Találat a #fogyasztói jogok címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ
Új szabály az akciós árakra, nem játszhatnak a korábbi árral a boltok
Május 28-án lép életbe a boltok akciózását szigorító új jogszabály. Szigorúbban határozzák meg, mi számít korábbi, eredeti árnak.
FOGYASZTÓ
Nem minden bolt tartja be az új garanciaszabályokat – sávos jótállás a gyakorlatban
2021-től új sávos jótállási szabályok érvényesek: minél drágább egy termék, annál hosszabb kötelező jótállási idő vonatkozik rá. Mennyire értik a vásárlók, mennyire tartják be a boltok?
FOGYASZTÓ
Értjük az új jótállási szabályokat? – a tudatos vásárlók megmondták
2021-től új sávos jótállási szabályok élnek. Arről szavaztattunk Titeket, tudjátok-e, mi az a sávos jótállás. Az eredmény nem túl biztató.
FOGYASZTÓ
Elromlott, késve jött – hova forduljunk fogyasztóvédelmi panasszal?
Vissza lehet-e vinni a boltba a terméket, ha nem tetszik? Mi a teendő, ha nem működik a megvásárolt elemes játék? El lehet-e állni a vásárlástól, ha egy webshopból megrendelt cipőnek nem jó a mérete? Vásárláskor rengeteg hasonló kérdés merülhet fel: a legfontosabb tudnivalókat szedtük össze.
FOGYASZTÓ
Garancia, jótállás, szavatosság – új jótállási szabályok 2021-től
Teljesen új, a vásárlók számára kedvezőbb jótállási szabályok vonatkoznak a legtöbb, 2021 januárjától megvett termékre. A
korábbi előírásokkal ellentétben a termék árától függ a garancia, vagyis a kötelező jótállási idő. Az új szabályozás bevezetése apropóján összeszedtük, mi a jótállás, a garancia, a szavatosság, mire figyeljünk.
FOGYASZTÓ
Jótállási, javíttatási jogok klíma vásárláskor
Egy jó klímaberendezés beszerzése nem kis körültekintést és tervezést igényel, és akár több százezer forintba is kerülhet. A tudatos fogyasztónak, mielőtt vásárolna és döntene valamely termék mellett, mindenképpen érdemes tájékozódnia az őt megillető jogokról és kötelezettségekről is, arra az esetre, ha a készülékkel később fogyasztóvédelmi probléma lenne.
FOGYASZTÓ
Hova forduljunk fogyasztóvédelmi panasszal 2017 januárjától?
Az NFH megszűnésével 2017 január 1-től fogyasztóvédelmi panaszainkkal a területileg illetékes járási hivatalokhoz kell fordulnunk.
FOGYASZTÓ
A jótállás
Az ember gyakran találkozik különböző hirdetésekben, plakátokon, weboldalakon azzal, hogy az eladó „garanciát vállal” az általa kínált termékre vagy szolgáltatásra. A garancia nem jogi kifejezés: jogi megfelelője a jótállás.