Találat a #Aktivista, #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája, #Reklám, #Televízió, média címkére
Cikkek rendezése
KONYHA ÉS KERT
Méltányos gyümölcsöt! Csatlakozz Te is a nemzetközi petícióhoz!
A nekünk és más európai fogyasztóknak termelt gyümölcsöket sokszor borzasztó körülmények között állítják elő. A földeken és az üzemekben dolgozók legalapvetőbb jogait világszerte lábbal tiporják, különösen a fejlődő országokban. Tudatos vásárlóként és fogyasztóként is tehetünk azért, hogy ez megváltozzon. Ezzel a petícióval jelezheted a felelős döntéshozók felé, hogy te méltányos gyümölcsöt szeretnél.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Csökkentsük a kiadásainkat: kockás füzet vagy szoftver?
A háztartási kiadások vezetésére már egész számítógépes iparág települt, de még mindig működik egy jól bevált megoldás is, amin nem fog a pénzhiány, az áramszünet vagy a hálózati túlterheltség – ez a kockás füzet.
FOGYASZTÓ
Aki szegény, nézzen TV-t!
Jó hír: európai élmezőnyben vagyunk. Rossz hír: a 4-17 évesek tévénézési idejéről van szó. Az elmúlt 15 év alatt stabilan napi 3 óránál többet töltenek gyerkőceink a képernyő előtt. A helyzet annál rosszabb minél szegényebb és iskolázatlanabb a szülő. Megdöbbentő adatok egy friss felmérésből.
FOGYASZTÓ
Se üvöltő pinket, se halálfejeset
Tényleg magától értetődő és megváltoztathatatlan, hogy a gyermekjátékok és ruhák piaca, valójában maga a gyermekek világa pinkre és kékre, hercegnősre és halálfejesre, Jégvarázsosra és Pókemberesre szakadt? Kit zavar a fiús és lányos játékok harca? És mért rendkívül káros, hogy a Star Wars-os figurák közül szép lassan kihagyták Leia hercegnőt?
FOGYASZTÓ
Így védd meg a gyerekedet az internetes reklámtól!
Miért veszélyesebbek az internetes, mint a televíziós reklámok a gyerekeinkre? Megdöbbentő adatok arról, amikor a gyerek már jobban ért a nethez mint a szülő, és milyen ára van annak, ha túl kényelmesek vagyunk.
FOGYASZTÓ
Szexista, paternalista és bárgyú
A reklám megkedveltetésére indított kampány összeszedi, egyesíti és előnyként tünteti fel az összes rossz sztereotípiát, amelyek miatt menekülünk a reklámoktól.
FOGYASZTÓ
Így védd meg gyermekedet a tévéreklámoktól
A gyerekek negyede már egy évesen tévéfüggő, miközben szüleik a reklámokat csak annyira tartják káros jelenségnek, mint a filmekben megjelenő bogarak félelemkeltő látványát. Cikkünkben értelmezzük a jelenséget, és fontos életmódtanácsokkal szolgálunk az elégedett gyerek és szülői korhoz.
Zöld Otthon mindenkinek
Rákot okoznak az elektronikai összeszerelő munkások munkakörülményei
Ma több tucat nemzetközi civilszervezet arra kéri a globális elektronikai ipart, hogy vállaljanak felelősséget, és csökkentsék a káros vegyi anyagok használatát a gyártás során. A kezdeményezést a TVE is támogatja.
FOGYASZTÓ
Szorongás, önbizalomhiány és elhízás
És ez csak néhány a gyerekeket célzó agresszív marketing következményeiből. Hol csapnak le a reklámok gyermekeinkre, és milyen nyomot hagynak bennük?
FOGYASZTÓ
„Gyerekreklám nélkül nincs gyerekmédia sem”
Továbbra is reklámok célpontjai a gyerekek, de legalább drasztikusan csökkent a 12 éven aluliaknak szóló egészségtelen élelmiszerek reklámjainak a száma. Interjú dr. Fazekas Ildikóval, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkárával.