, az Inditex állítja magáról, náluk a vásárlók és a ruháit gyártó textilipari munkások elégedettsége egyaránt fontos. Egy friss vizsgálatból azonban az látszik, hogy a nemrég a boltokba került RESPECT-feliratú Zara-felsők eladásán a gigacég kétszer annyit szakít, mint amennyi az összes, az előállításban résztvevő munkás bevétele az indiai gyapotföldektől a török kayseri fonodákon át az izmiri ruhagyárakig – állítja a Public Eye tanulmányában.