fbpx

Cikkek

Cikkek rendezése

BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek

Amerikai szülők perre mennek az egészségtelen ételek reklámjai ellen

Amerikai fogyasztóvédő szervezetek beperelték a Kellogg’s gabonapehely-gyártó céget és a gyerekműsorokat sugárzó Nickelodeon TV-csatornát, azzal a céllal, hogy a cégek szüntessék be a cukros ételek reklámjainak sugárzását. A pereskedők azt követelik, hogy a két cég a tévéből és az internetről is távolítsa el a gyerekeket célzó, egészségtelen ételeket népszerűsítő reklámokat.

BABA-MAMA, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek

A Nestlét ismét a babatápszer szelleme kísérti

A Nestlé egyik terméke kapcsán Európán nemrég újabb élelmiszer-pánik söpört végig. A botrány a nyolcvanas évek egyik nagyszabású élelmiszer-bojkottjának emlékét idézte fel, amit a cég inkább feledtetni próbál.

FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek

Közel 170 millió forint bírság az Elektro Computernek és három banknak

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy az „Elektro Pont” műszaki áruházláncban igénybe vehető, „ingyen hitel”-ként hirdetett hitelkonstrukció reklámja a fogyasztók megtévesztésére alkalmas volt. Az érintett vállalatokat, az Elektro Computert és három bankot összesen 170 millió forintra bírságolták. Súlyosbító körülményként merült fel, hogy a cégek korábban már követtek el versenyjogi jogsértést.

FOGYASZTÓ

A Magyar Reklámetikai Bizottság

Magyarországon a reklámozás etikai kérdéseivel foglalkozó
legjelentősebb intézmények az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) és a
Magyar Reklámszövetség (MRSZ) Reklámetikai Bizottsága.

KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek

A nejlonzacskók birodalma – szemétkérdés Franciaországban

Franciaország lakói megszokták, hogy gazdag állam áll mögöttük, amitől, még ha egyre nagyobb gondokkal is küzd, elvárható az életszínvonal minden áron magasan tartása. A kényelmes, fényűző életmód mellett azonban gyerekcipőben jár a környezetvédelem, nem alakult ki a más nyugati országokra már jellemző alapvető környezetkultúra.

KONYHA ÉS KERT

Bio hungarikumok?

A hungarikum szót hallva az emberek többsége jól ismert magyar élelmiszerekre gondol, mint a szegedi paprika, makói hagyma, tokaji aszú. Van esélye a biotermékeknek hungarikummá válni?

Zöld Otthon mindenkinek

Megjelent a Tudatos Vásárló magazin 7. száma: Háztartási Vegyi Anyagok

Nyomtatott magazinunk legújabb számának témája a háztartási vegyi anyagok, a tisztítószerek környezetbarát alternatívái.

Uncategorized

Ökolimpia – Zöld dicséret a torinói olimpia szervezőinek

Aki szeretné azt hinni, hogy az olimpia a nemzetek nemes versenyének szép hagyománya, annak jó szórakozást kívánunk a következő hetekre. Aki azonban a kákán is csomót keres és kíváncsi rá, milyen környezetvédelmi kérdéseket vet fel egy többtízezer embert megmozgató rendezvény, az olvasson tovább.

ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT

Összefogás az elhízás ellen, itthon is

A néhány napos UNESDA (Európai Alkoholmentes Italgyártók Szövetsége) megállapodás – amely szerint a legnagyobb üdítőital gyártók ezentúl nem célozzák reklámjaikkal a 12 év alatti korosztályt – minden uniós országra kiterjed. A megállapodás magyarországi megvalósításáról kérdeztük a Magyarországi Üdítőital-, Ásványvíz- és Gyümölcslégyártók Szövetségét.

KONYHA ÉS KERT

Génmódosított biotermékek – törvényileg megengedett lesz?

Egy EU törvénytervezet lehetővé teheti, hogy génmódosított élelmiszerek beszivároghassanak egy olyan szektorba, aminek géntechnológiától mentesnek kellene maradnia.

    Iratkozz fel híreinkre!

    Tippek, tesztek, programok

    Megszakítás